1

همایش صنعت خودرو موجب انتقال دانش فنی و تولید انبوه با صرفه اقتصادی خواهد شد

  • کد خبر : 182728
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص اجرای چنین همایش هایی گفت: این همایش می تواند موجب افزایش بالابردن سطح توانایی، انتقال دانش فنی، تولید انبوه با صرفه اقتصادی و استفاده از مزیت های اقتصادی، انرژی، نیروی کار تخصصی و بازار منطقه ای شود.

محمدرضا نعمت زاده ضمن خیر مقدم به حاضرین با اشاره به اینکه شاخص پیشرفت و توسعه اقتصادی هر کشور رشد صنعتی و به خصوص خودروسازی است، گفت: با تلاش تمام صنعتکاران و فعالان این حوزه شاهد رشد ۶٫۵ درصدی بخش صنعت بوده ایم که این افزایش رشد ناشی از زیر بخش های بخش صنعت، علی الخصوص صنعت خودرو می باشد.

وی افزود: علی رغم مشکلات و تحریم هایی که در این مدت چه داخلی و چه بین المللی به این صنعت وارد شده است شاهد رشد صنعت خودرو در این مدت بوده ایم به طوری که صنعت خودرو ۴۵ درصد رشد داشته است، و توانسته نقش به سزایی را در رشد اقتصادی کشور ایفا نماید.

نعمت زاده به تدوین سند ۱۰ ساله راهبردی صنعت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: سند اهداف و سیاست‌های صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴، چند سال پیش با هدف تعیین سیاست‌های کلان صنعت خودروی کشور تهیه و تدوین شد و پیش بینی می کنیم که با اجرای مفاد آن رشد ۴ درصدی تولید ناخالص داخلی را در این بخش داشته باشیم.

 وی ادامه داد، براساس سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو، ایران در سال ۱۴۰۴ باید به رتبه نخست صنعت خودروی منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم جهان دست یابد.

همچنین بر اساس این سند، ۵۰ درصد تولید و طراحی خودرو با توجه به ظرفیت، نیروی متخصص و ماهری که در این حوزه وجود دارد توسط متخصصان داخلی و ۵۰ درصد با مشارکت شرکای خارجی انجام می شود و در این سند راهبردی انتظار داریم که تولید خودرو در بخش سبک به ۳ میلیون دستگاه خودرو و در بخش تجاری و سنگین به ۱۲۰ هزار دستگاه برسد.

وی افزود: در بند دیگر این سند راهبردی ارتقای نقش صنعت خودرو در پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی در جهت توسعه صادرات، اعطای خطوط اعتباری مناسب برای بازارهای هدف صادراتی و ایجاد و توسعه مراکز بازاریابی بین‌المللی، آمده است به طوری که صادرات خودرو هدفمند می‌شود و انتظار داریم که بتوانیم یک سوم تولید خودروهای سبک یعنی یک میلیون خودرو را صادر کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان ضمن تشکر از دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به خاطر حمایت هایی که از این بخش کردند ابراز امیدواری کرد: که با حمایت های لازم از سوی سهامداران و شرکای خارجی بتوانیم به اهداف مدنظر در سند راهبردی خودرو دست یابیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182728

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر