2

چنگ زدن رسانه های آمریکایی به ریسمان پوسیده پارچین/مدعیان دیگر محلی از اعراب ندارند

  • کد خبر : 181254
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با دروغ خواندن ادعای رسانه های آمریکایی درباره منطقه پارچین، گفت: بعد از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته ای ایران و بسته شدن پرونده (pmd) در شورای حکام، ادعاهای رسانه های آمریکایی به هیچ وجه محلی از اعراب ندارد.

چنگ زدن رسانه های آمریکایی به ریسمان پوسیده پارچین/مدعیان دیگر محلی از اعراب ندارند

منصور حقیقت پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به جریان سازی رسانه های آمریکایی درباره فعالیت عمرانی و ساخت و ساز ایران در پارچین برای مخفی کردن اقدامات گذشته خود، گفت: قطعا این اظهارات و ادعاها در شرایط کنونی هیچ جایگاهی ندارد و این مسائل در جهت انحراف افکار عمومی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور حتم بعد از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته ای ایران و بسته شدن پرونده (pmd) در شورای حکام، ادعاهای رسانه های آمریکایی به هیچ وجه محلی از اعراب ندارد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس در ایران، رسانه های غربی با جنجال آفرینی به دنبال متشنج کردن فضای بین المللی و فشار بر افکار عمومی ایران هستند.

حقیقت پور تصریح کرد: ادعای رسانه های آمریکایی درباره تلاشش ایران برای مخفی کردن اقدامات گذشته خود، موضوعی دروغ و نادرست است، زیرا ایران تاکنون هیچ اقدامی در حوزه هسته ای در این منطقه انجام نداده، تا حال بخواهد آن ها را مخفی کند، البته با توجه به اینکه منطقه پارچین یک منطقه نظامی بوده، امکان دارد برخی ساخت و سازها جهت بهبود وضعیت زندگی ساکنان این مناطق انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه ایران به هیچ وجه اجازه دخالت و ورود به مسائل داخلی کشور را به آمریکایی ها نمی دهد، افزود: آژانس در گزارش نهایی خود عملا اعلام کرد که غربی ها از سال ۲۰۰۳ ادعاهای دروغی را درباره فعالیت هسته ای ایران مطرح کردند، حال آن ها چگونه و به چه رویکردی دست به جنجال آفرینی جدید زده اند.

با وجود مختومه شدن پرونده موسوم به ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران، اندیشکده «استراتفور» روز دوشنبه در ادامه جنجال‌آفرینی‌های غرب در مورد سایت نظامی پارچین، با انتشار تصاویر ماهواره‌ای، مدعی شد ساخت و ساز در این مرکز ادامه یافته است.

در این گزارش آمده است که تصاویر نشان می‌دهد که ایران در حال انجام تحرکاتی برای مخفی کردن آن چیزی بوده است که قبلا انجام داده و هنوز هم… در حال توسعه تأسیساتی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است به آن دسترسی داشته باشد یا نداشته باشد./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=181254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر