4

نفت کمتر از ۴۰ دلار شد

  • کد خبر : 183680
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۹ سنت، معادل ۱.۷ درصد کاهش به ۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

 

قیمت نفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه ایران امیدواری ها به مشارکت در هرگونه توافق برای فریز نفتی را در آینده نزدیک از بین برد، حس کاهشی بار دیگر به بازار بازگشت و قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار بازگشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۹ سنت، معادل ۱٫۷ درصد کاهش به ۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت در ماه ژانویه به ۲۷ دلار و ۱۰ سنت رسیده بود که پایین ترین رقم در ۱۲ سال گذشته بود.
قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۸۲ سنت کاهش به ۳۷ دلار و ۶۸ سنت رسید.
تاماس وارگا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «قیمت نفت به این دلیل کاهش پیدا کرده که ایران گفته تنها در صورتی به طرح فریز نفتی خواهد پیوست که تولید نفت این کشور به ۴ میلیون بشکه در روز برسد.»
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران روز یکشنبه گفت، صادرات نفت ایران در ماه جاری شمسی که ۱۹ مارس به اتمام می رسد، به ۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که بالاتر از ۱٫۷۵ میلیون بشکه ماه قبل است.
زنگنه آب پاکی را به روی دست کسانی ریخت که امیدوار بودند طرح فریز نفتی به نتیجه برسد. وی گفت، ایران تنها زمانی به این طرح خواهد پیوست که تولیدش به ۴ میلیون بشکه در روز برسد. زنگنه قرار است روز دوشنبه با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار کند.
منابع اوپک گفتند، احتمالا نشست تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک درباره طرح فریز نفتی در اواسط ماه آوریل در دوحه برگزار خواهد شد.
اکنون بعید است که این نشست روز ۲۰ مارس در روسیه برگزار شود.
در حالی که بانک مورگان استنلی، هشدار داده که کند شدن رشد اقتصاد جهانی و تولبید بالا مانع از هرگونه افزایش قابل توجه قیمت نفت خواهد شد، نگرانی ها درباره عوامل بنیادین مجددا به بازار بازگشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183680

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر