1

آخرین فرصت‌ها برای یارانه افراد فاقد کارت ملی

  • کد خبر : 180865
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

فردا آخرین مهلت تعیین تکلیف یارانه بگیران بالای ۱۸ سالی است که فاقد کارت ملی هستند.

به گزارش ایسنا، در اواسط دی ماه بود که وزارت “کار، تعاون و رفاه اجتماعی” در اطلاعیه ای از قطع پرداخت یارانه نقدی افراد بالای ۱۸ سال فاقد کارت ملی خبر داد.

این وزارتخانه به عنوان متولی شناسایی و غربالگری یارانه بگیران پردرآمد، اعلام کرد که بر اساس ماده (۴) آیین نامه اجرایی از ماده (۷) قانون هدفمند سازی یارانه ها، تمامی هموطنان بیشتر از ۱۸ سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثرتا تاریخ ۱۵ بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند.

این در حالی است که در ادامه ربیعی –وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی- با هشدار نسبت به این افراد تاکید کرد که افراد فاقد کارت ملی باید تا ۱۵ بهمن‌ماه تعیین تکلیف شوند، در غیر این صورت یارانه آنها حذف خواهد شد.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر دو میلیون نفر فاقد کارت ملی بوده و اصلا تکلیف مشخصی ندارند یاد آور شد که اگر این دو میلیون نفر تا مهلت تعیین شده یعنی ۱۵ بهمن‌ماه تکلیف خود را مشخص نکرده و کارت ملی و شماره ملی دریافت نکنند، به‌طور حتم یارانه آنها حذف خواهد شد.

بر این اساس در حالی فردا – ۱۵ بهمن ماه – مهلت تعیین شده برای یارانه‌بگیران بالای ۱۸ سال فاقد کارت ملی به اتمام می رسد که هنوز وزارت “کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلامی برای تمدید این زمان نداشته است. از این رو به نظر می رسد در کنار یارانه بگیرانی که در قالب غربالگری، در ماه جاری از دریافت یارانه نقدی حذف می شوند، افراد فاقد کارت ملی نیز به این لیست اضافه خواهند شد مگر اینکه مهلت تمدید شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180865

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر