1

فرمانده نیروهای ائتلاف در افغانستان: دیگر خروج از افغانستان مطرح نیست

  • کد خبر : 181701
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

فرمانده در حال کناره‌گیری نیروهای ائتلاف در افغانستان زمانی که ۱۸ ماه پیش به افغانستان آمد تا کارش را در این سمت آغاز کند قرار بود به جنگ در این کشور پایان دهد اما در آستانه واگذاری این مسئولیت به جانشینش گفت: ما برای این که بمانیم اینجا هستیم!

فرمانده در حال کناره‌گیری نیروهای ائتلاف در افغانستان زمانی که ۱۸ ماه پیش به افغانستان آمد تا کارش را در این سمت آغاز کند قرار بود به جنگ در این کشور پایان دهد اما در آستانه واگذاری این مسئولیت به جانشینش گفت: ما برای این که بمانیم اینجا هستیم!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، ژنرال جان اف. کمپبل، فرمانده نیروهای ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در افغانستان بود که به زودی از این سمت کنار رفته و ژنرال جان دبلیو. نیکولسن به عنوان جانشین وی در این سمت در اوایل ماه مارس آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

کمپبل در جریان آنچه که آخرین کنفرانس خبری‌اش با اصحاب رسانه در این سمت قلمداد می‌شد، گفت: نه فقط آمریکا بلکه کل جامعه بین‌الملل در حال حاضر مشغول صحبت درباره تعهد بلندمدت به افغانستان هستند.

وی ادامه داد: من میخواهم هم به مردم افغانستان اطمینان داده و هم در پیامی به طالبان بگویم: در سال ۲۰۱۵ آنها فکر می‌کردند که همه افغانستان را ترک خواهند کرد اما الان می‌گویم می‌توانید به انتظار برای چنین اتفاقی ادامه دهید اما چنین چیزی دیگر مطرح نیست.

کمپبل خاطر نشان کرد، اختیاراتی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به وی در خصوص هدف قرار دادن شبه نظامیان داعش در افغانستان از طریق حملات هوایی و عملیات نیروهای ویژه داده کاملا ضروری بوده‌اند زیرا داعش امیدوار است که از خاک افغانستان برای برنامه ریزی و هماهنگ کردن حملاتش علیه اروپا و آمریکا استفاده کند.

پنتاگون برآورد کرده که بالغ بر ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ شبه‌نظامی داعش در افغانستان حضور دارند اما کمپبل هشدار داد آنها قابلیت خوبی برای جذب نیرو نه فقط در داخل افغانستان بلکه از دیگر نقاط جهان دارند.

وی ادامه داد: دشوار می‌توان گفت که تا چه میزان از سوی رهبران داعش در سوریه و عراق از داعش در افغانستان حمایت می شود اما ما معتقدیم که رهبران ارشد داعش در افغانستان مطمئنا با رهبر داعش در عراق و سوریه (ابوبکر البغدادی) در ارتباط هستند.

این ژنرال آمریکایی خاطر نشان کرد، بزرگترین وظیفه نیروهای ائتلاف در افغانستان در یک سال آینده مربوط به ماموریت آموزش ارتش افغانستان برای جنگ ادامه‌دارش با طالبان است.

کمپبل تصریح کرد، ائتلاف نظامی در افغانستان در تدارک خود برای یک سال دشوار دیگر، در حال اعزام چند صد مشاور بیشتر به استان هلمند افغانستان است که اخیرا برخی از شدیدترین درگیری‌ها طی ۱۴ سال جنگ در افغانستان در آن رخ داده است.

به گفته کمپبل و برخی مقام‌های محلی، صبح شنبه مشخص شد که شبه نظامیان طالبان اقدام به بمب‌گذاری چند خودروی شاسی بلند هاموی دزدیده شده از ارتش افغانستان و استفاده از آنها برای حمله به نیروهای افغان در منطقه سنگین در هلمند کرده‌اند.

کمپبل که علاوه بر کنار رفتن از سمت فرماندهی نیروهای ائتلاف در افغانستان قصد بازنشستگی از ارتش آمریکا بعد از ۳۷ سال خدمت را نیز دارد همچنین از پاسخ به این که آیا در صورت داشتن سربازان بیشتر در افغانستان کارش آسانتر بود یا نه، خودداری کرد. او با این حال نسبت به قابلیت ارتش افغانستان برای برقرار کردن ثبات در این کشور ابراز خوشبینی کرده و گفت: طالبان شکست ناپذیر نیست و نیروهای امنیتی افغان می‌توانند آنها را شکست دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=181701

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر