1

آمریکا به تعهد خود برای جداسازی معارضان میانه رو از تروریست ها در سوریه عمل نمی کند

  • کد خبر : 186589
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا به تعهد خود برای جداسازی معارضان میانه رو از تروریست ها در سوریه عمل نمی کند و واشنگتن در این زمینه تاکنون هیچ اقدامی نکرده است.

 

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در مورد ایده جداسازی معارضان میانه رو و میهن دوست علاقه مند به شرکت در آتش بس سوریه از گروه های تروریستی فعال در این کشور با طرف آمریکایی از مدتها پیش به توافق رسیده ایم.
بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه ،لاوروف گفت: این دسته از گروه های معارض سوری باید از مراکز تحت کنترل گروه های تروریستی در سوریه فاصله بگیرند.
وی افزود: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه گذشته در نشست گروه بین المللی حامیان سوریه زمانی که از روسیه خواسته شد تا مناطق حومه حلب را به دلیل قرار گرفتن گروه های معارض به اصطلاح میانه رو بمباران نکند با طرف آمریکایی توافق کردیم تا از نفوذ خود بر گروه های معارض استفاده کنند تا این گروه ها با ترک منطقه مانع بمباران و نابودی تروریست ها نشوند.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد که در مناطق حومه شهر حلب گروه های بزرگی از جبهه النصره قرار داشتند و روسیه تلاش می کرد مراکز تحت کنترل این گروه تروریستی را بمباران کند.
وی ادامه داد: آمریکا وعده داد تا گروه های معارض میانه رو را از گروه های تروریستی جدا کند اما واشنگتن دو ماه است که برای انجام این وعده خود هیچ اقدامی نکرده است.
لاوروف گفت: به همین دلیل زمانی که مقامهای آمریکایی از ایده ایجاد محدوده نفوذ سخن می گویند نمی دانم منظورشان چیست. اما یک نکته را خوب می دانم طرف امریکایی باید به وعده خود عمل کرده و گروه های معارض سوری را که با واشنگتن همکاری می کند و برای مشارکت در آتش بس آمادگی دارد از مناطق تحت کنترل تروریست ها دور کند.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که طرحی را برای نظارت بهتر بر آتش بس در سوریه به همتای روس خود پیشنهاد کرده است که شامل تقسیم سوریه به حوزه های نفوذ و مسئولیت آمریکا و روسیه برای نظارت بر آتش بس و ترک مخاصمه توسط دو طرف است.
رسانه های روسی امروز در مورد این پیشنهاد کری اعلام کردند آمریکا تقسیم و تجزیه سوریه را تدارک دیده و می خواهد تقسیم برخی کشورهای خاورمیانه را از سوریه شروع کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر