غلامحسین شکوهی نخستین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که طی سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ سکانداری دستگاه تعلیم و تربیت را بر عهده داشت، درگذشت.

فارس/در پی درگذشت دکتر شکوهی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پیام تسلیتی صادر کرد؛ در این پیام آمده است: هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق؛ خبر فقدان استاد فرزانه مرحوم دکتر غلامحسین شکوهی اولین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و پدر تعلیم و تربیت کشور موجب تاثر و تاسف عمیق و اندوه فراوان گردید.

زنده یاد دکتر شکوهی عاشق معلمی و معلمی عاشق و وزیری از جنس آموزش و استادی مسلم در تعلیم و تربیت بود . او اندیشه ای ژرف ، باوری عمیق و ایمانی راسخ به اثرات آموزش و پرورش در تعالی جوامع داشت و با این اندیشه و باور و ایمان ، عمر با برکت خود را مصروف تربیت معلمان توانمند و مطالعه و تحقیق و نظریه پردازی در تعلیم و تربیت نمود.

زنده یاد دکتر شکوهی باوری راسخ داشت که جهان جز با اهتمام به امر تعلیم و تربیت و توجه ویژه به آموزش و پرورش درست نخواهد شد .بدون تردید منش و روش مرحوم استاد شکوهی و اثرات گرانقدر عمر با برکت او در همه ارکان آموزش و پرورش به ویژه دوره پیش دبستانی و دبستان جاری و ساری خواهد ماند.

ابنجانب فقدان این عاشق معلمی و نظریه پرداز اول کشور در زمینه تعلیم و تربیت را به جامعه فرهبخته فرهنگیان ، اساتید و دانشجویان علوم تربیتی وخانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان علو درجات و بخشش بی پایان را مسألت دارم.