1

باید منتظر تغییرات اساسی در حکومت آل سعود باشیم

  • کد خبر : 179775
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است بهبود روابط ایران و عربستان در شرایط فعلی ممکن نیست و برای این منظور باید منتظر تغییر در ساختار حکومت این کشور بود.

جواد جهانگیرزاده در گفت و گو با نامه نیوز، در مورد روابط ایران و عربستان و همچنین موضع آینده ایران در مقابل عربستان گفت: عربستانی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند قدرت برتر منطقه باشند، هر چند که به دلیل اشکالات ساختاری متعدد در ساختار حکومت این کشور هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
وی با اشاره به لفاظی‌های عربستانی‌ها برای خرید بمب اتم گفت: وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این لفاظی‌های عربستانی‌ها گفته بود چنین چیزی ممکن نخواهد بود و با این لفاظی‌ها راه به جایی نمی‌برد.
جهانگیرزاده بیان کرد: بهبود رابطه با عربستان نیز در شرایط فعلی ممکن نیست؛ زیرا عربستان نقش جدی در نا امنی‌های سوریه بازی می‌کند.
وی ادامه داد: در عربستان بحث‌های وجود دارد که پسر سلمان می‌خواهد پادشاه شود و در آن صورت عربستان به سمت تندروی و تجاوز منطقه ای و دخالت در امور دیگران بیشتر می‌رود و امکان روابط مستحکم با رژیم صهیونیستی نیز برای عربستانی‌ها متصور است و در این صورت بهبود روابط ممکن نیست؛ اما اگر جناح نسبتا عاقل عربستان سرکار بیاید قطعا بر نوع روابط ایران و عربستان در آینده موثر خواهد بود.
جهانگیرزاده با بیان اینکه عربستان از افزایش قدرت منطقه‌ای ایران در آینده نگران است گفت: این نگرانی کاملا مشهود است و رفتار آنها به نفع جهان اسلام نیست. آنها می‌توانستند با هماهنگی با ایران بسیاری از مشکلات منطقه را نیز حل کنند.
وی با بیان اینکه پول عربستانی‌ها در خدمت رژیم صهیونیستی است، گفت: اینکه با این رفتارهای عربستان بخواهیم دورنمایی از روابط ایران و عربستان داشته باشیم زود است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=179775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر