2

معاشرت فائزه هاشمی و جریان ضاله بهائیت مصرف خارجی دارد

  • کد خبر : 188391
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

کارشناس مسائل سیاسی گفت معاشرت فائزه هاشمی و جریان ضاله بهائیت مصرف خارجی دارد و با هدف جلب بیشتر حمایت خارجی انجام شده است.

خبرگزاری فارس: معاشرت فائزه هاشمی و جریان ضاله بهائیت مصرف خارجی دارد سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در کانال شخصی اش نوشت: در ماجرای دیدار فائزه هاشمی و چند زن بهایی که سر برهنه در عکس دیده می شوند، بیش از هر چیز خط شکنی مد نظر است. بهائیان در ایران هر تعداد هم که باشند، انقدر نیستند که معرف گروه بزرگی از جامعه ایران باشند تا به کار روز رای گیری بیایند. این در حالی است که شیعیان که اکثریت قاطع جامعه ایران را تشکیل می دهند، همگرایی با بهائیان که همه مراجع و رهبران شیعه انان را فرقه ای ضاله و در نتیجه کافر و نجس به حساب می اورند را نمی پسندند و به فائزه و جریانی که او در ان جریان تعریف می شود، بدبین می شوند.

با این وصف معاشرت فائزه هاشمی و جریان مالوف وی قاعدتا” مصرف خارجی دارد و با هدف جلب بیشتر حمایت خارجی انجام شده است.

از همین جا می توان حدس زد که جریان خارجی از این جریان داخلی، هنجارشکنی بیشتر بخصوص در حوزه فرهنگی را طلب کرده و ازادی بیشتر بهائیان و رسمیت پیدا کردن فعالیت انان  به عنوان شاخص بهبود فضای فرهنگی را تحمیل کرده است.

در اینجا طبعا منظور اصلی غرب ازادی عمل بهائیان در ایران نیست چرا که از یک سو این ها یعنی بهائیان در حال حاضر انچنان منشا اثر نیستند تا ازادی عمل انان گره ای از غرب را در ارتباط با جامعه ایران باز کند و از سوی دیگر غرب می داند به فرض که در سطوح رسمی فضا برای فعالیت بیشتر و ازادانه تر بهائیان باز شود، مشکل بهائیان در سطوح اجتماعی به دلیل هنجارهای حاکم شیعی باقی می ماند و در عمل انفتاحی در فعالیت بهائیان در ایران روی نمی دهد.

بنابراین به نظر می اید که هدف غرب در اصل منفعل کردن سیستم رسمی ایران در برابر هنجارهای غرب است که در این بین ازادی عمل بیشتر بهائیان در ایران مقدمه تحمیل های بعدی است که از حساسیت کمتری به نسبت تحمیل بهائیان برخوردار هستند. وقتی سد شکسته شود هر اتفاقی طبیعی جلوه می کند و حساسیت را از بین می برد.

از این روست که دیدار فائزه هاشمی که به دلیل انتسابش به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و انتساب هاشمی رفسنجانی به دولت، یک اقدام سیستمی تلقی می شود، حائز اهمیت بسیار است و باید در انتظار وقوع انواعی از اقدامات هنجارشکنانه بود که از نفس انداختن نظام جمهوری اسلامی را نشانه رفته اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=188391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر