4

اسامی امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد

  • کد خبر : 18904
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی فردا (سه‌شنبه) پارلمان طرح استیضاح سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از سخنرانی استیضاح‌کنندگان، رئیس‌جمهور مى‏تواند به دفاع از وزیر یا وزیران مورد استیضاح بپردازد، همچنین وزیر یا وزیران مورد استیضاح نیز مى‏توانند به دفاع از […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی فردا (سه‌شنبه) پارلمان طرح استیضاح سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از سخنرانی استیضاح‌کنندگان، رئیس‌جمهور مى‏تواند به دفاع از وزیر یا وزیران مورد استیضاح بپردازد، همچنین وزیر یا وزیران مورد استیضاح نیز مى‏توانند به دفاع از خود بپردازند. حداکثر وقت دفاع از استیضاح براى رئیس‌جمهور یا چند وزیر پنج ساعت و براى یک وزیر سه ساعت خواهد بود.

وزیر یا وزیران مورد استیضاح مى‏توانند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نمایندگان موافق قرار دهند.

بیانات استیضاح‌کنندگان و پاسخ آنها در یک یا چند جلسه باید به‏طور متوالى صورت گیرد و استیضاح‌کنندگان مجاز نخواهند بود در ضمن ارائه دلایل و توضیحات خود، موضوعات دیگرى را که به مورد استیضاح مربوط نیست مورد بحث قرار دهند.

پس از پاسخ وزیر یا وزیران مورد استیضاح و یا پاسخ رئیس‏جمهور از طرف هیئت وزیران مورد استیضاح، حداکثر دو نفر از نمایندگان استیضاح‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلى بدهند، به شرطى که صحبت هر کدام از ربع ساعت تجاوز نکند. رئیس‌جمهور مى‏تواند حداکثر یک ساعت به دفاع از هیئت وزیران بپردازد و وزیر مورد استیضاح هم مى‏تواند حداکثر نیم ساعت مجدداً از خود دفاع کند.

در بخشی دیگر از آئین‌نامه آمده است که پس از انجام استیضاح، رئیس جلسه مجلس “عدم اعتماد وزیر یا وزیران” را به رأى مى‏گذارد و در صورتى که وزیر یا هیئت وزیران مورد استیضاح در مجلس حاضر نشوند، استیضاح‏کنندگان مطالب خود را بیان مى‏کنند و رئیس اعلام اخذ رأى عدم اعتماد مى‏کند.

طبق اعلام حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان و سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی فردای مجلس حاضر می‌شوند.

نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیرز اقتصاد را با ۲۲ امضا و در ۴ محور “عدم اجرا، اجرای ناقص و یا نقض احکام قانونی مربوط به وظایفی که نسبت به بانک‌ها و نهادهای پولی و مالی داشته است”، “نصب افراد به سمت‌های مهم، بدون آنکه صلاحیت یا اهلیت لازم را داشته باشند”، “عدم نظارت بر کارکرد بانک‌ها به عنوان نماینده سهام دولت به رغم هشدارهای نهادهای نظارتی” و “عدم مقاومت در برابر اعمال نفوذ مقامات اجرایی” تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند.

اسامی امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد به شرح ذیل است:
۱- سید عماد حسینی نماینده قروه
۲- سیدعلی ادیانی‌راد نماینده قائمشهر
۳- عزیز اکبریان نماینده کرج
۴- سیروس برنا نماینده بروجن
۵-  احمد توکلی نماینده تهران
۶- موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد
۷- عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ
۸- محمد دهقانی نماینده طرقبه و چناران
۹- مصطفی رضاحسینی نماینده شهر بابک
۱۰- محمدمهدی صادق نماینده آستانه اشرفیه
۱۱- علی عباسپور نماینده تهران
۱۲- نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه
۱۳- حمیدرضا کاتوزیان
۱۴- عبدالله کعبی نماینده آبادان
۱۵- جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت
۱۶- علی مطهری نماینده تهران
۱۷- علی مطهری نماینده شبستر
۱۸- احمدعلی مقیمی نماینده بهشهر
۱۹- حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی نماینده فلاورجان
۲۰- الیاس نادران نماینده تهران
۲۱- سید حسین نقوی نماینده ورامین

البته حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی و حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی نیز این طرح را امضا کرده بودند اما بعداً امضای خود را از طرح استیضاح وزیر اقتصاد پس گرفتند و سید عماد حسینی نماینده قروه نیز بعد از ارائه طرح استیضاح وزیر اقتصاد به هیئت رئیسه، اعلام کرده بود که این طرح را امضا کرده اما نام وی درج نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر