1

سخنان زیباکلام نشان داد هاشمی‌ به دنبال حمایت از فردی دیگر برای انتخابات سال ۹۶ است

  • کد خبر : 188259
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

دبیر کانون دانشگاهیان ایران با اشاره به سخنان صادق زیباکلام در شماره امروز روزنامه آرمان گفت: طبیعی است که هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ بخواهد از فردی دیگر حمایت کند و حتی دیدیم که مطرح کرد روحانی ۵ درصد بیشتر رای نداشت و حمایت ما باعث شد او رای بیاورد.

سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، در رابطه با تیتر امروز روزنامه « آرمان امروز» به نقل از صادق زیباکلام با این عنوان که: « روحانی نیاید، ظریف کاندیدا شود» گفت: طرح موضوعاتی مانند اینکه فرد دیگری از جناح اصلاح‌طلب و کارگزاران وارد عرصه انتخابات در سال ۹۶ شود، بیانگر دو مسئله مهم است. یکی اینکه با ارزیابی‌هایی که دارند تصور می‌کنند روحانی از پایگاه اجتماعی کافی برخوردار نیست و دوم اینکه اینها می‌خواهند از روحانی عبور کنند و فرد دیگری که با آنها همراهی بیشتری دارد را به عرصه انتخابات بفرستند.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران افزود: این رفتار نشان می‌دهد که آنها به دنبال یک خواسته حداکثری هستند و فقط منافع حزبی، باندی و گروهی خودشان را مدنظر قرار می‌دهند و حتی برایشان اهمیت ندارد که چهره‌های دیگر طیف‌های اصلاح‌طلب کنار بروند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: بحث‌های این‌چنینی از مدت‌ها قبل مطرح بوده و طبیعی است که در مدت باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری بویژه در ماه‌های آینده این مباحث به صورت جدی مطرح شود که این مسئله به یک معنا نشان‌دهنده اختلاف بین نیروهای اصلاح‌طلب است.

وزیر سابق ارشاد گفت: هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد و احساس کرد می‌تواند وارد عرصه سیاسی شود. ولی وقتی صلاحیت وی تائید نشد از فردی حمایت کرد که به خودش نزدیک‌تر بود و بعد از آن فردی مانند جهانگیری را به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور قرار داد تا برنامه‌های خود را پیگیری کند.

حسینی ادامه داد: این طبیعی است که هاشمی‌رفسنجانی امروز بخواهد از فردی که نزدیک‌تر به خودش است حمایت کند و حتی دیدیم که مطرح کرد روحانی ۵ درصد بیشتر رای نداشت و حمایت ما باعث شد او رای بیاورد و امروز هم بر این باور هستند که اگر حمایت خود را از فرد دیگری داشته باشد مجددا چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هاشمی چون در انتخابات خبرگان در تهران رای قابل توجهی داشت امروز به همراه اطرافیانش بر این باورند که اگر از فرد دیگری غیر از روحانی حمایت کنند می‌توانند در انتخاب رئیس‌جمهور بعدی تاثیرگذار باشند.

وزیر سابق ارشاد افزود: البته چنین بحث‌هایی که امروز مطرح می‌شود بیشتر به این دلیل است که یک ارزیابی از فضای جامعه داشته باشند و بیشتر می‌خواهند بدانند واکنش‌ها نسبت به این موضوع چگونه است و بعید است الان بخواهند تصمیم نهایی را بگیرند، البته یک مقدار هم تصمیم‌گیری آنها به آرایش طیف‌‌های مختلف سیاسی مربوط می‌شود بویژه اینکه اصولگرایان با چه فردی می‌خواهند وارد انتخابات ریاست جمهوری شوند.

حسینی تاکید کرد: مهمترین دلیل این است که احساس کنند به خاطر عملکرد نامناسب دولت به خصوص در حوزه اقتصادی بخواهند چهره جدیدی را به صحنه بفرستند. دوم هم اینکه بدنبال فردی باشند با آنها هماهنگی بیشتری داشته باشد و بدون چون و چرا فرمان آنها را اجرا کند.

وی در خاتمه اظهار داشت: روحیات روحانی با چنین مسائلی سازگاری ندارد که بخواهد بدون چون و چرا تمام خواسته‌های آنها را اجرا کند البته تا حدی همراهی می‌کند ولی اینطور نیست که تمام ابلاغ‌های آنها را اجرا کند، و بدنبال این هستند که فردی را جایگزین کنند که تمام خواسته‌های آنها را اجرا و عملیاتی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=188259

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر