3

از نتیجه انتخابات تهران عبرت بگیرید و به دنبال اتهام‌زنی نباشید

  • کد خبر : 186399
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخلاق در دولت گذشته از جامعه رخت بربسته بود، گفت: رقیب از نتیجه انتخابات تهران عبرت بگیرد و به دنبال اتهام زنی نباشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا عارف در گردهمایی حامیان امید که در سالن تختی ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار شد، افزود: اگر اکثریت مجلس را به دست آوریم، تنها برنامه ما پاسخگویی به مطالبات شما مردم است.

رییس بنیاد امید ایرانیان همچنین با بیان اینکه راهبرد کلی ما تحقق مشارکت حداکثری و تامین منافع و مصالح ملی است اظهار کرد: در راهبرد خود مجلسی می‌خواهیم که علاوه بر راس امور بودن، پاسخگو و در برگیرنده متخصصان و متعهدان و نماد مردم سالاری دینی و عصاره ملت باشد.

عارف امید و آرامش در جامعه را یک ضرورت خواند و افزود: در عین حال، مبنای فعالیت های سیاسی و حکومتی باید بر اخلاق و عقلانیت استوار باشد. به رقیبان هم توصیه کردیم در نظام الهی، راهی جز بر مبنای اخلاق نیست و بر این باوریم که برای رسیدن به هدف، به هیچ وجه نباید از ارزش و اخلاق عدول کنیم و اخلاق مداری را مبنای حرکت خود قرار داده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با طرح این سئوال که چرا رقبای ما از این فضا درس نمی گیرند، بیان کرد: چرا نمی‌آییم با همبستگی، هدف‌های سیاسی را در یک فضای رقابتی دنبال کنیم؟ اصل رقابت خوب است تخریب برای چه؟ تهمت برای چه؟ چرا فرزندان متدین انقلاب را به بی دینی متهم و بر چسب ناجوانمردانه می‌زنیم؟

عارف ادامه داد: مردم ما با آگاهی و شعور بالای خود، پای صندوق های رای می روند و به گفتمان اعتدال رای خواهند داد. ما هیچ وقت پاسخ بد اخلاقی‌ها را ندادیم چراکه وقت این کارها را نداریم، ما به دنبال اصول و راهبردهای خود هستیم و اتکای ما بعد از خدا، به مردم است.

وی همچنین با تاکید بر این مطلب که مبنای ما وحدت در درون اصلاحات است، این امر را اولویت مهم توصیف و خاطرنشان کرد: همه ما زیر چتر واحد اصلاحات قرار گرفته‌ایم و در عین حال، با جریان اعتدالی همگرا هستیم و اولویت ما نیز منافع ملی است.

عارف در ادامه پیام ۲۴ خرداد را حاکمیت اخلاق، عقلانیت و گذشتن از منافع فردی ذکر و اضافه کرد: ما هیچ وقت فراتر از منافع ملی کار نکردیم و همواره در راستای تعهد به ارزش های انقلاب و میثاق با شهدا عمل کرده ایم و مردم می خواستند این مسیر را ادامه دهیم و محکم تر از قبل هم ادامه دهیم. ملت ایران در هفتم اسفندماه، گام محکمی برداشت و این گام را در دهم اردیبهشت تکمیل خواهد کرد. ما در پاسخگویی به مطالبات مردم، ظرفیت‌سازی خواهیم کرد و جریان‌های سیاسی نباید از موقعیت خود سوءاستفاده کنند، باید مردم در فضای رقابتی حرف خود را بزنند و نگاه همه به صندوق آراء باشد.

رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی بیان کرد: ما هیچگاه بد اخلاقی و عبور از ارزش‌ها و خط قرمز را از ناحیه اصلاحات ندیدیم؛ چه کسی به خود حق می‌دهد به این جوانان برچسب بزند؟ نتیجه انتخابات در تهران روشن بود؛ مردم برای اولین بار در تهران به یک لیست کامل رای دادند و این، نگاه مردم به گفتمانی بود که برآمده از انقلاب است. مردم پاسدار ارزش‌ها هستند و از رقیبان هم خواهش می کنم در این چند روزی که از انتخابات باقی مانده، این موضوع را رعایت کنند. متاسفانه در همه استان‌ها از بداخلاقی‌ها در انتخابات گلایه داشتند، تا کی و برای چه این بداخلاقی‌ها باید انجام شود؟

وی با تاکید بر این مطلب که همبستگی و همدلی باید شعار همه ما باشد، گفت: ما در مجلس با همه رقبا شراکت می کنیم، ما یک نظام و یک رهبر داریم، مجلس دهم همگام با مردم و دولت است و با اختیارات قانونی نظارتی و برای پیشبرد امور، کار را انجام می دهد نه آنکه مچ گیری کند. ما نیاز به تک تک آرای مردم داریم، چراکه هر رأی برای ما ارزش دارد و خواهش می کنم به عنوان عضو کوچک این ملت، تخریب کنار گذاشته شود و به عنوان وظیفه ملی، در پای صندوق های رأی حضور یابید تا حماسه سیاسی در دهم اردیبهشت ماه تکمیل شود.

عارف اولویت کشور و مجلس دهم را مسائل اقتصادی، معیشتی، کنترل تورم، اشتغال و رونق اقتصادی ذکر کرد و از نمایندگان مجلس دهم نیز خواست به جای اینکه هر نماینده دنبال رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود باشد، مجمع نمایندگان استان را مورد حمایت قرار دهد؛ چراکه با این راه، اولویت ها به صورت متمرکز شناسایی می شود.

وی همچنین با گرامیداشت روزهای پرفضیلت ماه رجب و یادآوری سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس ، این روز را افتخار ملی کشور اعلام کرد.

منتخب اول مردم تهران همچنین از مردم شهرهای رشت و رودبار خواست در ساعت های اولیه شروع رأی گیری، در پای صندوق های اخذ رأی حاضر شوند.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پایان از اینکه دو بار و در کمتر از یک سال، توفیق حضور در گیلان را یافته، ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد: گیلان مهد صبر، شجاعت و ایمان و مهد تمدن اصلاحات و آرمان های انقلاب و محل ظهور بزرگمردان عرصه سیاست، علم و فرهنگ است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186399

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر