1

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:‌ هیچ واحدی از این دانشگاه تعطیل نشده است

  • کد خبر : 185766
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۷:۴۰

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت:‌ هیچ واحدی از این دانشگاه به دلیل کاهش شمار دانشجویان تعطیل نشده است.

به گزارش ایرنا حمید میرزاده، شامگاه شنبه در حاشیه بهره برداری از چند طرح عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در جمع خبرنگاران افزود:‌ واحدهای فعال دانشگاه آزاد، فعال باقی می مانند و واحدهای دیگر ممکن است تغییر کاربری تخصصی پیدا کنند و یا به پردیس های علمی خاص تبدیل شوند.
رئیس دانشگاه ‌آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ با تلاش های صورت گرفته در دو سال گذشته ۳۶ هزار مترمربع فضای آموزشی، پژوهشی و ورزشی با صرف اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال به فضاهای این دانشگاه در استان فارس افزوده شد.
وی با اشاره به بهره برداری از مجتمع ورزشی پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این آیین گفت: هم اینک ۲۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در سراسر کشور از امکانات و فضاهای ورزشی این دانشگاه در فضایی به وسعت ۶۰۰ هزار مترمربع استفاده می کنند.
میرزاده افزود: ‌۸۱ هزار مترمربع دیگر نیز با تکمیل واحدهای در حال اجرا و یا اجرای طرح های تصویب شده به فضاهای ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد در سراسر کشور افزوده می شود.
در این آیین، عملیات اجرایی شهرک فناوری دانشگاه آزاد اسلامی موسوم به ‘شفا’ با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در شیراز آغاز شد.
این شهرک فناوری در مساحت ۳۵ هکتاری و در سایت ۱۸۵ هکتاری پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ساخته می شود.
بنا بر اعلام مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، شهرک های فناوری این دانشگاه با هدف تبدیل ایده به محصول مورد نیاز جامعه و کاربردی کردن پایان نامه ها و فعالیت های پژوهشی ایجاد می شوند و علاوه بر فراهم آوردن امکان اشتغالزایی برای پژوهشگران جوان به تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت منجر می شوند.
همچنین با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، عملیات ساخت مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و گردشگری این دانشگاه در واحد شیراز آغاز شد.
در این آیین، همچنین ساختمان مسجد و مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به بهره برداری رسید.
بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، این مسجد و مجتمع فرهنگی که در زیربنایی به وسعت سه هزار و ۱۵۰ مترمربع ساخته شده است، بزرگترین مسجد استان فارس محسوب می شود.
شبستان این مسجد در طبقه های اول و دوم به ترتیب ۹۰۰ و ۳۵۰ مترمربع وسعت دارند و ۳۴۰ متر مربع صحن رو باز، ۱۰۰ مترمربع وضوخانه و گنبدی با قطر ۱۲ مترمربع و ارتفاع پنج متر و ۱۰ سانتی متر از سقف مسجد از دیگر ویژگی های معماری این بنای فرهنگی و مذهبی است.
در این آیین همچنین مجتمع ورزشی پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در فضایی به وسعت سه هزار و ۴۰۰ مترمربع با ظرفیت یک هزار و ۵۷۲ صندلی برای تماشاگران و دارای زمین های ورزشی ویژه فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال به بهره برداری رسید.
سالن های کُشتی، ورزش های رزمی، بدمینتون و تنیس نیز در سه سالن جنبی این مجتمع به مساحت دو هزار و ۹۴ مترمربع قرار گرفته است.
در این آیین همچنین از یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز رونمایی شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در سال ۱۳۶۶ تاسیس شده و در کنار واحد مرودشت، دو واحد ‘جامع’ دانشگاه آزاد در استان فارس محسوب می شوند که در همه حوزه های علمی دانشجو می پذیرند.
این واحد دانشگاهی که در جاده ورودی شهر جدید صدرا در شمال غرب شیراز واقع است، هم اینک ۲۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد و تا کنون ۵۰ هزار و ۸۴۰ دانشجو از آن فارغ التحصیل شده اند.
۳۹۴ عضو هیات علمی در این واحد دانشگاهی در زمینه آموزش دانشجویان در ۱۹۵رشته فعالیت دارند.
این واحد دانشگاهی در ۷۰ رشته مقطع کارشناسی، ۹۵ رشته گرایش مقطع کارشناسی ارشد، ۲۹ رشته گرایش دکترای تخصصی و یک رشته دکترای حرفه ای (دندانپزشکی) دانشجو می پذیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=185766

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر