1

گسترش قدرت دریایی سپاه بر مبنای غلبه بر آمریکا/ رزمایش‌ها طبق تقویم انجام می‌شود

  • کد خبر : 187188
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به آمریکا و شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می‌دهیم اگر بخواهند ما را تهدید کنند، اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و یا شناوری که بخواهد اعمال تهدید کند را نخواهیم داد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در استودیو بخش خبری ساعت ۲۱ صداوسیما و شرکت در  گفت‌وگویی که به موضوع بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدید کنگره آمریکا علیه برنامه‌های دفاعی ایران و نیز محدودسازی رزمایش‌های جمهوری اسلامی در خلیج فارس اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: رزمایش‌های ما برابر تقویم‌ها و مطابق مصالح سیاسی و دفاعی انجام می‌شود و هیچ محدودیتی را نیز در این حوزه از سوی هیچ قدرتی‌ نمی‌پذیریم.

وی در ادامه گفت: پیام من به ملت ایران آرامش و اطمینان خاطر و اطمینان قلب و حرکت به سمت قله‌های بزرگتر است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: به دشمنان و به ویژه آمریکا هشدار می‌دهیم که خطاهای گذشته خود را تکرار نکند و از عبرت‌های نزدیک درس بگیرد و از اعمال فشارهای بی‌حد و غیر ضرور به ملت ایران پرهیز کند.

سردار سلامی با اشاره به این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم مانند ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویم مشخصی برای برگزاری رزمایش‌ها و تمرینات نظامی دارد، خاطر نشان کرد: البته برگزاری این رزمایش‌ها و تمرینات نظامی به تناسب تحولات سیاسی و بدون برنامه‌ریزی‌های قبلی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: این حق قانونی ما است که رزمایش‌ها و تمرینات نظامی برگزار کنیم و هیچ قدرت و کشوری نمی‌تواند درباره برگزاری رزمایش‌های بازدارنده و دفاعی ما تصمیم بگیرد؛ این یک قاعده عمومی است و تا امروز آن را اجرا کرده‌ایم و از امروز به سمت آینده نیز با اقتدار، عزم، اراده و همت ادامه خواهیم داد.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره بهانه‌های آمریکا برای برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای منطقه گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند هیچ نقطه‌ای را امن کنند و توانایی امن کردن هیچ نقطه از جهان را ندارند و  البته نیت این کار را هم ندارند و هر کجا وارد شدند ناامنی‌هایی ایجاد کرده و به ملت‌ها تحمیل کردند.

سردار سلامی افزود: اقدامات آمریکا را در کره، ژاپن، ویتنام، عراق، افغانستان، لیبی، لبنان و سوریه مشاهده می‌کنیم که مردم این کشورها را آواره کردند و متاسفانه برای توجیه حضورشان در مناطقی مانند خلیج فارس که برای خود منفعت حیاتی تعریف می‌کنند از یک تهدید ساختگی و تصنعی علیه آن کشورها استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا از طریق فضای مجازی و عملیات روانی علیه دولت‌های متعهد در منطقه استفاده می‌کنند و از طریق توجیه این فضای روانی به حضور مستقیم در این مناطق می‌پردازند و به اجرای رزمایش‌های مشترک با کشورهای منطقه می‌پردازند و سعی می کنند همیشه دامنه اقتدار این کشورها را در حدی نگه‌دارند که تسلط سیاسی و امنیتی خودشان را بر این کشورها برقرار کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: متاسفانه در موضوع بسیاری از دولت‌های منطقه و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس این قاعده حاکم است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که همه جهان می‌داند اگر اراده سیاسی و تسلط نظامی و کنترل استراتژیک قدرت دفاعی دریایی ایران در منطقه و به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز نبود (جایی که بزرگترین ذخایر انرژی جهان قرار دارد) و تنگه هرمز به عنوان بزرگترین گذرگاه انرژی فعلی جهان این اراده سیاسی و اقتدار دفاعی و قدرت نظامی یک شیر بیدار، مهیا و آماده به نام جمهوری اسلامی ایران نبود، مطمئنا یک قطره نفت به غرب و شرق عالم صادر نمی‌شد.

سردار سلامی تاکید کرد: این اراده و قدرت دفاع دریایی ایران است که امروز خلیج فارس به عنوان یک منطقه استراتژیک امن تبدیل کرده است و همه جهان از آن بهره‌برداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: مطمئناً حضور آمریکا موجب ایجاد شرایط فزاینده ناامنی است؛ آنها به ایران اتهام می‌زنند که بی‌ثبات کننده منطقه و یک قدرت تنش‌زا است. آیا ما تنش‌زا هستیم یا آمریکایی که تمامی کشورهای منطقه را با بی‌ثباتی مواجه کرده است؟

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ملت‌های بزرگی مانند سوریه و عراق را آمریکا آواره کرده و از یمن یک ملت زیرآوار ساخته است. آمریکا لیبی را با خاک یکسان کرده، آیا ما غیرحرفه‌ای عمل می‌کنیم یا آمریکایی‌ها که ناو جنگی‌شان ایرباس مسافربری ایران را با ۲۹۰ سرنشین از آسمان به قعر آب‌ها می‌فرستد؟ اگر ما غیر حرفه‌ای عمل می‌کردیم آیا حتی یکی از تفنگ‌داران آمریکایی که در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ گرفتار شدند، زنده می‌ماندند؟ مطمئناً اینگونه نیست.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها معتقدند که نیروی دریایی ما یک نیروی دریایی خطرناک است و البته این امر یک واقعیت است. به نظر من این اولین بار است که آمریکا ادراک درستی از قدرت دریایی ما پیدا کرده است؛ ما واقعاً برای آمریکا اگر بخواهد تهدید باشد بسیار خطرناک هستیم و این را رسماً اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به این که آمریکایی‌ها سازه‌های قدرت عظیم ایران را می‌شناسند، اظهار داشت: ما توسعه قدرت دریایی خود را بر اساس غلبه بر نیروهای نظامی و قدرت‌های بزرگی چون آمریکا آرایش و گسترش دادیم چون ما غیر از آمریکا دشمن دیگری در این منطقه نداریم؛ کشورها و دولت‌های دیگر دشمن ما نیستند و ما هم دشمن آنها نیستیم و ایران به استحکام و امنیت این منطقه کمک می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که آمریکا از تجربه‌ و واقعیت‌های نزدیک عبرت بگیرد، گفت: حافظه تاریخی آمریکایی‌ها را به ماجرای بریستون و ساموئل‌رابرتز و به نبردهای عمده دریایی که میان نیروی دریایی ایران و آمریکا در سال‌های پایانی جنگ رخ داد، ارجاع می‌دهم.

سردار سلامی افزود: آن زمان ایران در ابتدا حضور نیروی دریایی منسجم بود و یک سازمان دریایی ابتدایی داشتیم. آنها از این ماجرا عبرت بگیرند و از ماجرای دستگیری تفنگ‌داران دریایی آمریکایی در دی ماه سال گذشته، عبرت بگیرند و این برای آنان اثبات کننده این واقعیت است که ایران یک نیروی دریایی قدرتمند را در سطح سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته که قادر است از منافع حیاتی، ارزش‌های ملت و تمامیت عرضی کشور در دریاها دفاع کند و این واقعیت امروز پیدا و آشکار است.

وی با اشاره به این که تصور آمریکایی‌ها از قدرت دریایی ایران بسیار کمتر است واقعیت این قدرت است، تاکید کرد: ما قدرت افزایی کردیم و این قدرت روز به روز در حال تصاعد است و کار کردهای خود را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما قاطعانه و قدرتمندانه گسترش قدرت بازدارندگی دفاعی، دریایی و موشکی خود را ادامه می‌دهیم.

سردار سلامی با تاکید بر این که رزمایش‌ها و تمرینات نظامی خود را برابر تقویم و براساس مصالح سیاسی و دفاعی انجام خواهیم داد، تاکید کرد: هیچ گونه محدودیتی را از سوی هیچ قدرتی و یا جمعی از قدرت‌های جهان نخواهیم پذیرفت و راه‌مان را برای گسترش دامنه توان دفاعی ایران افزون خواهیم کرد.

وی در ادامه به نکته بسیار مهمی اشاره کرده و خاطر نشان کرد: ما براساس کنوانسیون ۱۹۸۲ دریاها مجبور هستیم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد قاطعانه با این عبور مقابله کنیم.

وی افزود: ما به آمریکا و شرکا و متهدان منطقه‌ای‌اش هشدار می‌دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند و بخواهند ما را تهدید کنند ما نیز از موضوع قانون بی‌ضرر در کنوانسیون ۱۹۸۲ دریاها استفاده خواهیم کرد و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و یا شناوری که بخواهد اعمال تهدید کند را نخواهیم داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187188

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر