1

نامه ظریف به بان کی مون راهزنی آمریکا را علنی کرد

  • کد خبر : 186891
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران برای برگرداندن ۲ میلیارد دلار به بیت المال باید مقابله جدی کند و از هر راه بین المللی از جمله نامه نگاری و طرح شکایت در دادگاه لاهه استفاده کند.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نامه محمدجواد ظریف در خصوص راهزنی ۲میلیارد دلاری آمریکا از ذخایر ارزی ایران به سازمان ملل گفت: ایران هر راهی که منجر به بازگشت پول بیت المال به حساب بانک مرکزی می شود را باید برود. در این بین نامه نگاری به سازمان ملل می تواند موثر واقع شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس نهم شورای اسلامی در خصوص تاثیر گذاری این نامه نگاری ها اظهار داشت: ایران باید فضا و جو بین المللی به سمت و سویی ببرد تا دست آمریکا راهزن برای برای جهانیان باز شود. علاوه بر ارسال به سازمان ملل می توانیم مسیر های دیگری برای استیفای حق ما برویم.

وی ادامه داد: طرح شکایت به دادگاه لاهه از جمله مسیری است که می توانیم دزدی آمریکایی ها را نشان دهیم تا در نهایت پول برداشت شده از بیت المال را به کشور بر گردانیم. برای این کار لازم است بین دستگاه های مختلف هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا همه با یک صدا دادخواهی خود را به گوش جهانیان برسانیم.

حقیقت پور در این باره که برداشت ۲ میلیارد دلاری نقض برجام محسوب می شود یا خیر گفت: شورای عالی امنیت ملی مسئولین نظارت بر حسن اجرای برجام را بر عهده دارد و تشخیص نقض برجام از سوی آمریکا بر عهده کمیته نظارت این شورا است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مشخص شود نقض برجام است، اقدام می کنیم، اظهار داشت: در متن برجام مکانیزم ماشه که همان برگشت به نقطه پیش از مذاکره دیده شود و به محض آنکه مشخص شود رفتار اخیر آمریکایی ها نقض برجام است، ایران اجرای برجام را لغو می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186891

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر