7

برگزاری کنگره جهانی مس به میزبانی کشورمان از دوم تا چهارم آبان

  • کد خبر : 18013
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برگزاری کنگره جهانی مس به میزبانی کشورمان از دوم تا چهارم آبان خبر داد و گفت : عیار بهترین معدن مس در جهان به ۹۹٫۹۹ درصد می رسد اما عیار مس تولیدی ایران پنج ۹ یا ۹۹٫۹۹۹ درصد است. اردشیر سعدمحمدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود : […]

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برگزاری کنگره جهانی مس به میزبانی کشورمان از دوم تا چهارم آبان خبر داد و گفت : عیار بهترین معدن مس در جهان به ۹۹٫۹۹ درصد می رسد اما عیار مس تولیدی ایران پنج ۹ یا ۹۹٫۹۹۹ درصد است.

اردشیر سعدمحمدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود : از این نوع فلز مس برای توسعه فناوری های نوین و بالا استفاده می کنند و تقاضای آن روز به گسترس است.

وی گفت : کنگره بین المللی مس ، فرصتی ارزشمند برای معرفی تولیدات معادن مس ایران به جهان است و به توسعه بازار صادراتی این محصول کمک می کند.

سعدمحمدی با اعلام اینکه ایران از قطب های مهم دارای ذخایر معدنی مس جهان محسوب می شود، گفت: پارسال هر تن مس به طور متوسط در جهان ۸۰۹۰ دلار فروخته شد در حالی که قیمت فروش مس ایران به دلیل مطلوبیت و عیار بالا به ۸۵۴۳ دلار رسید.

وی اظهار داشت : کارشناسان و متخصصان بیش از ۳۰ کشور در این کنگره حضور خواهند داشت.

سعد محمدی با بیان اینکه بخش زیادی از کارشناسان و میهمانان وارد کشور شدند، افزود: باتوجه به اینکه پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۵ میلادی تقاضای مس به بیش از ۴۰ میلیون تن در سال برسد، در این همایش برنامه های آینده برای افزایش ظرفیت تولید مس از ۱۹ میلیون تن کنونی بررسی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس ایران از ترسیم نقشه راه برای صنعت مس کشور خبرداد و گفت : افق مس از ۲۰۰ هزار تن دسترسی به ۷۰۰هزار تن در سه سال آینده است.

سعد محمدی ، ظرفیت فعلی تولید مس کاتدی در کشور را ۲۰۰هزارتن اعلام کرد و افزود : در حال حاضر با این میزان تولید در جایگاه نهم جهان قرارداریم و ۴ درصد ذخایر دنیا در ایران است.

وی تاکید کرد : در پنج سال آینده شرکت مس شرکت اول ایران به لحاظ گردش مالی خواهد بود و در خاورمیانه نیز پنجمین شرکت خواهیم شد.

سعدمحمدی با اعلام اینکه هیچ محدودیتی در اکتشاف و مطالعه معادن مس کشور وجود ندارد از حفاری اکتشافی ۹۲ هزارمتری در سال گذشته و برنامه ریزی برای حفاری اکتشافی ۱۵۰ هزارمتری در سال جاری خبر داد و گفت: برای شناسایی مناطق بزرگی از کشور با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت از طریق ژئوفیزیک هوایی اقدام شده است.

سعدمحمدی با اعلام اینکه ۴۰ پروژه با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست ، گفت: باید برای انتقال فناوری های روز و ارتقای بهره وری فنی و زیست محیطی در صنعت مس تلاش کنیم.

وی افزود: ۴ پروفسور برجسته صنعت مس در بخش های ذوب، معدن و متالوژی در کنگره تهران حضور خواهند داشت.

سعدمحمدی با بیان اینکه ظرفیت مس خالص کشور در سال گذشته از ۱۴ میلیون تن به ۱۸ و نیم میلیون تن رسید، افزود: رتبه جهانی ایران هم از ۱۳ به ۹ رسید که تلاش می کنیم امسال به رتبه ۷ برسیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18013

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر