1

پیوستن سوسیالیست‌های غربی به کردها برای مبارزه با داعش

  • کد خبر : 189238
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۳۷

به نوشته ایندیپندنت بعضی از این جوانان چپ‌گراهایی هستند که در سطح بسیار بالایی آموزش‌های نظامی را دیده‌اند و بعضی دیگر نیز افراد میهن‌پرست و انسان دوستی هستند که با اهداف انسانی به کردستان رفته‌اند.

 روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که بسیاری از جوانان غربی کار و خانه و کاشانه خود را رها می کنند تا به جمع نیروهای داوطلب کُرد در عراق و سوریه بپیوندند تا با داعش و دیگر اشکال تروریسم در این دو کشور مبارزه کنند.

به گزارش وبسایت شبکه خبری الجزیره، به نوشته ایندیپندنت بعضی از این جوانان چپ گراهایی هستند که در سطح بسیار بالایی آموزش های نظامی را دیده اند و بعضی دیگر نیز افراد میهن پرست و انسان دوستی هستند که با اهداف انسانی به کردستان رفته اند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی تاخیر در آغاز عملیات موصل و پاکسازی آن از لوث داعش بسیاری از جوانان را ناراحت و افسرده کرده است اگرچه همچنان در هتل های محل اقامت خود در شهر سلیمانیه عراق مانده اند تا دستورات لازم به آنها برسد و به خطوط مقدم جنگ با داعش اعزام شوند.

در سوریه، بسیاری از جوانان جذب واحد پشتیبان خلق شده اند، این واحد شاخه سوری حزب کارگران کردستان است که عموما اندیشه های سوسیالیستی دارد و برای همین توانسته است بسیاری از جوانان چپ را به خود جذب کند، آنها از طریق شبکه های اجتماعی به منطقه ای موسوم به روجافا در عراق آمده اند به این امید که بتوانند از این جا انقلاب سوسیالیستی آرمانی خود را پیش ببرند. شهر روجافا برای آنها به مثابه سمبل انقلاب سوسیالیستی در آمده است.

در این گزارش همچنین آمده است که کردها در سوریه و عراق تقاضای عضویت بسیاری از جوانان غربی را به دلیل کمبود منابع مالی برای تامین نیازهای آنها را رد کرده اند و از بسیاری دیگر از آنها خواسته اند که به همین دلیل خاک کردستان را ترک کنند. مساله ای که سبب شده است بسیاری از آنها رویای انقلابی خود را از دست رفته ببینند و احساس کنند که روز به روز بیشتر از آرمان انقلابی شان دور می شوند.

ایندیپندنت درباره ملیت جوانانی که به جمع کردها می پیوندند، می نویسند بسیاری از جوانان از ایالات متحده امریکا، کانادا و آلمان آمده اند تا به قول خود به “قضیه کردها” بپیوندند. جوانی به نام اوتو ۱۹ ساله، دانشجوی فلسفه از آلمان جوان ترین آنها است که در یکی از هتل های سلیمانیه مستقر شده است. او تحصیلات خود را در اتریش رها کرده است تا به قول خود به جمع انقلابیون در کردستان بپیوندد. اوتو به همراه دو رفیق جدید خود به نام های براندون و جک در کردستان مستقر است به این امید که فرصت پیوستن به جمع مبارزان کرد برایشان فراهم شود. آنها معمولا در لابی هتل به صرف چای دور هم جمع می شوند و ضمن صحبت بر سر آرمان های انقلابی با افرادی صحبت می کنند که به آنها امید می دهند که بتوانند آنها را به سوریه به طور قاچاقی منتقل کنند. جک در ایالت اوکلاهمای امریکا زیست شناسی خوانده است. به او هفته گذشته اطلاع داده اند که نمی تواند به سوریه برود. او از این موضوع بسیار گلایه دارد و می گوید که سه هزار دلار در این راه پرداخت کرده و کار و خانه اش را رها کرده به این امید که به روجافا برسد. او می گوید به هیچ وجه بر نمی گردد “یا روجافا یا تباهی.”

در این گزارش به جوان دیگری به اسم جیسون تروی که از کانادا آمده و در رشته فنی تحصیل کرده و ۳۸ سال سن دارد نیز اشاره شده است. او به جمع نیروهای پیشمرگ پیوسته است. او می گوید که بخش کوچکی از شبکه گسترده نیروهای مبارز داوطلب خارجی ای است که به همراه مجموعه کردهای مسلح در سوریه و عراق می جنگند. وی سال گذشته به جمع نیروهای پیشمرگ پیوست و در خط مقدم جنگ برای بازپس گیری سنجار فعالیت کرد.

به نوشته ایندیپندنت آرمان انقلاب سوسیالیستی انگیزه ای در میان جوان غربی ایجاد کرده است که به عراق و سوریه بیایند و به امید تحقق این آرمان با تروریست های داعش بجنگند.

منبع: دیپلماسی ایرانی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189238

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر