1

رییس جمهوری کره جنوبی مورد استقبال رسمی روحانی قرار گرفت

  • کد خبر : 187044
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

رییس جمهوری کره جنوبی صبح دوشنبه در مجموعه تاریخی_ فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پارک گئون هی نخستین رییس جمهوری کره جنوبی است که از زمان برقراری روابط رسمی ایران و کره از سال ۱۹۶۲ میلادی به تهران سفر می کند.
این سفر بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت و بر اهمیت اقتصادی و سیاسی آن تاکید شد. مقام های ارشد کره نیز از این سفر به عنوان یک دیدار تاریخی یاد کرده اند.
در مراسم استقبال رسمی روحانی و پارک پس از پخش سرود ملی دو کشور، از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیدند.
رییسان جمهوری دو کشور، سپس هیات های عالی رتبه ایران و کره جنوبی را به یکدیگر معرفی کردند؛ آنها بلافاصله وارد مذاکرات دوجانبه شدند. سپس مذاکرات هیات های عالی رتبه دو کشور با حضور دو رییس جمهوری برگزار می شود.
هیاتی متشکل از ۲۳۶ نفر از مسوولان و رییسان بزرگترین شرکت های کره ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور، پارک را در سفر به ایران که مدت آن سه روز اعلام شده، همراهی می کنند.
روسای جمهوری دو کشور در این دیدار علاوه بر موضوعات مرتبط با راههای گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، تحولات منطقه ای و بین المللی را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.
جست وجوی راههای تقویت همکاری مشترک در حوزه های انرژی، بانک و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی از جمله محورهای بحث و تبادل نظر روسای جمهوری دو کشور اعلام شده است و
اسناد متعددی در این حوزه ها، با حضور روسای جمهوری توسط مقامهای عالیرتبه ایران و کره جنوبی، امضا خواهد شد.
در جریان سفر رییس جمهوری کره جنوبی به تهران که تا چهاردهم اردیبهشت ماه ( فردا) ادامه می یابد، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسا برجام و فرصت های سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در پروژه های اقتصادی ایران، با حضور وی، روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که ایران دارنده بزرگترین ذخایر گاز جهان و چهارمین ذخایر نفتی دنیا است و کره نمی تواند شریک به این مهمی و بزرگی را در عصر توسعه اقتصادی نادیده بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187044

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر