2

پایگاه آمریکایی: چرا رسانه‌های عربی سعید حدادیان را کشتند؟

  • کد خبر : 180919
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

«هر کسی به درجه شهادت نائل نمی شود، اما ان شاء الله یک روز شما خبر شهادت مرا خواهید شنید…»

پایگاه آمریکایی المانیتور (Almonitor) در گزارشی تحت عنوان “عکس سلفی در سوریه؛ چگونه مداح ایرانی حمایت خود از مبارزان را نشان می دهد” به سفر حاج سعید حدادیان و فرزندش به سوریه و تاثیر آن بر روحیه مبارزین سوری پرداخته و از دروغ پردازی رسانه های عربی و انتشار شایعه شهادت آن ها، سخن به میان آورده است.

 
در این گزارش آمده است: «زمانی که تصاویر خواننده مذهبی [مداح] مشهور ایرانی سعید حدادیان و پسرش در حالی که لباس نظامی در سوریه به تن کرده بودند در اواخر ماه ژانویه در شبکه های اجتماعی منتشر شد، آنچنان موجی به وجود آورد که رسانه های سعودی چند روز پس از آن گزارشات نادرست کشته شدن هر دو آن ها را منتشر کردند.

 

 

حدادیان برای پاسخ به سئوالات مطرح شده در رابطه با این تصاویر و توضیح دلائل سفرش به سوریه، مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم داشته که سوم فوریه [روز گذشته] منتشر شده است.»

 

 

این پایگاه آمریکایی با انعکاس اظهارات حدادیان نوشت: «حدادیان گفت که او با انتشار این تصاویر مخالفت کرده است. یکی از این تصاویر حدادیان را در حومه شهرهای روسیه در حالی نشان می دهد که یک بی سیم در دست دارد. تصویری دیگر نیز پسرش، محمد حسین، را در یک سنگر، پشت مسلسل نشان می دهد. تصویر سوم نیز پدر و پسر را در حال سلفی گرفتن نشان می دهد.

 
به گفته حدادیان، پسرش تصاویر را برای برادر و دوستانش در ایران فرستاده و آن ها این تصاویر را منتشر کرده اند. تصاویر حدادیان که یکی از مشهورترین مداحان ایران است و با تندروهای کشور مرتبط می باشد، به سرعت در سراسر رسانه های محافظه کار منتشر شد.

 
زمانی که از او در مورد علت سفرش به سوریه پرسیده شد، حدادیان گفت که برای ادای احترام به رزمندگان سوری به آنجا رفته چرا که “آنچه ما به زبان می گوییم، آن ها در حال انجام دادن آن هستند”. او گفته که در برخی مناطق تنها ۵۰۰ متر با خط مقدم جنگ فاصله داشته است.

 

 

حدادیان در واکنش به گزارشات نادرست در رابطه با کشته شدن او و پسرش در شبکه العربیه که بودجه آن توسط عربستان سعودی تامین می شود، گفت: آن ها دروغ زیاد می گویند و این هم یکی از دروغ های آن هاست. به هر حال هر کسی به درجه شهادت نائل نمی شود اما ان شاء الله یک روز شما خبر شهادت مرا خواهید شنید.

 

 

حدادیان گفت که وضعیت در سوریه به سمت پیروزی نهایی پیش می رود. او شرایط دمشق را “بسیار خوب” توصیف کرد اما اذعان کرد که برخی شهرها با جمعیت های بزرگ شیعه تحت محاصره شبه نظامیان قرار دارد. او از نیاز این شهرها به حضور رزمندگان گفته و دفاع از آن ها را “یک نوع مسئولیت الهی” دانسته است.»

 

 

در انتهای این گزارش آمده است: «حملات هوایی روسیه در سوریه، نقش به سزایی در تغییر جذر و مد جنگ به سود بشار اسد، رئیس جمهور این کشور داشته است. ایران از ورود روسیه به جنگ استقبال کرده است. علی اکبر ولایتی، مشاور سیاست خارجی رهبر ایران آیت الله خامنه ای، در روز اول فوریه در سفری چهار روزه به مسکو رفته است. ولایتی در روسیه با الکساندر لاورنتیف، مشاور ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه ملاقات کرده و در مورد تحولات منطقه ای و روابط دو کشور گفتگو کرده اند.»

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180919

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر