1

چرایی تعویق سفر وزیر امور خارجه به آمریکای جنوبی

  • کد خبر : 187285
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵

طبق برنامه پیش‌بینی‌شده قرار بود این سفر منطقه ای با هدف گسترش هرچه بیشتر مناسبات سیاسی و اقتصادی با این کشورها انجام شود و یک هیأت اقتصادی نیز وزیر امور خارجه را همراهی کند.

1456149984760_amin khosroshahi-5.jpg

سفر وزیر امور خارجه به آمریکای جنوبی به تعویق افتاد.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تائید خبر تعویق سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به آمریکای جنوبی اعلام کرد: با توجه به تحولات داخلی یکی از کشورهای مورد بازدید، پس از رایزنی با مقامات این کشور و دیگر کشورهای موجود در برنامه این دیدار منطقه ای، مقرر شد این سفر به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری در آینده نزدیک انجام تا زمینه‌های لازم برای تحقق هر چه بهتر اهداف سفر فراهم شود.

پیش از این اعلام شده بود سفر ظریف به آمریکای جنوبی از یکشنبه ۱۹ اردیبهشت آغاز و وی در طول ۶ روز به کشورهای برزیل، بولیوی، ونزوئلا،‌ کوبا و نیکاراگوئه سفر می کند. طبق برنامه پیش‌بینی‌شده قرار بود این سفر منطقه ای با هدف گسترش هرچه بیشتر مناسبات سیاسی و اقتصادی با این کشورها انجام شود و یک هیأت اقتصادی نیز وزیر امور خارجه را همراهی کند.

در هفته‌های جاری تعدادی از مقامات کشورهای مورد اشاره از جمله برزیل و ونزوئلا به تهران سفر کرده اند. سال گذشته نیز رییس‌جمهور بولیوی به منظور شرکت در اجلاس سران گازی به تهران آمد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187285

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر