3

اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان

  • کد خبر : 181423
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام و صلاحیت ۳۳ نفر از داوطلبان در حوزه تهران تایید شد. سه‌شنبه‌شب بررسی شکایات از داوطلبان مجلس خبرگان در شورای نگهبان به پایان رسید و امروز نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام شد. در بررسی نهایی صلاحیت ها تعدادی از داوطلبانی که قبلاً تایید […]

نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام و صلاحیت ۳۳ نفر از داوطلبان در حوزه تهران تایید شد.

سه‌شنبه‌شب بررسی شکایات از داوطلبان مجلس خبرگان در شورای نگهبان به پایان رسید و امروز نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام شد. در بررسی نهایی صلاحیت ها تعدادی از داوطلبانی که قبلاً تایید صلاحیت شده بودند رد شدند. همچنین برخی داوطلبان که پیش از این صلاحیت آن ها رد شده بود مورد تایید فقهای شورای نگهبان قانون اساسی قرار گرفتند.

اسامی نهایی بررسی صلاحیت‌شدگان تاکنون رسما اعلام نشده و به محض اعلام آن از سوی مراجع رسمی منتشر خواهد شد.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور به ایسنا گفت: در سراسر کشور ۱۶۱ نفر تایید شدند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که اسامی را امروز رسانه‌ای کنیم.

***

***تهران***

صلاحیت ۳۳ نفر از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری در حوزه تهران تایید شد.

علی اصغر ناصر بخت معاون سیاسی فرمانداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: فرمانداری تهران امروز این اسامی را به تایید صلاحیت شدگان اعلام می‌کند و همین امروز نیز وزارت کشور اسامی کل داوطلبان تایید صلاحیت شده را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

کانال رسمی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی از عدم احراز صلاحیت وی برای پنجمین دوره مجلس خبرگان خبر داد.

به گزارش ایسنا این کانال اعلام کرده است: یکی از نزدیکان بیت امام (س) هم رسما عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی از سوی شورای محترم نگهبان جهت شرکت در پنجمین انتخابات خبرگان رهبری را اعلام و دلایل عدم احراز صلاحیت اعلامی از سوی آن نهاد را استناد به بند ب ماده ۳ قانون اعلام کرد؛ “اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد” احراز نگردید.

*** زنجان***

حسین میرزاپور رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: از ۱۹ داوطلب شرکت‌کننده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان چهار نفر تایید صلاحیت شدند و دو نفر نیز انصراف دادند. طبق اعلام شورای نگهبان، عبدالله امیرخانی، محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، جواد مجتهد و اسمعیل نوری از حوزه انتخابیه استان زنجان جهت حضور در خبرگان رهبری به رقابت خواهند پرداخت. همچنین صلاحیت ۱۳ نفر از دواطلبان شرکت‌کننده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری احراز نشد.تبلیغات کاندیداهای خبرگان رهبری از فردا ۲۲ بهمن‌ماه به‌طور رسمی آغاز شده و به مدت ۱۴ روز ادامه خواهد داشت. طبق قانون کاندیداها موظف هستند یک روز قبل از اخذ رأی از انجام هر نوع تبلیغاتی ممانعت کنند. امروز لیست نهایی کاندیداهای استان زنجان جهت حضور در خبرگان رهبری از سوی فرمانداری شهرستان به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=181423

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر