1

هر آنچه در برنامه ۹۰ گذشت؛ از یکه تازی دایی تا آرزوی لیورپولی فردوسی پور برای یک ملی پوش

  • کد خبر : 182677
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۷:۵۶

در برنامه نود مهاجم پیشین تیم ملی و استقلال از اینکه در فدراسیون فوتبال کسی او را نمی شناسند گلایه کرد و علی دایی نیز در نظر سنجی بهترین مهاجم نوک پس از انقلاب شد.

برنامه 90 علی کفاشیان عادل فردوسی پور هر آنچه در برنامه 90 گذشت؛ از یکه تازی دایی تا آرزوی لیورپولی فردوسی پور برای یک ملی پوشبرنامه ۹۰ این هفته از ساعت ۲۲:۳۵ دوشنبه شب آغاز شد و تا نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه ادامه پیدا کرد.

در هفته‌ای که لیگ برتر به دلیل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد، بازی نمایندگان ایران در آسیا در برنامه ۹۰ پخش شد. علی کفاشیان و مهدی ترابی نیز مهمانان این هفته نود بودند.

* سوال پیامکی

در ادامه انتخاب برترین بازیکنان بعد از انقلاب در پست‌های مختلف، سوال این برنامه به بهترین مهاجم نوک بعد از انقلاب اختصاص یافت که کریم باوی، فرشاد پیوس، علی دایی، حمید علی‌دوستی، رضا عنایتی، علی‌اصغر مدیر روستا، صمد مرفاوی و وحید هاشمیان جزو نامزدهای این پست بودند.

در نهایت با شرکت یک میلیون و ۴۴۲ هزار نفر در این نظرسنجی علی دایی با کسب ۷۳٫۴ درصد آرا عنوان بهترین مهاجم نوک پس از انقلاب را کسب کرد و به عنوان آخرین بازیکن به ترکیب تیم منتخب بازیکنان پس از انقلاب راه یافت و فرشاد پیوس با ۱۰٫۷ درصد دوم شده و راهی تیم ذخیره ها شد.

پس از آنها رضا عنایتی با ۵٫۴ درصد سوم شد. کریم باوی با ۳٫۱ درصد، وحید هاشمیان با ۲٫۹ درصد آرا، صمد مرفاوی با ۲٫۴ درصد آرا، حمید علیدوستی با ۱٫۷ درصد آرا و علی اصغر مدیروستا با ۰٫۴ درصد آرا به عنوان نفرات بعدی شناخته شدند

* از انتخاب گلم شگفت‌زده شدم

الهام فرهمند، بازیکن تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان در ارتباط تصویری با برنامه ۹۰ درباره انتخاب گلش به تیم بانوان آینده‌سازان میهن اصفهان به عنوان یکی از برترین گل‌های دو ماه اخیر فوتبال ایران اظهار داشت: «انتظار نداشتم گل من هم جزو شش گل برتر دو ماه اخیر انتخاب شود. در این فهرست، بازیکنان ملی‌پوش حضور داشتند و فکر می‌کردم گزارشی از لیگ بانوان پخش شود و فقط گل من نمایش داده شود. اما وقتی نظرسنجی شما را دیدم که گل من جزو گزینه های آن بود شگفت‌زده شدم.»

فرهمند در پاسخ به اینکه توپ را می خواست سانتر کند یا به قصد گل بزند گفت: «نه می خواستم گل بزنم. بازی قبل هم چنین گلی به ملوان زده بودم.»

او در پایان گفت: «همین که بازیکنان فوتبال بانوان متوجه شوند گل‌هایشان دیده می‌شود، انگیزه می‌گیرند.»

* بررسی عملکرد نمایندگان ایران در آسیا

سپس گزارشی از دیدارهای سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی مقابل حریفان آسیایی خود پخش شد. کاوه رضایی مهاجم ذوب آهن بعد از پایان دیدار با لخویا گفت: دیدار ما با فنرباغچه ترکیه قبل از شروع لیگ خیلی به ما کمک کرد تا نحوه بازی مقابل تیم‌هایی که کلاس بالاتری دارند را یاد بگیریم.

* واکنش فردوسی پور به یک حرکت غیر اخلاقی علیه دایی

فردوسی‌پور در ادامه نسبت به شایعه‌ای که منتشر شده مبنی بر تصادف علی دایی واکنش نشان داد و انتشار چنین شایعاتی را غیراخلاقی دانست.

وی گفت: «دایی چند سال پیش تصادف کرد و به دلیل خوردن شربت خواب آور بود و الان هم صحیح و سالم حضور دارد.»

* دردسر برادر خانم برای کفاشیان در مصاحبه با فردوسی پور

میهمان برنامه ۹۰ علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بود و وی صحبت‌هایی را درباره رای ایران در فیفا مطرح کرد که با صحبت‌هایی که انجام داد، فردوسی‌پور گفت که مشخص است که رای ایران شیخ سلمان بوده است.

در ادامه فردوسی‌پور درباره طباطبایی برادر همسر کفاشیان به عنوان مدیر مالی فدراسیون سوال کرد و کفاشیان در این باره گفت: «برادر خانم من هیچ پستی ندارد و مسئول مالی فدراسیون خزانه دار است.»

وی ادامه داد: «ایشان به عنوان معتمد من است و مواردمالی را ایشان می‌بینند و کنترل می‌کنند و برای من پاراف می‌کنند و من امضا می‌کنم. من قبل از ازدواج با ایشان دوست بودم و ۳۵ سال است که معتمد من است و من حاضرم ۱۰۰ میلیارد هم در اختیار ایشان قرار دهم.»

در ادامه فردوسی‌پور متنی را نشان داد از مصاحبه طباطبایی که ایشان خودشان را مدیر مالی فدراسیون فوتبال معرفی کرده بودند. که کفاشیان باز هم این موضوع را تکذیب کرد.

وی درباره حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال هم گفت که نیازی به مجوز دولت ندارد و فدراسیون فوتبال سازمان مستقل غیردولتی است و اساسنامه آن با سایر فدراسیون‌ها متفاوت است و فرد بازنشسته هم می‌تواند کاندید ریاست فدراسیون شود.

در پایان این گفتگو فردوسی‌پور که با طعنه‌هایی از سوی کفاشیان مواجه شده بود، عنوان کرد که من از صحبت‌های شما قانع نشدم و مردم باهوشی داریم و امیدوارم که قانع شوند.

البته فردوسی‌پور هم بارها در مصاحبه خود از لفظ‌هایی مانند شطرنج‌باز قهار، بازیچه قراردادن کی‌روش، آدم خوبه ماجرا و .. خطاب به کفاشیان استفاده کرد.

* فکر نمی‌کنم فدراسیون فوتبال من را بشناسد

علی‌اکبر کارگر جم، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با گزارشگر برنامه ۹۰ درباره بیوگرافی خود اظهار داشت: «متولد ۱۳۲۳ هستم. یک فصل در راه‌آهن بازی کردم و سپس به استقلال آمدم. قهرمان لیگ برتر و آسیا شده‌ام. به المپیک مونیخ رفتم و تا سال ۵۷ بازی کردم.»

او درباره گلی که در سال ۵۲ به سوریه زد، گفت: «مساوی هم به ضرر ما بود. توپ از سمت راست روی دروازه سانتر شد و پس از تخریب توپ توسط من، از سمت چپ دفاع سوریه را دریبل کردم و گل زدم.»

کارگر جم درباره اینکه آیا پس از ابتلا به سرطان از باشگاه استقلال با او تماس گرفته‌اند یا خیر، عنوان کرد: «از باشگاه استقلال هیچ کس تماس نگرفته است. یکی دو بار نزد فتح‌الله‌زاده رفتم و او گفت که مخارج شما را می‌پردازم. خدا را شکر از اطرافیان و بیمه پیشکسوتان گرفتم. بیمه پیشکسوتان اینطور است که شما پول را می‌پردازید و بعدا بخشی از پول را از بیمه تکمیلی می‌گیرد. کارم را از جیب خودم و رفقا راه انداختم.»

او درباره اینکه آیا از فدراسیون فوتبال کسی با او تماس گرفته است، تاکید کرد: «فکر نمی‌کنم من را بشناسند.»

کارگرجم با بیان اینکه کاملا بهبود یافته، افزود: «پارسال همین موقع‌ها دچار بیماری شدم و به مدت یک سال است که شیمی‌درمانی می‌کنم. به لطف خدا بهبودی‌ام‌ را به دست آورده‌ام اما تحت نظر دکتر هستم. شکر خدا این بیماری رفع شده است.»

* بی توجهی به کمپ تیم ملی

یکی از گزارش‌های قابل توجه برنامه ۹۰ اختصاص به گزارشی داشت که از زمین آکادمی ملی المپیک که در اختیار تیم ملی قرار دارد و اکنون به چالشی بین کی‌روش و فدراسیون فوتبال تبدیل شده داشت.

پرهیزکار در مورد وضعیت چمن آکادمی ملی المپیک که در اختیار تیم ملی قرار دارد اظهار داشت: «زمین آکادمی همانطور که کاملا مشخص است شرایط برگزاری تمرین را ندارد و ما به دنبال ترمیم آن هستیم. پیش از سال ۹۵ کار خاکبرداری را آغاز خواهیم کرد. هزینه کاشت این زمین حدود ۲ میلیارد خواهد بود.»

* ترابی: لیورپول نه، طرفدار رئال مادریدم

میهمان دوم برنامه ۹۰، مهدی ترابی، پدیده این‌ روزهای تیم ملی و سایپا بود و پس از آن نیز وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران مورد بررسی قرار گرفت.

ترابی در خصوص آمار عجیب گلزنی اش در باشگاه و تیم ملی تاکید کرد: «در تیم سایپا در ۴۰ بازی فقط یک گل زده ام ولی آمار گلزنی ام در تیم ملی خوب است.»

وی درباره کم حرف بودنش خاطرنشان کرد: «درست است اینجا ساکت و آرامم ولی در زمین فوتبال و داخل خانه اینطور نیستم!»

ترابی با بیان اینکه در حال حاضر ترم چهارم رشته مدیریت است، گفت: «در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنم. اگر در اردو نباشم، در امتحانات پایان ترم شرکت می کنم.»

وی درباره اینکه طرفدار کدام تیم خارجی است، با شوخی خطاب به مجری برنامه ۹۰ که طرفدار تیم لیورپول است، گفت: «لیورپول نه، من طرفدار رئال مادرید هستم. هدف اول من بازی در اروپا است. الان هم کلاس انگلیسی می روم.»

فردوسی پور هم در پایان صحبت‌هایش با ترابی ابراز امیدواری کرد که وی یک روز در تیم لیورپول بازی کند!

* اگر قرار باشد به ایران برگردم فقط برای سپاهان بازی می‌کنم

گزارش ویژه از وضعیت احسان حاجی صفی در تیم FSV فرانکفورت پخش شد. لژیونر فوتبال ایران درباره حضور در لیگ دسته دوم آلمان اظهار داشت: «برخورد آلمانی‌ها خوب بود. سرمربی و کادر فنی راضی بودند.»

او درباره زبان آلمانی نیز گفت: «زبان آلمانی خیلی سخت است و سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. باشگاه برای ما کلاس گذاشته و آهسته آهسته یاد می‌گیریم.»

حاج صفی درباره سپاهان گفت: «بازی‌های سپاهان را دنبال می‌کنم. صد در صد اگر قرار باشد به ایران برگردم فقط برای سپاهان بازی می‌کنم.»

او درباره نمرات مجله کیکر به بازی‌های او عنوان کرد: «قبلا هم گفتم توجهی به نمرات کیکر نمی‌کنم. در بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارم و نمی‌دانم چرا نمرات نسبتا ضعیفی می‌دهد. دوست دارم بهترین عملکرد را داشته باشم.»

* منصوریان: اردستانی، بزرگ تیم ما بود

سرمربی نفت تهران درباره درگذشت اکبر اردستانی مربی این تیم اظهار داشت: «درگذشت او را به جامعه فوتبال، دو و میدانی، باشگاه استقلال و باشگاه نفت تسلیت عرض می‌کنم.»

او اضافه کرد: «قبل از آغاز تمرین با او صحبت کردم و به او گفتم که برنامه تمرین را به خرمگاه توضیح داده‌ام و بخشی از تمرین بر عهده اوست. درباره مسائل روحی و روانی خیلی نگران بود. اردستانی فردی بسیار بشاش و خنده‌رو بود. این فشارهای چند وقت تیم دست به دست هم داد که او را از دست بدهیم.»

منصوریان تاکید کرد: «سال سختی را گذراندیم. نمی‌دانیم صاحب تیم چه کسی است. همه با او درد دل می‌کردند. متاسفانه در پنج شش روز گذشته فضای خوبی را سپری نمی‌کرد. قرار بود با تعدادی از اعضای کادر فنی به خانه ایشان برویم. همسر او هم به تازگی به خارج از کشور رفته بود و در کنارش نبود.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182677

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر