1

نزدیک‌ترین فرد به بالاترین مقام اجرایی هم فاسد باشد با او برخورد می‌کنیم

  • کد خبر : 182348
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اخیرا یک فردی در سخنرانی‌های خود اظهار داشت یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلاری که بعد از برجام گرفتند گم شده، آخر چرا این حرف را می‌زنید، یک دلار مگر می‌شود گم شود، پولی که گرفته شده به خزانه واریز شده است.

اسحاق جهانگیری در همایش تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: فرصت انتخابات پیش‌رو زمانی است برای ترمیم بسیاری از تنگناها و مشکلات گذشته چه در عرصه سیاست و چه در عرصه مدیریتی، کاش این امکان بود تا همه حریانات سیاسی، فرزندان انقلاب و صاحبان اندیشه و نظر می‌توانستند در میدان رقابت وسیع‌تر نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور ماموریتی به بنده دادند تا برخی مسائل را دنبال کنیم که در فرصتی خوب است به اطلاع ملت ایران برسانیم که در این ماه‌ها ما چگونه عمل کردیم و چگونه استقبال شد و چه دستاوردها و چه شکست‌هایی داشتیم، راهی جز تعامل و گفتگو وجد ندارد هر چند پس زده بشویم.

افق نیوز/فارس:جهانگیری خاطرنشان کرد: با همه کمبودها همه پای کار آمدند و همه جریان‌های سیاسی فعال هستند و شواهد نشان می‌دهد ملت در حال خلق حماسه دیگری است که باید از این فرصت استقبال کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو فرصتی برای بالابردن اقتدار و امید و اعتماد عمومی به نظام است، گفت: همه باید بر اساس فرمایش رهبری که حتی فرمودند افرادی هم که اگر نظام را قبول ندارند بیایید و رای دهند، به تبع آن همه ما وظیفه داریم پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

جهانگیری تصریح کرد: باید زمینه حضور مردم را فراهم کنیم، رای بیشتر مردم یعنی امید و تدبیر بیشتر و تقویت کانون‌های اقتدار ایران در سطح بین المللی، امیدواریم ملت ایران با همدلی و همکاری و تبعیت از رهبر معظم انقلاب حضوری پرشوری داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اخیرا یک فردی در سخنرانی‌های خود گفت یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلاری که بعد از برجام گرفتند گم شده، آخر چرا این حرف را می‌زنید، یک دلار مگر می‌شود گم شود، پولی که گرفته شده به خزانه واریز شده است.

جهانگیری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مردم در انتخابات ۹۲ کاری کردند که با اجرای برجام آن تهدیدات برطرف شد و الان در انتخابات ۹۴ باید کاری کنند که این چرخه اقتصاد به حرکت دربیاید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت یازدهم در مبارزه با فساد اهتمام جدی دارد، گفت: در گذشته علی‌رغم شعارهایی که داده شد، شاهد سیستمی شدن فساد در دستگاه‌ها بودیم، لذا شعارها نه برای مبارزه با فساد، بلکه برای از صحنه خارج کردن رقیب و بهره‌برداری سیاسی بود و همان افراد، الان به نوعی شعارهایشان را ادامه می‌دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما مصممیم با فساد مبارزه کرده و آن را ریشه‌کن کنیم، افزود: به آدرس‌های غلط توجه نکنید، برخی فکر می‌کنند این دولت، دولت ساده‌ای است، به این دولت آدرس صحیح دهید تا در اسرع وقت تمامی موضوعات را پیگیری کند.

جهانگیری تصریح کرد: حتی نزدیکترین فرد به بالاترین مقام این کشور اگر دستش به فساد آلوده شود، در برخورد با آن هیچ خط قرمزی در دولت وجود ندارد و تمامی موارد باید در محاکمه قضایی رسیدگی شود.

وی گفت: تمامی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و وزرا باید نسبت به مبارزه با فساد حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند و خوشبختانه این اهتمام در دولت وجود دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی از مهمترین برنامه‌های دولت است، گفت: ۵ رویکردی مهمی که در سیاست کلی اقتصاد مقاومتی ذکر شده باید در تمام دستگا‌های اجرایی عملیاتی شود و این مسئله نیز باید در سایر حوزه‌ها مورد توجه بگیرد.

جهانگیری با اشاره به اجرایی شدن برجام تأکید کرد: برجام نهایت کار نیست بلکه آغاز و مقدمه است که ما باید این راه را ادامه دهیم و شرایط لازم را برای بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی فراهم کنیم.

جهانگیری تأکید کرد: باید وضعیت معیشت مردم را درست کنیم و این مسئله از دغدغه‌های اصلی دولت به شمار می‌رود و در برنامه‌های آتی پیش‌بینی‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

جهانگیری با اشاره به آغاز به کار دولت یازدهم گفت: در نخستین ماه‌های آغاز کار دولت، مشکلات کشور را سطربندی کردیم و برخی از این مشکلات که مشخص بود در دوره یک یا دو ساله قابل حل است، برای آنها برنامه‌ریزی کردیم و برای سایر مسائل نیز برنامه‌هایی کوتاه‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی شده است.

وی اشاره کرد: در اجرای برنامه‌های ۲٫۵ ساله دولت، براساس ارزیابی و گزارش‌هایی که ارائه شد، ما موفق عمل کردیم.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182348

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر