1

تصاویر مسلمانان استرالیا از لنز دوربین عکاس غیرمسلمان +عکس

  • کد خبر : 186795
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

مت پالمر عکاس و مستندساز با ۴۱ تن از مسلمانان استرالیایی مصاحبه و از آنان عکسبرداری کرده است تا با دیدگاه‌های غلط و پیش‌داورانه درباره مسلمانان مبارزه کند.

به نقل از abc.net.au، یک عکاس حرفه‌ای و برنده جایزه عکاسی، با عکسبرداری و مصاحبه با مسلمانان شهر بریزبن، یکی از شهرهای بزرگ و ساحلی کشور استرالیا، سعی دارد تا چهره متفاوتی از مسلمانان این کشور به مردم ارائه دهد.

مت پالمر عکاس مستندساز و برنده جایزه عکاسی برای پروژه اینترنتی خود با عنوان «چهره‌های اسلام»، با ۴۱ تن از مسلمانان استرالیایی مصاحبه کرده و از ایشان عکسبرداری کرده است تا با نشان داده چهره‌های آن‌ها در تصاویرش با دیدگاه‌های غلط و پیش‌داورانه درباره مسلمانان مبارزه کند. در میان شرکت‌کنندگان در این پروژه عکس‌هایی از کودکان مسلمان، مسلمانان مشغول به حرفه‌های مختلف مانند کارمند خدمات اجتماعی، وکالت، پزشکی و حتی تصویر یکی از بزرگان مسلمان متعلق به بومیان استرالیایی نیز دیده می‌شود.

در این تصاویر و مصاحبه‌ها مسلمانان داستان‌ها و دیدگاه‌هایشان را از سفرشان به استرالیا، خاطراتشان و علایق‌شان به اشتراک گذاشتند. پالمر امیدوار است که تصاویرش با شکستن کلیشه‌های غلط و اشتراک تجربه‌های یکسان مردمی، به ابهام‌زدایی در جامعه درباره مسلمانان کمک کند.

* حملات تروریستی پاریس جرقه این کار را در من زد

پالمر درباره چگونگی آغاز این پروژه می‌گوید: پس از حملات تروریستی در پاریس، اطلاعات غلط بسیاری درباره مسلمانان در جامعه ترویج پیدا کرد. من از اینکه سعی کنم با مردم بحث کرده و اطلاعات درست را به آن‌ها بقبولانم خسته شدم، سپس با خودم فکر کردم که به عنوان یک عکاس چگونه می‌توانم کمک کنم، نه تنها به جامعه اسلامی بلکه به تمامی جامعه و به آن‌ها چهره متفاوتی از مسلمانان را نشان دهم، چهره‌ای که قطعا انتظارش را ندارند.

این ایده از همانجا متولد شد، اما چند ماه طول کشید تا ایده را پرورش داده و به اینجا برسانم. هدف اولیه این بود که ۲۰-۳۰ نفر شرکت کننده داشته باشیم، اما سخن دهان به دهان چرخید و افراد در روز مصاحبه دوستانشان را نیز همراه می‌آوردند. دوستانشان نیز از پروژه استقبال کرده و خودشان نیز مشارکت می‌کردند.

پالمر درباره شناخت جدیدی که از اسلام پیدا کرده و ارزش‌های اسلام می‌گوید: من در آغاز قصد ترویج اسلام را نداشتم، بلکه هدف من ترویج سخن درباره مسلمانان است. بیشتر سئوالات من در مصاحبه‌ها درباره زندگی روزمره بود و پروژه من نیز درباره مردمی بود که از قضا مسلمان بودند. من چیزهای زیادی در این پروژه از مسلمانان آموختم و فهمیدم که آنان نیز شباهت‌های زیادی با دیگر مردم جامعه دارند. مهمترین سئوال مرتبط به اسلام که از آنان می‌پرسیدم این بود: باورهای شما چه معنا و مفهومی برای شما دارد؟

پالمر قصد دارد تصاویرش را به نمایش بگذارد و با بیان اینکه بسیاری از غیرمسلمانان از عکس‌های او استقبال کرده‌اند می‌گوید: تصاویر بسیار قدرتمند هستند. پیغامی که ارائه می‌دهند فوق العاده است و بسیاری از غیرمسلمانان به عالی بودن آن‌ها اذهان کرده‌اند. می‌توان دید که دیدگاهی که می‌خواستم ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186795

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر