2

اسماعیلی: آمده‌ام ظرفیت دیگری از قانون اساسی را احیا کنم

  • کد خبر : 181818
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۷:۱۳

محسن اسماعیلی نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در نطق انتخاباتی تلویزیونی، با بیان اینکه مجلس خبرگان باید مجمع خبرگان باشد، خاطرنشان کرد: خبرگان امت باید دانش دینی داشته باشند ولی اجتهاد شرط لازم برای ورود به مجلس خبرگان است.

وی افزود: آمده‌ام ظرفیت دیگری از قانون اساسی را احیا کنم و راهی نو را بگشایم. بسیاری از فرزندان ملت علیرغم داشتن تحصیلات دینی با گمنامی و از خودگذشتی در حوزه‌های مختلف مشغول کارند که اگر چنین کسانی وارد مجلس خبرگان شوند بهتر می‌توانند رهبر انقلاب را یاری کنند و همچنین با جوانان و نخبگان ارتباط برقرار کرده و نقشی فعال ایفا کنند.

اسماعیلی ادامه داد: بنا به فرمایش امام کسی که در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی فاقد بینش صحیح باشد نمی‌تواند زمام جامعه را به دست گیرد و همچنین تاکید کرده‌اند که حوزه‌ها باید همواره نیاز جامعه را در نظر داشته باشند. پس تنها فردی می‌تواند در زمره خبرگان قرار گیرد که علاوه بر فقاهت پویا و رهگشا آشنا با تحولات جامعه نیز باشد.

وی با بیان اینکه شاید برخی خیال می‌کردند این مجلس صرفاً مجلس معممین و روحانیون است افزود: من آمده‌ام اثبات کنم آنچه برای مردم مهم است دانش است.

فارس/محسن اسماعیلی در همین راستا خاطرنشان کرد: آمده‌ام ظرفیت دیگری از قانون اساسی و راهی نو را احیا کنم. بسیاری از فرزندان ملت علیرغم داشتن تحصیلات دینی با گمنامی و از خودگذشتی در حوزه‌های مختلف مشغول به کارند.

وی افزود: من در روزهای خون و شهادت برای دفاع از تمامیت مردم در جبهه حاضر شده‌ام. خدا می‌داند اگر چنین کسانی رای آورند و وارد مجلس خبرگان شوند بهتر می‌توانند رهبری را یاری کنند و با جوانان و نخبگان ارتباط لازم را برقرار کرده و همچنین نقشی فعال را در جامعه ایفا کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه خبرگان هر چند مسئولیت مستقیمی در برابر مشکلات اعتیاد و بیکاری ندارند، ولی ما پیرو دینی هستیم که همه را مسئول می‌داند.

وی در همین زمینه افزود: طبق آمارها در هر ۳دقیقه یک طلاق در کشور ثبت می‌شود و این غیر از دیگر آسیب‌های اجتماعی است که البته همه جهان و کشور ما را نیز تهدید می‌کند.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر کسی باید از تمام توانایی‌های خود برای حل مشکلات استفاده کند، خاطرنشان کرد: حقوق همیشه در کنار تکالیف مفهوم می‌یابند و همه ما در قبال مسائل جامعه مکلف هستیم.

اسماعیلی در همین زمینه گفت: حضرت علی (ع) خلافت را فقط برای اجرای ارزش‌های الهی قبول کردند و تاکید کردند که برای حفظ حقوق مردم و جامعه خلافت را قبول کردند.

وی با بیان اینکه دفاع از ولایت از اوجب واجبات است، اظهار داشت: مهمترین حمایت این است که پایه‌های مشارکت مستحکم‌تر گردد و من نیز تاکنون توان خود را در این مورد صرف کرده‌ام.

محسن اسماعیلی افزود: این راه اگرچه سخت و طولانی اما پیمودنی است و امیدوارم در این مسیر کمک درخوری به مجلس خبرگان کرده و نقشی اثرگذار را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که به لیست‌های انتخاباتی توجه شود، خاطرنشان کرد: این معیار سنجش ما در عرصه انتخابات است. برخی از گروه‌ها بنده را در لیست انتخاباتی مورد حمایت خود قرار داده‌اند که البته این گامی به جلو در عرصه مردم‌سالاری دینی است.

این نامزد مجلس خبرگان در پایان اظهار داشت: نیامده‌ام کسی را نفی کنم و آمده‌ام به مدد الهی و بنا بر آموزش‌هایی که دیده‌ام در این عرصه حاضر شوم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=181818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر