1

عصبانیت علی دایی از دست دوست قلعه نویی؛ چرا در آستانه بازی با استقلال؟!

  • کد خبر : 187024
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۷:۴۹

صحبت‌های مدیرعامل باشگاه صبای قم آن هم در حساس‌ترین برهه زمانی بازی‌های لیگ اردوگاه صبایی‌ها را بهم ریخت و حساسیت‌های بسیاری را به وجود آورد.

علی دایی عصبانیت علی دایی از دست دوست قلعه نویی؛ چرا در آستانه بازی با استقلال؟!

در روزهایی که خیلی‌ها منتظر روشن شدن چهره قهرمان لیگ هستند و متعاقب آن بازی صبا – استقلال می‌تواند هفته آخر سرنوشت قهرمان را تغییر دهد، سیدعبدالرضا موسوی صحبت‌هایی را علیه بازیکنان و مربیان تیمش انجام داد. صحبت‌هایی که بعد از موج انتقادات بازیکنان از بدقولی‌های باشگاه که دو هفته پیش انجام شده بود با یک هفته تاخیر صورت گرفت تا این پرسش برای علی دایی و بازیکنانش به وجود آید که «چرا حالا؟»

اسپانسر صبایی ها درست در زمانی اعلام کرده که نمی خواهد به فعالیت در فوتبال ادامه دهد که دایی برای علیرضا منصوریان کری خوانده و گفته ترمز استقلال را در هفته آخر لیگ می کشد تا پرسپولیسی ها قهرمان شوند.

موسوی که مالک هواپیمایی زاگرس است و مجموعه هایی توریستی در کیش که پیش از این متعلق به حسین ثابت بوده اند، از جمله هتل داریوش و مجموعه دلفین ها را با عددی نجومی خریده است، در ابتدای فصل پانزدهم لیگ حرفه ای بنا به آنچه خودش گفته بود به خاطر دوستی صمیمی با استاندار قم وارد فوتبال شد و با این توافق که در طول یک فصل رقمی حدود ۵ میلیارد تومان برای تیمش هزینه کند، به قم رفت.

البته او بعدا کمی هزینه هایش را بالا برد اما آن رقم ۵ میلیارد تومانی اولیه این قدر کم بود که امیر قلعه نویی پیشنهاد همکاری با ملوان را به پیشنهاد دوست دیرینش ترجیح داد.

موسوی اما به سراغ دایی رفت. رقم بیش از ۲ میلیاردی قرارداد دایی را پذیرفت و دستیارانش را هم جذب کرد و البته دایی هم در فصل نقل و انتقالات برای این مالک سنگ تمام گذاشت. او بازیکنان را با ارقامی خیلی پایین به قم برد و تیم ارزانی بست که با سقف هزینه پیشنهادی اسپانسر -مالک همخوانی داشته باشد.

همه چیز خوب پیش رفت تا این اواخر که فوتبال دل آقای کاپیتان را زد. او دیگر تمایلی به سرمایه گذاری در فوتبال نداشت و بعد یکباره متهم شد. اتهامی سنگین از سوی بازیکنان و کادر مربیانش. اینکه به دلیل استقلالی بودن دارد از تیم شانه خالی می کند تا شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ افزایش پیدا کند.

یک منبع موثق و نزدیک به باشگاه صبا در این مورد اظهار داشت: «هیچ کسی باور نمی‌کرد که موسوی در این شرایط حساس چنین صحبت‌هایی را انجام دهد. تیم صبا در حالی بسته شد که دایی فرصت کافی برای تیم بستن نداشت و فقط در عرض پنج، شش روز تیم بسته شد. آن زمان حتی پول کافی برای جذب بازیکنان وجود نداشت و به شوخی و خنده می‌گفتند که قرار است دایی چند بازیکن آن هم تا سقف ۵۰۰ میلیون داشته باشد! هر چند که آقایان صحبت از پرداخت مطالبات می‌کنند ولی طبق حرف خودشان فقط ۵۰ درصد پول بچه‌ها پرداخت شده و این هم در صورتی است که دو هفته دیگر لیگ به پایان می‌رسد. جدا از این‌ها ۵۰ درصد صبا با ۵۰ درصد بقیه باشگاه‌ها خیلی فرق می‌کند و کمتر است!»

نکته عجیبی که در مورد هزینه‌های تیم صبا وجود دارد این است که این تیم در نقل و انتقالات نیم‌فصل سه بازیکن اصلی‌اش را از دست داد تا کلی از هزینه‌های صبا کاهش یابد.

رضا حقیقی، قاسم دهنوی و هاشم بیگ‌زاده بدون هیچ دردسری از صبا جدا شدند و از بین ستاره‌ها فقط پیام صادقیان آمد تا مدیر باشگاه مجبور نشود هزینه‌های آنها را پرداخت کند: «صبا در حالی به این بازیکنان رضایتنامه داد که آقایان قبلا به کادر فنی قول داده بودند که حدود ۳ میلیارد تومان در نیم‌فصل برای تقویت تیم هزینه کنند. جدا از این‌ها آقایان اولش قول داده بودند که در اول فصل ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه کنند و حالا با توجه به ادعای خودشان، احتمالا تا اینجای کار پنج، شش میلیارد تومان هزینه یک باشگاه لیگ برتری و نماینده استان قم شده است!»

بحث دوستی موسوی با امیر قلعه‌نویی از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسید. هر چند که مدیرعامل صبا بارها این موضوع را تکذیب کرد و گفت ارتباط خاصی با قلعه‌نویی ندارد ولی پس از اینکه اردوی تیم تراکتورسازی با شرایط بهتری نسبت به صبا در یکی از هتل‌های موسوی در کیش برگزار شد، حرف و حدیث‌ها به اوج رسید.

یکی از کارمندان باشگاه صبا که حتی لیست احتمالی بازیکنان در اردو را در اختیار دارد، صحبت‌های امیرحسین صادقی را تایید می‌کند: «امیرحسین راست می‌گوید… بعضی اتاق‌ها چهارنفره بود و بچه‌ها به این شکل توی اتاق‌ها مستقر بودند اما داستان برای تراکتور فرق می‌کرد و شرایط آنها در هتل مالک صبا بسیار بهتر و ایده‌آل‌تر بود.»

هر چند که به گفته صبایی‌ها موسوی ارتباط با قلعه‌نویی را تکذیب کرده ولی حضور قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی و تشکر او از شرکت هواپیمایی موسوی برای صبایی‌ها بسیار عجیب بود.

ماجرای قلیان کشیدن امیرحسین صادقی هم از دیگر نکته‌های مهم مصاحبه موسوی است، اینکه چطور بازیکنان صبا شب بازی‌های این تیم در هتل‌های متعلق به مالک قلیان می‌کشند و از عواقب آن نمی‌ترسند!

یکی از بازیکنان صبا که می‌گوید به طور مفصل در مورد بعضی‌ها صحبت می‌کند، فعلا نمی‌خواهد نامی از او برده شود: «اگر بازیکنی مثل امیرحسین صادقی اهل قلیان کشیدن بود و شب بازی‌ها قلیان می‌کشید، نمی‌توانست در تمام بازی‌ها ۹۰ دقیقه بدود. جدا از این‌ها اگر کسی بازیکنان ما را در حال قلیان کشیدن دیده چرا برخوردی نکرده؟ احتمالا دوستان به دنبال این بوده‌اند که سفره‌خانه هتل درآمد بهتری داشته باشد! همه می‌دانند که در تیم‌های علی دایی چنین اتفاقی نمی‌افتد و کسی جرات نمی‌کند در صبایی که علی دایی در آن حضور دارد چنین کاری انجام دهد.»

موسوی که در بخشی از صحبت‌هایش اعلام کرده بازیکنان ۴۰ سکه به خاطر پیروزی مقابل سایپا دریافت کرده‌اند، باورش نمی‌شود که صحبت‌هایش به این زودی از سوی صبایی‌ها تکذیب شود: «صحبت‌های آقای موسوی خیلی جالب است! چون ایشان احتمالا فراموش کرده‌اند که این سکه‌ها را آقای مجید ابوالفتحی، عضو هیات‌مدیره صبا داد و گفت که این سکه‌ها را از جیب شخصی پاداش می‌دهد!»

موسوی در جدیدترین گفتگویش گفته: «سر رفاقت با قلعه نویی کلی به من تهمت زده اند. امثال صادقی از تیم پول می گیرند اما علیه من مصاحبه می کنند و این کار بدی است.» اما دایی در پاسخ گفته: «به صادقی و سایر بچه هایم افتخار می کنم.»

اگر شایعه استقلالی بودن موسوی و حمایت بازی آخر آبی‌ها مقابل صبا مطرح نبود، بحث مصاحبه جنجالی موسوی و حرف‌های او علیه بازیکنان و کادر فنی تیم خودش تا این حد حاشیه‌ساز نمی‌شد. آیا حرف‌های مالک به اظهارنظر دایی مربوط است که اطمینان داده بود در بازی آخر لیگ بازی محکمی را انجام می‌دهند تا در قهرمانی لیگ موثر باشند؟

گفته می‌شود صبایی‌ها و علی دایی این مصاحبه را پای استقلالی بودن مالک گذاشته‌اند و اینکه او به نوعی خودزنی کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187024

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر