1

استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی خواهد شد

  • کد خبر : 187292
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

امام‌جمعه اهرم گفت: با توجه به فعالیت‌های زیاد قرآنی، استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور به مرکزیت و محوریت شهراهرم معرفی خواهد شد.

به گزارش افق حجت‌الاسلام عیسی راستگو ظهر امروز در همایش بانوان قرآنی در مصلای نماز جمعه شهر اهرم اظهار داشت: همایش بانوان قرآنی که نخستین‌بار در تهران برگزار شد برای دومین‌بار در کشور در شهرستان تنگستان و شهر اهرم برگزار می‌شود.

امام‌جمعه اهرم تصریح کرد: استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور به مرکزیت و محوریت شهر اهرم معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: این دومین همایش ۲ هزارنفری حافظان قرآن کریم است که در شهر اهرم برگزار می‌شود و تلاش داریم فرهنگ حفظ، عمل و انس به قرآن در شهرستان تبدیل به یک فرهنگ شود.

امام‌جمعه اهرم گفت: ورود قرآن به زندگی انسان موجب هدایت او از ظلمت به‌سوی نور تعالی الهی است و امیدواریم در آینده نزدیک همایش حافظان کل قرآن در شهر اهرم برگزار شود.

راستگو ادامه داد: قرآن کتابی کامل و انسان‌ساز است و برای تربیت و هدایت انسان به آن نیاز داریم زیرا راه و سعادت دنیا و آخرت انسان‌هایی را که به دستورها و رهنمود‌هایش عمل می‌کنند، تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه تمسک و توجه به معارف عمیق قرآنی راهی به سمت تعالی و کمال انسان است و در مقطعی که شاهدیم تمام نسخه‌های غربی توسعه و پیشرفت، همه جوامع بشری به بن‌بست خورده است.

راستگو افزود: این همایش به همت دارالقرآن حضرت ابراهیم خلیل‌الله اهرم برگزارشده که با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، ستاد برگزاری نماز جمعه، فرمانداری، شهرداری، دانشگاه آزاد، آموزش وپرورش، کمیته امداد، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، سپاه، بسیج و سایر سازمان‌ها و نهادها برگزار شده است.

در این همایش به ۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان هدایای نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال اهدا شد.

منبع: فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187292

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر