1

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رفع مشکلات حوزه سلامت

  • کد خبر : 187334
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

در راستای رفع مشکلات حوزه سلامت بهتر است با خرید خدمت از بخش خصوصی مشکلات این حوزه را مرتفع نمود؛ البته ساختار فعلی حوزه سلامت نیز باید به صورت کلی دستخوش تغییر شود.

احمد آریایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اجرایی نشدن بسته حمایتی از بیماران صعب العلاج در قالب طرح تحول سلامت به دلیل محدودیت های اعتباری، گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای نمایندگان و کارشناسان نسبت به  مدیریت منابع حوزه سلامت و همچنین تاکیدبر توجه به اصل پیشگیری، مسئولان وزارت بهداشت به دلیل بی توجهی نسبت به این موارد همچنان از کمبود منابع رنج می برند.

توجه به اصل پیشگیری باید اولویت نظام سلامت باشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه توجه به اصل پیشگیری باید اولویت نظام سلامت باشد، تصریح کرد: از آنجایی که حوزه سلامت با کمبود منابع مالی برای عملیاتی شدن طرح ها روبرو است بنابراین باید با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته در حوزه سلامت پیشگیری را بر درمان مقدم شمرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، بازنگری در طرح تحول سلامت را با توجه به بند ۱۲ این طرح لازم دانست و یادآور شد: مسئولان حوزه سلامت باید شفاف سازی کنند که چرا بر اساس بند ۱۲ طرح تحول سلامت تاکنون  در آن بازنگری انجام نشده؟ به چه دلیل با وجودی که نسبت به ضعف های این طرح آگاه هستند نسبت به رفع ایرادهای آن اقدام نمی‌کنند؟ آیا اطلاع ندارند که بدهی بیمه ها به مراکز درمانی، تاخیر در پرداخت حق الزحمه پزشکان، وجود تبعیض و موارد دیگر همگی نشات گرفته از بی توجهی نسبت به رفع مشکلات طرح مذکور است.

آریایی نژاد ادامه داد:  البته اگرچه قبلا با پدیده زیرمیزی در حوزه سلامت مواجه بودیم ولی متاسفانه در حال حاضر این موضوع به شکلی دیگر در حوزه سلامت جاخوش کرده یعنی در واقع از بیت المال و بودجه کشور به متخصصان حوزه سلامت منابعی را اختصاص می دهیم که از مردم زیرمیزی نگیرند.

منابع حوزه سلامت باید اولویت بندی و مدیریت شود

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با بیان اینکه منابع حوزه سلامت باید مدیریت و اولویت بندی شود، افزود: بهتر است مسئولان وزارت بهداشت برای جلوگیری از کمبود منابع اعتباری طرح ها را بر حسب اولویت اجرایی کنند.

ابراز نگرانی نسبت به مشکلات متعدد حوزه سلامت

وی با  ابراز نگرانی نسبت به مشکلات متعدد حوزه سلامت، گفت: هر چند مقام معظم رهبری فرمودند ” ما می‌خواهیم اگر کسی بیمار شد به جز رنج بیماری مشکل دیگری نداشته باشد” ولی متاسفانه با بی توجهی نسبت به این سیاست روز به روز بر تعداد بیماران نیازمند بستری افزوده می شود؛ البته بی توجهی به سیستم سطح‌بندی و نظام ارجاع موجب بروز مشکلات بی شماری در حوزه سلامت شده است.

آریایی نژاد با تاکید بر اینکه اجرای مناسب طرح سطح بندی خدمات و نظام ارجاع هزینه های درمان و مراجعه بیماران به مراکز درمانی را کاهش می دهد، تصریح کرد: در همین راستا کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی رفع، از عزیمت بیماران مناطق محروم به کلانشهرها جلوگیری و در منابع حوزه سلامت نیز صرفه جویی خواهد شد.

لزوم توجه بیشتر به بیماران خاص و صعب العلاج و رفع مشکلات درمان آنها

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم بر لزوم توجه بیشتر به بیماران خاص و رفع مشکلات درمان آنها تاکید کرد و گفت: از آنجایی که داروهای این بیماران تحت پوشش بیمه نیستند و همچنین برخی از آنها به دلیل کمبود تجهیزات مجبور هستند برای درمان به مراکز استان یا کلانشهرها مراجعه کنند بنابراین بهتر است نسبت به رفع مشکلات این بیماران اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  ضمن بیان اینکه هزینه درمان بیماران خاص در سال بالای ۱۳ میلیون است، تصریح کرد: در حالی که اگر مسئولان به بحث پیشگیری بیشتر اهمیت دهند در هزینه های درمان صرفه جویی می شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رفع مشکلات حوزه سلامت

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رفع مشکلات حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: در راستای رفع مشکلات حوزه سلامت بهتر است با خرید خدمت از بخش خصوصی مشکلات این حوزه را مرتفع نمود؛ البته ساختار فعلی حوزه سلامت نیز باید به صورت کلی دستخوش تغییر شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس باید نظارت بیشتری بر عملکرد وزارت بهداشت در راستای هزینه‌کرد منابع داشته باشد، تصریح کرد: با این کار در هزینه‌کرد منابع حوزه سلامت شفاف‌سازی می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187334

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر