1

آغاز بزرگترین رویداد منطقه ای حوزه خودرو / نمایشگاه خودرو تا ۱۲ اسفند میزبان علاقه مندان است

  • کد خبر : 182623
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۹:۰۳

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه (۱۲ اسفندماه) برقرار است و علاقه مندان و متخصصان و فعالان صنعت خودرو می توانند از ساعت ۱۲ تا ۲۰ با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

۶۴۳۵۷۲۴۷۶۴۲۷۳۷۳۵۷۸۳۵۷۲۴۷۲۴۷۲۴۷۲۴۷۳۵۸۳۵

به گزارش افق نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران روز گذشته کار خود را آغاز کرد تا یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی ایران در پسابرجام و به گفته مسئولان برگزاری‌اش با استانداردهای جهانی، رقم بخورد. سالانه نمایشگاه‌های بی‌شماری در استان‌های مختلف ایران در حوزه خودرو و صنایع وابسته، برگزار می‌شود که شاید بزرگ‌ترین و استانداردترین این نمایشگاه‌ها را بتوان نمایشگاه مشهد دانست که باز هم کاستی‌های خود را دارد و در طول سال‌های تحریم به‌ویژه یکی، دو سال اخیر، بیشتر شوویی برای محصولات چینی بوده است. حالا نخستین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صنعت خودروی ایران، در دل پایتخت آغاز به کار کرده و به مدت چهار روز نیز برقرار خواهد بود.

این نمایشگاه در ۲۸ هزار متر مربع از فضای نمایشگاهی شامل ۱۸ هزار‌متر مربع فضای سرپوشیده و ۱۰ هزار متر مربع فضای باز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در آن ۱۸۳ شرکت قطعه‌ساز، ۱۲ شرکت خودروساز، ۳۵‌شرکت سازنده ماشین‌آلات، ۲۳‌شرکت دانش بنیان، ۱۱ شرکت در بخش تست و آزمون، هشت شرکت فعال در بخش انرژی، شش شرکت لیزینگ و فروش، هفت شرکت خدمات پس از فروش و ۲۴ شرکت فعال در حوزه سرمایه‌گذاری حضور دارند. مسئولان برگزاری این نمایشگاه که در حاشیه سومین همایش بین‌المللی خودرو برگزار می‌شود، از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد منطقه در حوزه خودرو یاد می‌کنند و معتقدند تلاش شده در برگزاری آن، همه استانداردهای نمایشگاه‌های بین‌المللی رعایت شود.

ساسان قربانی، دبیر کل همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، پیش از این درباره این نمایشگاه به «فرصت‌امروز» گفته بود: «این نمایشگاه با نمایشگاه‌هایی که پیش از این در صنعت خودرو دیده شده، متفاوت است. ما تلاش کرده‌ایم در کنار عرضه محصولات شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی، فرآیندهای تولید هم نشان دهیم. فرآیند تست خودرو و آزمون‌های جاده‌ای که از جمله این فرآیندها هستند، در این نمایشگاه نشان داده خواهد شد. همچنین شرکت‌های خودروسازی خارجی که با ایران همکاری می‌کنند محصولاتی را که در ایران تولید خواهد شد به نمایش خواهند گذاشت.»

او معتقد بود استانداردهای برگزاری یک نمایشگاه در کلاس جهانی در این نمایشگاه رعایت شده است. نخستین نمایشگاه با استانداردهای بین‌المللی که صرفا شرکای خارجی خودروسازان حق حضور در آن را داشته و می‌توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند، کار خود را آغاز کرده است. اکنون اگر از بعد دیگری به ماجرا نگاه کنیم، به این موضوع می‌رسیم که برخی از منتقدان برگزاری چنین نمایشگاه و همایشی را ریخت و پاش اضافی در بحران مالی خودروسازان می‌دانند. اکنون پرسش اینجاست که چنین نمایشگاهی چه فایده‌ای برای صنعت خودرو خواهد داشت؟

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو  می‌گوید: «اگر برگزاری چنین نمایشگاهی با برنامه‌ریزی باشد و همه بخش‌های مرتبط در جریان برگزاری آن باشند، می‌تواند بهره‌برداری خوبی برای خودروسازان از دو جهت در پی داشته باشد؛ یکی در جریان گرفتن تولیدکنندگان از ظرفیت‌های موجود و دیگری امضای قرارداد‌های تازه است. در همه جای دنیا، نمایشگاه‌های بین‌المللی در این سطح تشکیل می‌شود تا شرکت‌های بزرگ علاوه بر به نمایش گذاشتن محصولات خود، دستاوردهای‌شان را با یکدیگر شریک ‌شوند.»

یکی از فرصت‌هایی که به گفته مسئولان برگزاری نقطه تفاوت این نمایشگاه است، حضور پررنگ قطعه‌سازان است؛ حضوری که در سایر نمایشگاه‌ها نیز دیده می‌شد اما گویا در این نمایشگاه‌ها پررنگ‌تر و فراگیرتر خواهد بود. به اعتقاد کارشناسان، یکی از نقاط ضعف صنایع ما این است که از ظرفیت‌های صنایع پایین دستی خود بی‌خبرند. حالا حضور زنجیره تامین قطعات خودرو به شکل یکدست، برای خودروسازان فرصت به شمار می‌رود؟

سنجری در این زمینه بیان می‌کند: «در هیچ کجای دنیا، زنجیره تامین بدون اتصال به صنعت خودرو رشد نمی‌کند. مثال بارز این موضوع، ترکیه و مکزیک هستند که هر دو از جمله کشورهای تازه توسعه‌یافته در صنعت خودرو هستند. در این کشورها زنجیره تامین در کنار خطوط تولید خودرو شکل گرفته است. بنابراین اگر ما بخواهیم از این نمایشگاه‌ها بهره‌برداری درست کنیم باید سطح صنعت خودروی خود را بالا ببریم.»

در نخستین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صنعت خودرو از یکی از محصولات سواری شرکت بنز و سامانه مرجع اطلاعات خودرو رونمایی شد، همچنین محصولات آینده شرکت پژو در ایران نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182623

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر