1

ایندیپندنت: عربستان نیرو و جنگنده به پایگاه اینجرلیک ترکیه فرستاده است

  • کد خبر : 181610
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

روزنامه ایندیپندنت نوشت که عربستان نیروی زمینی و جنگنده به پایگاه اینجرلیک ترکیه اعزام کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، روزنامه ایندیپندنت انگلیس نوشت که عربستان در حال حاضر نیروی زمینی و جنگنده‌هایی را به پایگاه نظامی در ترکیه برای آمادگی مداخله در سوریه فرستاده است.

این روزنامه به نقل از مسئولان سعودی نوشت که نیروهای سعودی دو هدف “مبارزه با داعش” و سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را دارند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز (شنبه) عنوان داشت: عربستان سعودی از عزم خود برای “برخورد با داعش” خبر داده است. ما آماده فرستادن جنگنده و ارتش به سوریه هستیم. ما در تمامی نشست‌های ائتلاف بر لزوم تدوین استراتژی گسترده‌ و هدفمند برای جنگ علیه داعش تاکید کردیم. اگر ما چنین استراتژی داشتیم، یقینا ما و عربستان می‌توانستیم عملیات زمینی را آغاز کنیم.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه آنکارا و ریاض می‌توانند عملیات زمینی در سوریه را آغاز کنند، گفت: عربستان جنگنده‌هایی را به یک پایگاه ترکیه می‌فرستد و مسئولان عربستانی برای اطلاع از وضعیت پایگاه وارد ترکیه شده‌اند و تاکنون مشخص نیست که چه تعداد جنگنده وارد ترکیه خواهد شد.

اعزام نیرو به اینجرلیک ترکیه حکایت از احتمال اجرای مداخله زمینی عربستان در سوریه در آینده‌ای نزدیک دارد.

پایگاه اینجرلیک در فاصله هشت کیلومتری شهر آدانای ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه قرار داد.

احمد عسیری، مشاور در دفتر وزیر دفاع عربستان سعودی اعلام کرده بود که موضع عربستان برای مشارکت زمینی “علیه داعش” نهایی است و تحرکات زمینی علیه داعش مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما وی زمان این مساله را تعیین نکرد.

این تحولات همزمان با این امر صورت گرفت که مخالفان سوری در حلب اعلام کردند که تعدادی از موشک‌های گراد را برای مقابله با حمله نظام و روسیه دریافت کرده‌اند.

بشار اسد در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که مداخله ترکیه و عربستان در سوریه احتمالی است که نمی‌توان آن را بعید دانست، اما نیروهای سوری آماده رویارویی با این امر هستند.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی با تاکید بر اصرار کشورش جهت دخالت نیروهای زمینی در سوریه عنوان داشت که طرح “ب” در مورد سوریه وجود دارد که این طرح در صورت شکست مذاکرات سیاسی است و این طرح به هیچ وجه شامل حضور بشار اسد نمی‌شود.

در پی پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در مناطق مختلف کشور در جنگ به ویژه در شمال کشور برای بستن مرزها با ترکیه و جلوگیری از ورود تروریست‌ها و سلاح از ترکیه به سوریه، عربستان سعودی از تصمیم خود برای اعزام نیروهای زمینی خبر داد. چند کشور عربی نیز از این تصمیم عربستان حمایت کرده‌اند. عربستان مدعی است که هدف از اعزام این نیروها مبارزه با داعش است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=181610

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر