1

تعیین شرط وزارت خزانه‌داری آمریکا برای پرداخت هزینه‌های پروازی به ایران

  • کد خبر : 186782
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۹:۲۶

وزارت خزانه‌داری آمریکا هزینه‌های پروازی به ایران را به صورت مشروط مجاز اعلام کرد.

havapeyma
به گزارش افق و  به نقل از سایت رسمی وزارت خزانه‌داری آمریکا؛ وزارت خزانه داری آمریکا صفحه سوال های متداول خود را در خصوص پرداخت ها یا هزینه خدمات مرتبط به سازمان هواپیمایی کشوری ایران در خصوص پرواز از آسمان ایران یا فرود در خاک این کشور به روز رسانی کرد.
دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) بخش سوال های متداول ۴۱۷، پرداخت ها یا تسهیلات مرتبط با سازمان هواپیمایی کشوری ایران، پرواز بر فراز آسمان ایران یا فرود در خاک این کشور را به روز رسانی کرد. این دفتر بخش سوالهای متداول ۴۱۷ خود را به نشانه برداشته شدن تحریم های ثانویه مرتبط با برنامه هسته ای ایران براساس برجام، به روز رسانی کرده است.
پرداخت ها یا هزینه خدمات به سازمان هواپیمایی کشوری ایران برای پرواز از آسمان ایران یا فرود در خاک این کشور۴۱۷- آیا پرداخت ها به سازمان هواپیمایی کشوری ایران که مرتبط با افرادی در آمریکا نباشد برای پرواز از ایران یا فرود در خاک ایران کشور با هواپیمایی که مالکیت آن در اختیار فردی غیر آمریکایی باشد و خارج از آمریکا شامل تحریم های آمریکا می شود؟
پاسخ: نه. مشروط بر اینکه انتقال مالی مرتبط شامل نظام مالی آمریکا و افرادی که در فهرست ویژه مسدودی افراد و کشورها (SDN List) نباشد، پرداخت یا شارژ خدمات از سوی دولت ایران در ارتباط با پرواز از آسمان این کشور یا فرود آمدن هواپیمایی که از آن فردی غیر آمریکایی باشد و در خارج از آمریکا ثبت شده باشد، مشمول قوانین تحریم آمریکا نمی شوند. داخل شدن افرادی که نام آنها در فهرست ویژه مسدودی قرار دارند، از جمله نهادهای مالی یا خطوط هواپیمایی ایرانی مشمول دستور ریاست جمهوری ۱۳۲۲۴ یا دستور رئیس جمهوری ۱۳۳۸۲می تواند با توجه به شرکت در چنین انتقالی، تحریم های آمریکا را در پی داشته باشد.
شهروندان آمریکایی نمی توانند در نقل و انتقال مالی مرتبط با پرداخت برای پرواز از آسمان ایران یا هزینه های فرود به دولت ایران نقش داشته باشند، همچنین چنین انتقال مالی نمی تواند ازطریق نظام مالی آمریکا باشد مگر اینکه این انتقال در حوزه ۳۱ C.F.R. § ۵۶۰٫۵۲۲ یا مجوزهای ویژه صادر شده از سوی دفتر کنترل اموال خارجی باشد و ارتباط با این انتقال مجاز با ۳۱ C.F.R. § ۵۶۰٫۵۱۶ همخوان شود. شخصیت های حقوقی خارجی متعلق به آمریکا یا تحت کنترل آمریکا برای مشارکت در انتقال های مالی مرتبط با پرداخت برای پرواز از آسمان ایران یا هزینه های فرود به دولت ایران در چارچوب این انتقالات و همخوان با شروط مجوزهای عمومی مجاز هستند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186782

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر