2

نخ کرسنت کشیده شود بسیاری از مدیران دولت یازدهم احضار می‌شوند

  • کد خبر : 180736
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

متوسط قیمت فروش نفت طی دولت‌های نهم و دهم ۷۹ دلار و در دولت یازدهم معادل ۷۸.۸ دلار در هر بشکه است، هر چند حجم صادرات نفت خام نسبت به دولت قبل ۵۰ درصد کاهش یافته، اما صادرات میعانات گازی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 سیدمسعود میرکاظمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۲ بهمن ۹۴) با بیان اینکه در سایه وجود مقام معظم رهبری تحریف‌کنندگان راه و سخن امام موفق به انحراف انقلاب نخواهند شد، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: تحریم کنندگان راه و سخن امام موفق به انحراف انقلاب نخواهند شد.

وی افزود: در دولت یازدهم شاهد ارائه آمار و اطلاعات توسط دولتمردان هستیم که جای بسی تعجب و جای تحلیل دارد. به راستی ریشه این اطلاعات غیرواقعی و غیرکارشناسی کجاست؟ به راستی این حلقه بسته و جریان خاص چه هدفی را از ارائه این اطلاعات به مدیران عالی دنبال می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رئیس‌جمهور اخیرا عنوان کرد که علت مشکلات اقتصادی مردم فروختن نفت ۲۵ دلاری در مقابل فروش نفت ۱۴۷ دلاری در دوره قبل است. ای کاش رئیس‌جمهور به آمار و اطلاعاتی که به دستش می‌دهند کمی دقت کند.

 

میرکاظمی اظهار داشت: با توجه به گزارشات وزارت نفت و تفریغ بودجه سنوات قبل به راحتی می‌توان دریافت که متوسط فروش قیمت نفت طی دولت نهم و دهم معادل ۷۹ دلار و در دولت یازدهم معادل ۷۸.۸ دهم دلار بوده که تقریبا مساوی هستند. هر چند حجم صادرات نفت نسبت به دولت قبل ۵۰ درصد کاهش اما صادرات میعانات گازی بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و نرخ تسعیر ارز نیز از هزار و ۵ تومان در دولت گذشته به ۲ هزار و ۶۶۰ تومان در دولت یازدهم افزایش یافته است و این یعنی ۲.۷ دهم برابر.

 

وی ادامه داد: در نتیجه این مسئله نه تنها کاهش صادرات نفت را جبران کرده بلکه منابع خوبی را در اختیار دولت یازدهم قرار داده است. لذا نباید ناکارآمدی دولت را به کاهش درآمد نفتی ناشی از تحریم گره زنید و این مسئله توجیه باشد بر ضرورت اجرای برجام و تن دادن به زیاده‌خواهی‌های کشورهای ۱+۵ .

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: این موضوع را در کنار اقداماتی همچون برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی و نیز کمک‌های بلاعوض جهانی پساتحریم که اطلاعات آن هنوز به مجلس داده نشده و سایر موارد از این قبیل منابع خوبی را برای دولت فراهم کرده است. پس باید پاسخگویی عملکرد این منابع باشید.

 

میرکاظمی افزود: برابر اعلام بانک مرکزی حجم نقدیندگی در دولت نهم و دهم در طول ۸ سال معادل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته که معادل ۲ سال دولت یازدهم تا شهریور سال جاری است. لذا با اطلاعات موجود می‌توان گفت در دولت سابق ماهیانه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه و در دولت یازدهم ماهیانه ۱۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه شده است.

وی ادامه داد: بفرمایید چگونه تورم کنترل و چرا تولید در حال رکود و تشنه نقدینگی است. این واقعیت عملکرد اقتصادی دولت شماست.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور ممکن است بفرمایید ما که تورم را کنترل کرده‌ایم شاید تصادفی حجم نقدینگی اضافه شده باید گفت همانگونه که تصادفی با آقای کری قدم زدند و با آقای اوباما دست دادند تصادفی در سالروز شهادت شهید احمدی‌روشن قلب رآکتور اراک را با بتن پر کردند. تصادفی شما از مخالفان سرسخت قرارداد کرسنت بودید و یک باره موافق و مدافع آن شدید.

 

میرکاظمی اضافه کرد: تصادفی هر زمان وزیر فعلی نفت بر سر کار آمده قیمت نفت به پایین‌ترین نرخ تنزل پیدا کرده. از این تصادفات زیاد است.

 

وی افزود: برای روشن شدن واقعیت عملکرد اقتصادی دولت یازدهم خوب است به هزینه‌های جاری نیز اشاره داشته باشیم. عملکرد هزینه جاری سال آخر دولت دهم معادل۸۹ هزار میلیارد تومان بود. با افزایش سالانه پیش‌بینی می‌شود عملکرد هزینه جاری سال ۹۰ دولت شما تا پایان امسال به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برسد و این یعنی دو برابر شدن هزینه‌های جاری ظرف سه سال و این در حالی است که یارانه اضافی به مردم پرداخت نشده و اعتبارات سرمایه‌ای کاهش چشمگیری داشته است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجموعه هزینه‌های جاری دولت سابق ظرف ۸ سال معادل ۴۶۹ هزار میلیارد تومان بوده و با تخمین عملکرد سال جاری مجموع هزینه‌های جاری دولت یازدهم تا پایان امسال به ۴۳۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد. یعنی متوسط سالانه ۲ و نیم برابر سال قبل. آقای رئیس‌جمهور آیا این اطلاعات را به شما می‌دهند؟ دیوان محاسبات می‌تواند در تائید این مسائل صحبت کند.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: کل واردات در دولت نهم و دهم ظرف ۸ سال طبق گزارش گمرک معادل ۴۲۰ میلیارد دلار است. چگونه معاون اول رئیس‌جمهور اعلام می‌کند ۷۰۰میلیارد دلار واردات از چین اشتغال برای جوانان چینی درست کرده و وی در شرایطی انتقاد می‌کند که متوسط واردات سالیانه دولت یازدهم از چین ۲ و نیم برابر متوسط واردات سالیانه دولت سابق شده است. این به این معناست که وی هم از طرف همان جریان است. از نظر دریافت اطلاعات مدیریت می‌شود.

 

وی ادامه داد: مواردی همچون حل مشکلات ۱۰۰ روزه، خروج از رکود، رشد اقتصادی ۳ درصد، کاهش بیکاری، تعطیلی مسکن مهر به دلیل افزایش پایه پولی، کنترل نقدینگی و غیره از جمله اطلاعات خلاف واقع است که اعلام شده و مورد پذیرش مردم واقع نشده است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور ای کاش حلقه ارتباط‌گیری خود را وسیع‌تر می‌کردید و به نظر منتقدان ارزش قائل می‌شدید که کشور کمتر دچار ضرر و زیان شود. اینگونه سیاه‌نمایی بدون ذکر شاخص بیانگر راه‌اندازی یک جریان در مقابل تفکر اصولگرایی است که مبتنی بر یک سناریوی از پیش تنظیم شده است. به ظاهر مقابل دولت سابق است ولی در واقع اصول ارزش‌ها را مورد هدف قرار داده است و متاسفانه برخی از اصولگرایان بی‌بصیرت نیز با آن همراهی می‌کنند.

 

میرکاظمی اضافه کرد: شاهد بر این موضوع راه‌اندازی جریاناتی از جمله قرار دادن تخصص در برابر تعهد و دو قطبی کردن جامعه، بزک کردن آمریکا، تشویق و ترغیب به غربزدگی به انحاء مختلف، به کار گیری فتنه‌گران و دو تابعیتی‌ها و حرکت به سمت حذف کامل اصولگرایان، تضعیف پشتیانی از مقاومت در داخل کشور و منطقه،‌تحریف و تحقیر ارزش‌ها و خط واقعی امام، تضعیف توان ملی در حد آبگوشت بزباش و بهانه‌ای برای حضور بیگانگان و ده‌ها مورد دیگر که حاکی از جریانی است که اضمحلال انقلاب را در برنامه داشته واین یعنی بسترسازی برای نفوذ و بازگشت به خط امام و اینها همه از جمله مواردی است که نگرانی مقام معظم رهبری را فراهم آورده است.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور لازم است مروی به سه دهه گذشته داشته و ببینیم در کدام یک از حوزه‌ها موفق بوده و رتبه جهانی به دست آورده‌ایم. جایی که معطل بیگانگان شدیم؟ یا حوزه‌هایی که با توکل به خدا و اتکا به سرمایه داخلی و با برون‌نگری عالمانه تحسین جهانیان را به همراه داشتیم؟

 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: چه کسانی ۸ سال دفاع مقدس را با خلاقیت و نوآوری اداره کردند. باید پرسید مقاومت و پیروزی در جنگ مرهون دلدادگان غرب بود یا دلدادگان خمینی؟ در حوزه‌هایی همچون هوافضا، نانو، ماهواره، صنایع دفاعی، سلول‌های بنیادی، هسته‌ای، سد و نیروگاه و سایر حوزه‌هایی که در جهان صاحب رتبه شدیم و باعث افتخار ایران شد آیا جز با روحیه جهادی و اعتقاد به مقاومت و توکل بر خدا به دست آمده است؟

 

میرکاظمی خاطرنشان کرد: در مقابل آن می‌توان به حوزه‌هایی اشاره کرد که منتظر بودند از بیرون کشور بیایند و آنها را به سرحد فناوری و دانش برسانند و نهایتا حداقل دو تا سه دهه کشور را عقب نگه داشتند و مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آوردند که بنده به ذکر آن نمی‌پردازم زیرا مردم به خوبی آن را حفظ می‌کنند.

 

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور امروز هم اگر اتفاقی در کشور بیفتد همین‌ها سینه سپر می‌کنند. همانطور که همین الان هم شاهد تشییع شهدای مدافعان حرم هستیم. اگر دیروز به عشق خمینی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شتافتند امروز دل به امام خامنه‌ای داده و با اهریمن سعودی- آمریکایی در ستیزند. مراقب باشید دل آنها را نشکنید.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: دل به افرادی ندهید که وقتی طرح منع به کارگیری دو تابعیتی‌ها در مجلس مطرح می‌شود مجبور شوید به عجله و دستپاچگی موضوع را پیگیری کنید که از دستور خارج شود. این افراد کسانی نیستند که در سختی‌ها کنار مردم بمانند.

میرکاظمی اضافه کرد: کسانی که به دشمن گرا داده که تحریم‌ها را تشدید و با سرویس‌های بیگانه ارتباط برقرار کرده و کشور را تا لب پرتگاه برده‌اند و ایران راکه در سطح تراز بین‌المللی بود با یک بازی از قبل طراحی شده و مدیریت اجرایی سفارت منحوس انگلیس به قهقرا و انزوای سیاسی بردند و هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کردند امروز می‌بینیم همین‌ها می‌آیند و در کنار شما می‌گویند آمده‌ایم کشور را نجات دهیم.

 

وی افزود:‌آقای رئیس‌جمهور یک بار دیگر آراء خود را در روستاهای کشور ببینید تا یادآور شود که چه کسانی به شما رای دادند. شما وامدار آنها هستید نه کسانی که نه تنها اقبالی بین مردم نداشتند بلکه دولت شما را اجاره‌ای و ابزار گذر تلقی می‌کنند. مراقب باشید آنها به دست شما به خط امام و آرمان‌های انقلاب آسیب نرسانند تا بتوانند خودشان را اثبات و زمینه را برای نفوذ مجدد فراهم کنند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اطراف خود را از افراد دلسوز خالی نکنید. به نظر منتقدین توجه داشته باشید. حلقه‌های تشکیل شده اطراف خود را بشکنید تا اطلاعات ناب و واقعی از وضعیت اقتصاد مردم به شما برسد. خطا در جایگاه شما هزینه بالایی دارد.

 

میرکاظمی افزود: عده‌ای اطلاعات نادرست به شما و دستور چاپ به روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌دهند که شما خوشتان بیاید و نگرانی جدی هم آنجاست که شما خوشتان بیاید و این یعنی فاصله‌گرفتن از مردم و دلسوزان که تداوم این جریان منجر به انزجار از منتقدین و بی‌احترامی به آنها می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به لزوم برخورد با فساد در کشور تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور شما امانتدار مردم هستید. با دستمال کثیف نمی‌توان پاکیزگی آورد. افراد مسئله‌دار در دولت شما هستند. به طور مثال نخ کرسنت را بکشید و ببینید چند نفر از مدیران عالی و میانه شما فراخوانده می‌شوند. شاید به همین دلیل توصیه امنیتی کردن کرسنت را مطرح کردند. ولی این را بدانید که اگر هزینه‌ای به کشور تحمیل شود تمام کسانی که مانع انجام وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده‌اند باید پاسخگو باشند.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر