2

دولت به جای توجیه نقض عهد آمریکا از منافع ملی دفاع کند

  • کد خبر : 184090
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه رهبری از همان ابتدا نقض عهد آمریکا نسبت به برجام را پیش‌بینی کرده بودند، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم دولتمردان به جای دفاع از منافع ملی به دنبال توجیه نقض عهدهای آمریکا در قبال برجام هستند.

خبرگزاری فارس: دولت به جای توجیه نقض عهد آمریکا از منافع ملی دفاع کند/ هشدار درخصوص عملکرد آمریکا در قبال برجام قبلا داده شده بود

فواد ایزدی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها در خصوص برجام به آنچه وعده داده بودند عمل نکردند، گفت: وضعیت فعلی توسط مقام معظم رهبری از همان ابتدا پیش‌بینی شده بود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور در خصوص برجام گفت: در متن این نامه آمده بود که برجام مشکلات ساختاری متعددی دارد و یکی از این موارد آن بود که تعهداتی که روی کاغذ نوشته شده برای طرف مقابل ضمانت اجرایی ندارد. حال نیز مشاهده می‌کنیم آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: ۹ ماه دیگر که رئیس‌جمهور جدیدی در آمریکا بر سر کار می‌آید هیچ تعهدی ندارد که بخواهد برجام را اجرا و به تعهدات آمریکا عمل کند.

ایزدی اضافه کرد: مقام معظم رهبری برای پذیرش برجام چند شرط را گذاشتند از جمله آنکه اگر طرف مقابل نقض عهد کرد دولت ما نیز باید برجام را اجرا نکند. حال عملکرد دولت چگونه است؟ زمانی که طرف مقابل قانون تحریم جدیدی را تصویب کرد دولت ایران به جای متوقف کردن اجرای برجام به آن سرعت بخشید.

وی افزود: خارج شدن ۱۱ تن اورانیوم بعد از نقض عهد آمریکا صورت گرفت. متأسفانه دولت خطوط قرمز را به طور کامل رعایت نکرد و حال در عمل وضعیتی را مشاهده می‌کنیم که ایران به تعهدات خود عمل کرده اما طرف مقابل که آمریکا است، خیر.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در ادامه گفت: دولت با توجه به این تجربه ۲ سال خود باید در برخورد با ایالات متحده تغییر رویکرد دهد و به خباثت‌ها و بدعهدی‌های آمریکا اعتراف کند.

ایزدی اظهار داشت: اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم دولتمردان به جای دفاع از منافع ملی به دنبال توجیه نقض عهدهای آمریکا در قبال برجام هستند. این عملکرد پیامی به طرف آمریکایی می‌دهد و آن اینکه در مقابل نقض عهد آمریکا قرار نیست دولت ما چالشی برای آمریکا ایجاد کند و آن هم به خاطر نگاه سیاسی است که دولت به برجام دارد و اینکه برجام جنبه آبرو برای دولت پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولتمردان به جای توجیه نقض عهد آمریکا از منافع ملی دفاع کنند. عملکرد دولت باید تغییر کند چرا که ادامه حرکت در این مسیر به ضرر منافع ملی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=184090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر