3

قیمت هر بشکه نفت نفت صادراتی ایران به ۲۶ دلارسقوط کرد

  • کد خبر : 179321
  • ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ٢٩ دلار و ٨٠ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ۶٩ سنت کاهش یافت

به گزارش «نسیم آنلاین»قیمت نفت خام سنگین ایران در ادامه روند نزولی، در هفته منتهی به هشتم ژانویه ( ١٨دیماه) با ٢ دلار و ٢٠ سنت کاهش به ٢۶ دلار و ٣٠ سنت برای هر بشکه رسید.
به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٨دیماه یک دلار و ٨۵ سنت کاهش یافت و به ٢٩ دلار و ٣۵ سنت رسید.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٢٩ دلار و ٨٠ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ۶٩ سنت کاهش یافت.
هربشکه نفت خام دبلیو.تی.آی نیز در هفته منتهی به هشتم ژانویه(۱۸ دیماه) با ٢ دلار ۴٨ سنت کاهش، ٣۴ دلار و ۶٣ سنت برای هر بشکه معامله شد؛ همچنین قیمت نفت برنت در هشتم ژانویه با ٢ دلار و ٢١ سنت کاهش به ٣۴ دلار و ٣١ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با یک دلار و ٩٠ و یک دلار و ۴٣ سنت کاهش به ترتیب به ٣٠ دلار و ١٨ سنت و ٣٠ دلار و ۶٣ سنت رسیدند.
به گزارش ایرنا، این روزها، بدبینی فراوانی نسبت به روند قیمت نفت خام در بازار وجود دارد به طوری که برخی تحلیل گران معتقدند مرزی برای سقوط قیمت نفت وجود ندارد و نمی توان در کوتاه مدت، مبلغ معینی را به عنوان مرز افت قیمت نفت مشخص کرد.
در این میان، انتشار اخبار ناامیدکننده از بهبود رشد اقتصادی جهان به ویژه چین، احتمال تحقق پیش بینی هایی که معتقد به کاهش قیمت ها هستند را بیشتر کرده است.
قیمت نفت در هفته های اخیر در مسیر کاهشی قرار گرفته به طوری که به پایین ترین قیمت در ۱۱ تا ۱۳ سال اخیر رسیده است. حتی یک بانک انگلیسی پیش بینی کرده که ممکن است قیمت نفت تا حد ١٠ دلار برای هر بشکه نیز سقوط کند.
بانک انگلیسی استندارد چارترد همانند بانک های گلدمن ساکس، آر بی اس و مورگان استنلی، پیش بینی خود را درباره قیمت نفت کاهش داد و اعلام کرد که قیمت این کالا امسال به ١٠ دلار برای هر بشکه می رسد.
این بانک اعلام کرد: تا وقتی مدیران پولی به این نتیجه نرسند که اوضاع بیش از حد وخیم شده است، مرزی برای افت قیمت نفت دیده نمی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=179321

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر