1

مردم بی‌خیال دموکراسی و حقوق بشر دنبال ۵ برابر شدن یارانه‌ها هستند!

  • کد خبر : 188919
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت هنوز حرف اینکه یارانه ۵ برابر شود قبول می‌شود و مردم بی خیال دموکراسی و حقوق بشر و آزادی‌های به وجود آمده و دنبال همان ۳۰۰ هزار تومان هستند.

 مصطفی کواکبیان شنبه شب در نشست سالگرد پیروزی دوم خرداد که در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: پرچم جریان اصلاحات در دوره ۱۹ ساله خود علی رغم فراز و فرود همچنان برافراشته است و در چارچوب نظام در بدنه اجتماع پایگاه قوی دارد و پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در زمان دولت اصلاحات هیچ کس باور به چنین تحولی نداشت، افزود: تمامی ارکان قدرت جور دیگری فکر می‌کردند و حتی رقبا وزرای خود را انتخاب کرده بودند اما ملت تغییرآفرین و تحول‌آفرین انتخابات تاریخی را برگزار کردند که رئیس جمهور را با بیش از ۲۰ میلیون آراء که تا آن زمان بی‌سابقه بود انتخاب کردند.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی گفت: از دستاوردهای دولت اصلاحات این بود که مردم به آینده نظام و انقلاب امیدوار شدند و باورشان به اینکه در پرتو دولت اصلاحات می‌توان به قانون‌های اولیه انقلاب دست یافت و در دنیا سرافرازانه زندگی کرد تغییر کرد.

کواکبیان یأس و ناامیدی را تا قبل از دولت اصلاحات در بسیاری از بخش‌ها محسوس دانست و خاطرنشان کرد: پایه‌های قدرت در آن زمان هم بیکار ننشستند و چوب لای چرخ اجرایی دولت گذاشتند و دست‌انداز‌های زیادی ایجاد کردند اما دولت با اتکا به خود توانست تحولات جدیدی رقم بزند و این تحولات خاطره شیرینی را برای مردم به جای گذاشت.

وی رشد شاخص‌های اقتصادی را مهم‌ترین دستاورد دولت اصلاحات دانست و تأکید کرد: بر خلاف تصور عموم که شاخص ارتباطات بین‌المللی و دموکراسی را مهمترین دستاورد دولت اصلاحات می‌دانند اما یکی از موفق‌ترین بخش‌های دوران اصلاحات شاخص اقتصادی است.

کواکبیان رشد اقتصادی دوران اصلاحات را در مهار تورم، مهار نقدینگی در جامعه، رشد سرمایه گذاری در جامعه، رشد تولید ناخالص ملی و شاخص‌های تولید و درآمد سرانه ملی در مقایسه با دولت‌های دیگر را بهترین وضعیت ممکن دانست و گفت: دلار درپایان دوران موسوی ۱۶۰ تومان، در پایان دولت سازندگی ۴۰۰ تومان و در پایان دولت اصلاحات ۷۵۰ تومان یعنی کمتر از دو برابر شده بود اما در پایان دولت قبل قیمت دلار به بالاتر از ۴ هزار تومان هم رسید و قیمت دلار شاخص مهمی در عرصه اقتصادی است.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: این دولت به علت عملکرد نامطلوب دولت‌های نهم و دهم با فساد سیستمی و مدیریت شده روبه‌روست و در این راستا مجلس دهم رسالت بزرگی را بر دوش خواهد کشید و منتظر نخواهد ماند پرونده‌های فساد اقتصادی به دستگاه قضا برود و خود هرجا فسادی را ببیند فریاد خواهد کشید.

کواکبیان به دو پرونده مهم فساد در دولت قبل اشاره کرد و گفت: پرونده ۳ هزار میلیاردی و پرونده متهم میلیاردی نفتی در دوران دولت قبل شکل گرفت و هیچ کس از نمایندگان دوره ۸،۷ و ۹ مجلس شورای اسلامی از این فساد چیزی نگفتند و اینگونه است که دستگاه قضا اعلام می‌کند که فقط ۳۰ درصد از اموال وی شناسایی شده است در صورتی که این چنین پدیده‌هایی در دوران اصلاحات را نداشتیم و رقم اختلاس‌ها و این حیف و میل‌های بیت‌المال در دوران اصلاحات نبود.

وی سیاست داخلی و خارجی را دستاورد دیگر دولت اصلاحات دانست و افزود: در دوران اصلاحات آرامش در کشور ایجاد شد که با گسترش روابط خارجی و دیپلماتیک در خارج، گسترش فضایی آزاد، رشد احزاب و مراکز مردم نهاد و تشکل‌های مختلف را در دانشگاه‌ها تجربه کردیم.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی به ضعف‌ها و کم و کاستی‌های دوران اصلاحات اشاره کرد و گفت: قطعاً ضعف‌هایی در آن دوران داشتیم که در مقایسه با مجموع دولت‌ها نقاط ضعف کمتری داریم اما کارهای افراطی، تمامیت خواهی و انحصارطلبی‌ها نه توسط دولت بلکه توسط زیرمجموعه‌های دولت انجام شد که بعدها غصه انجام دادنش را داشتیم.

کواکبیان جریان پوپولیستی و عوام‌گرایانه را در بعضی افراد قابل مشاهده دانست و افزود: هنوز حرف اینکه یارانه ۵ برابر شود قبول می‌شود و مردم بیخیال دموکراسی و حقوق بشر و آزادی‌هایی که به وجود آمده به دنبال همان ۳۰۰ هزار تومان هستند.

وی دانشجویان را نخبگان و پیش قراولان فکری جامعه معرفی و تصریح کرد: شما مرجع فکری مردم هستید و باید تلاش کنید که عوام‌گرایی از میان مردم رخت ببندد تا آگاهی سیاسی بالایی را در میان شما تجربه کنند.

کواکبیان انجمن اسلامی را انجمنی با انسجام تشکیلاتی دقیق معرفی و خاطرنشان کرد: در جنبه رشد و آگاهی سیاسی مردم باید قدم‌های محکم‌تری بردارند و بیشتر تلاش کنند و نسل‌های بعدی از ما نخواهند گذشت اگر می‌توانستیم کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران دولت نهم و دهم اصلاحات افول کرد گفت: چراغ اصلاحات را در کشور نتوانستند خاموش کنند و ما حتی در مجلس هشتم با افتخار گفته بودیم که پرچم اصلاحات را همچنان بر افراشته خواهیم داشت و از اصلاحات واقعی در چارچوب نظام و همراه با اعتدال دست نکشیدیم.

منتخب مجلس دهم با اشاره به اینکه مسیر اصلاحات ۸۰۰ کیلومتر راه برون رفت از مشکلات کشور است و باید ادامه پیدا کند افزود: در آن دوره ۸ ساله دوران سختی گذراندیم که مردم در خرداد ۹۲ با روی کار آوردن دولت تدبیر و امید نشان دادند که همچنان طرفدار اصلاحات و اعتدال هستند که اگر اصلاحات نبود قطعاً دولت اعتدال هم نمی‌توانست روی کار آید.

کواکبیان با اشاره به گفته عده‌ای در مورد اینکه تابوت اصلاحات چند میخ شده است خاطرنشان کرد: در اسفند ۹۴ مردم کشور – به غیر از مشهد که منتخبین آنها جای بحث دارند- تحول آفرینی کردند به گونه‌ای که خود ما هم باور نمی‌کردیم و مردم با حضور ۵۰ درصدی خود بازی را ۳۰ به هیچ واگذار کردند به اصلاح‌طلبان و برای اولین بار انتخابات تهران به مرحله دوم کشیده نشد.

وی انتخابات ۹۴ را انتخابات حزبی دانست و تصریح کرد: مردم نشان دادند که لیستی، حزبی و جریانی رأی دادند و نشان دادند که می‌توانیم در ایران سیستم انتخابات را حزبی برگزار کنیم.

وی اقدامات مجلس دهم را تکرار نکردن مجلس ششم دانست و تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم مجلس ششم را تکرار کنیم بلکه به دنبال مجلسی عقلانی، متعادل و در چارچوب نظام هستیم.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری افزود: مردم در انتخابات ۹۴ خانه تکانی و پوست‌اندازی جدی را خواستند و آن‌ها که رأی نیاوردند باید بدانند دموکراسی فقط بالارفتن نیست بلکه تجربه کردن برای پایین آمدن هم هست.

کواکبیان با تاکید بر خدمت به مردم گفت: مردم از لحاظ فشار اقتصادی در مضیقه هستند و در بحث اشتغال و اقتصاد باید طرح‌های ضربتی انجام دهیم که اگر خدمت نکنیم مردم  به ما سیلی خواهند زد.

وی در قسمت پرسش و پاسخ به دانشجویان از اقدامات اساسی برای اصلاح قانون انتخابات با تأکید بر فرمایشات رهبری، توصیه به دولت مبنی بر اقدامات جدی برای رفع حصر و تعیین تکلیف با مستقلان مجلس گفت و تصریح کرد: کسانی در لیست ما بودند که اکنون موضع خود را عوض کرده‌اند و پیش نیامدند و تا آغاز مجلس این قضیه‌ها مورد ابهام است.

فارس /کواکبیان همچنین در مورد صحبت‌های ریاست مجلس گفت: گفته بودم اگر عارف نیاید من می‌آیم که با توجه به حضور عارف دیگر بحثی نیست.

در این مراسم که به همت انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه  علاوه بر حضور رئیس حزب مردم‌سالاری در خراسان، دبیر حزب مردم‌سالاری در مشهد و ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=188919

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر