1

همراهی دولت ومجلس در مسیر توسعه ضروری است/اصلاح ساختارهای اقتصادی

  • کد خبر : 186231
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۷:۳۷

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همراهی دولت و مجلس در مسیر پیشرفت و توسعه کشور ضروری است و این تعامل که البته با نظارت نیز همراه خواهد بود، حل مسائل کشور را سرعت می بخشد.

محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف جمعه شب در جمع مردم اراک اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامیده شده، دولت و مجلس باید پا به پای هم و با تعامل حداکثری به عنوان دو شریک اصلی در برنامه های پیشرفت و توسعه کشور، گاه های اساسی در مسیر تحقق مطالبات مردم بردارند.

وی افزود: نگاه ما به عنوان مجلس به دولت، نگاه مشارکتی، تعاملی و همراهی است اما در عین حال هر جا که لازم باشد از اهرم های نظارتی مجلس حداکثر استفاده را می کنیم و تذکر خواهیم داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم حاکمیت عقلانیت در تمام امور کشور، بیان داشت: مردم در اسفندماه سال گذشته در دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، حماسه ای دیگر را خلق کردند و برگ زرینی در دفتر افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند و در مقابل این حضور حماسی، منتخبین مردم باید با تعهد و مسئولیت شناسی انجام وظیفه کنند.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: با بررسی مسائلی که کشور با آن روبرو بود اقتصاد کشور و معیشت مردم در اولویت قرار گرفت و اقدامات لازم برای مبارزه با تورم، ایجاد اشتغال، تحقق رشد اقتصادی و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شد.

اصلاح ساختارهای اقتصادی و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی

عارف گفت: در این راستا در قالب یک برنامه ۱۲۸ماده ای جهت گیری و برنامه ها اعلام شد و در دو بند اول سیاست های اقتصادی، دو اصل مهم «اصلاح ساختارهای اقتصادی» و «پیاده سازی اقتصاد مقاومتی» مورد توجه قرار گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در کنار اولویت های اقتصادی و اجتماعی، مساله مقابله با فساد و تبعیض که از جدی ترین مطالبات مقام معظم رهبری و همچنین مردم است باید در مجلس دهم مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل فراکسیون امید در مجلس، فراکسیونی با نگاه به آینده و رویکرد هم گرایی حداکثری میان دلسوزان انقلاب اسلامی ایجاد شود و با این رویکرد مردم کشور در دهم اردیبهشت ماه حماسه ای همچون دور اول انتخابات مجلس دهم را با مشارکت گسترده خود رقم بزنند.

عارف با اشاره به ویژگی های و ظرفیت های متعدد استان مرکزی در زمینه های مختلف، تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه فرهنگ، کشاورزی، صنعت و تولید ملی از استان های سرآمد کشور بوده و نقش اثرگذار دارد اما در حال حاضر با مسائل و مشکلات اقتصادی روبرو است که البته سایر استان های کشور نیز با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند.

وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی صحیح حل مشکلات استان مرکزی در دستور کار قرار گیرد تا در راستای تحقق خواسته های مردم استان گام اساسی برداشته شده و با توجه به امکانات و ظرفیت های این استان، مسائل موجود فعلی هر چه زودتر رفع شود.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی در پایان یادآور شد: همه مردم به عنوان یک کار ارزشی و یک حق قانونی خود، باید در دهم اردیبهشت ماه به پای صندوق های رای بیایند و مسیری را که در دور اول انتخابات آغاز کردند در مرحله دوم به اتمام و سرانجام برسانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186231

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر