2

صلاحیت فقهای شورای نگهبان را زیر سئوال می برند و دم از امام می زنند/ توهین و اهانت در این حد و درجه؟

  • کد خبر : 180960
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

امام جمعه مشهد گفت: دشمن می‌بیند به دست وابستگان به سیاست و نظام راه نفوذش باز شده است و به دنبال فتح مجلس در انتخابات آینده است.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: عبودیت در مقابل خدا با نوع بردگی بشر برای بشر متفاوت است لذا در زمان قدیم رسم بود انسان‌ها خرید و فروش می‌شدند و به صورت برده در اختیار انسان دیگر قرار می‌گرفتند.
خطیب جمعه مشهد افزود: انسان در این مورد عبد انسان قرار می‌گیرد و این عبودیت ارتباط دو طرفه ایجاد می‌کند و مجموع منافع بردگی او در اختیار ارباب است و در مقابل، ارباب او را از تمام نیازهای زندگی تامین می‌کند لذا عبودیت برای خدا اینگونه نیست، عبودیت در برابر خدا یک جریان واقعی قطعی در وجود انسان است و باید گفت به ملکیت حقیقی انسان را آفریده و امکانات مختلف در عرصه زندگی و تکامل در اختیارش قرار داده است.
وی بیان کرد: منشاء هستی انسان و امکاناتش، خداوند متعال است لذا در این عبودیت انسان در همه چیزش وابسته خدا می‌باشد.
علم‌الهدی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: وابستگی و دلدادگی شما مردم به این انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش داده خواهد شد و مخصوصأ عزت و عظمت این انقلاب به رخ دشمنان روی کره زمین کشیده خواهد شد.
خطیب جمعه مشهد تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر وقت ۲۲ بهمن فرا رسید این هیجان و حرکت مردمی دشمنان ما را به عقب‌نشینی وادار کرد لذا دشمنان انواع و اقسام توطئه‌ها را می‌چینند اما با فرا رسیدن ۲۲ بهمن از همه حرکت‌هایشان عقب‌نشینی می‌کند، با این دید شناخت ماهیت این انقلاب برای ما از دیدگاه امام راحل یک چهره دارد و از دید دشمن یک چهره دیگر دارد.
وی بیان کرد: مشاور فکری و فرهنگی کاخ سفید در نظرات خودش می‌گوید پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ می‌تواند به نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن‌های غرب و اسلام تبدیل شود لذا آنها با این نگرش به انقلاب اسلامی نگاه می‌کنند همچنین فوکویاما متفکر دیگر کاخ سفید می‌گوید انقلاب اسلامی ۱۰۰ سال آینده جهان و غرب را نشان داده است و بعد می‌گوید این انقلاب روح یک جهان بی‌روح است لذا این حرف‌ها با قصد تمجید اما اعلام خطر به اربابان خود صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: وقتی پهنه عمر این انقلاب را ارزیابی می‌کنیم متوجه می‌شویم مردم ما در مقابل تهاجم‌های استکبار در طول این سال‌‌ها مقاومت جانانه‌ای کردند لذا با انجام توطئه‌های گوناگون ضربه‌های مختلفی را در این سالها زده اند در حقیقت آن چیزی که برای ما به عنوان نقطه درخشان وجود دارد پیروزی انقلاب نیست بلکه مقاومت جانانه مردم ما پای این انقلاب است از طرف دیگر همچنین دشمن در این ۳۷ سال انواع جنایت‌ها را انجام داد و در هر رویکردی با مقاومت مردم ما شکست خورد اما اخیرا با اعلام رهبر معظم انقلاب دشمن در صدد نفوذ به این انقلاب بر آمده است و می‌خواهد از درون، این انقلاب را به پایین بکشاند لذا این جا یک نکته قابل تامل است که چه شد دشمن در صدد نفوذ بر آمده است ؟
خطیب جمعه مشهد با اشاره به وقایع گذشته کشور و دخالت‌های بیگانگان در امور ایران، اظهار کرد: دشمن در این مسئله تجربه‌ای از انقلاب مشروطیت دارد، وقتی که استعمار بریتانیا را دشمن منحرف کرد آن هم در حالی که بر اساس دین و مردم به پیروزی رسیده بود آنگاه آن را به صورت نظام سکولار درآورد طوری که در ابتدای قانون اساسی مشروعیت در مسئله تشکیل مجلس شورای ملی در نظر گرفتند چهار مجتهد طراز اول در مجلس حضور داشته باشند و تمام قوانین و مقررات به دست آنها صورت بگیرد و هر چه خواستند وتو کنند.
وی ادامه داد: لذا اولین کاری که صورت گرفت این چهار مجتهد طراز اول را کنار زدند آنگاه انگلیسی‌ها نفوذ کردند که بدین طریق انقلاب مشروطه منحرف شد و اسلام را از آنها گرفتند، بدین صورت دشمن هم‌اکنون می‌داند فقهای شورای نگهبان هستند که اسلامیت نظام را تضمین می‌کند و می‌بینید حمله به فقهای شورای نگهبان شروع شده است، دشمن می‌بیند راه باز شده است و عواملی که سنگ مقابل استکبار بودند آنگاه دهن باز کردند، امام راحل از روز اول این را به عنوان یک خطر مطرح کردند و فرمودند اهانت به فقهای شورای نگهبان یک خطر است.
علم‌الهدی تاکید کرد: مبنای فرمایش امام راحل که فرمودند این اهانت خطر است را باید گفت تجربه انقلاب مشروطیت می‌باشد لذا در جواب اینکه به فقهای شورای نگهبان بگویند صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید باید گفت حداقل دو نفر از فقهای فعلی شورای نگهبان همچون آیت‌الله جنتی و یزدی حکم از امام راحل دارند و بقیه هم از مقام معظم رهبری حکم دارند، صلاحیتی که از مبدأ ولایت به دست آمده است را باید زیر سوال برد در حالی که دم از امام می‌زنید؟ نعوذ بالله آیا امام راحل اهل داد و ستد بود؟ توهین و اهانت در این حد و درجه؟ از این رو دشمن می‌بیند با دست وابستگان به سیاست و نظام سد شکسته شده است و راه نفوذش باز شده است.
خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: امام بزرگوار در وصیت‌نامه خود فرمودند “از شورای نگهبان می‌خواهم و توصیه می‌کنم در نسل حاضر و نسل‌های آینده با کمال دقت و مراقبت وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا کنند و تحت تاثیر هیچ قدرتی واقع نشوند” لذا نکته دومی که دشمن را به طمع نفوذ انداخته است، لبخندهایی است که به سمت آمریکا و غرب صورت می‌گیرد چراکه یک حالت وابستگی به غرب در رگه‌های مختلف جریانات نظام صورت گرفته است و باید گفت این سنگین است برای ما که یک آقای وزیر بگوید نه تنها کالا باید وارد کنیم بلکه مدیریت هم از غرب وارد کنیم از این رو رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر افراد را نمی‌شناسید به فهرست‌های مورد اعتماد رای بدهید اما در کنارش فرمودند فهرست جریاناتی که به آمریکا دل بسته‌اند مورد اطمینان نیست و رای ندهید.
وی مطرح کرد: این فرمایش رهبری پیشگیری از نفوذ است چراکه دشمن می‌بینند بهترین راه نفوذش همین موضوع است و امروز و فردا است که مجلس را فتح کنند لذا اعلام این مقام ولایت باید برای ما مورد توجه قرار بگیرد و همچنین شما برادران و خواهران وظیفه روشنگری و بصیرت‌افزایی دارید که امیدواریم حماسه ۲۲ بهمن ما به حماسه انتخابات اتصال پیدا کند و از این مرحله نفوذ هم دشمنان ما ناامید بشوند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180960

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر