2

خانه فوتبال از پای‌بست ویران است

  • کد خبر : 189368
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۷:۱۰

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، کمیته صیانت از سلامت لیگ و بقیه دست‌اندرکاران فوتبال چه تصمیمی برای جلوگیری از حاشیه‌ها و تنبیه متخلفان گرفتند؟

 

 روزنامه «جوان» در یادداشتی از «فریدون حسن»نوشت:

لیگ برتر که تمام می‌شود، انگار تمام حاشیه‌ها و معضلاتش تمام می‌شود. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و تخلفاتی صورت گرفته و بی‌اخلاقی‌هایی بروز کرده است. با سوت پایان لیگ برتر فوتبال همه چیز تمام می‌شود. جالب‌تر اینکه آقایان مسئول هم خیلی راحت چشم روی تمام اتفاقاتی که در طول ۳۰ هفته کمتر یا بیشتر این مسابقات رخ داده، می‌بندند. این را می‌توان از روی حرف‌ها و وعده و وعیدهایی که برای لیگ آینده می‌دهند متوجه شد، کار دیروز یا امروز آقایان هم نیست. همیشه این اتفاق و این نوع برخورد وجود داشته، همیشه دل هواداران فوتبال قبل از شروع لیگ خوش شده به اینکه با بی‌اخلاقی‌ها برخورد می‌شود و همیشه هم در شروع لیگ جدید تمام این شعارها در ورزش هیجان فوتبال محو شده و رفته تا پایان لیگ و باز هم وعده‌هایی تازه و پرطمطراق!
لیگ پانزدهم تمام شد در حالی که از سر و روی آن حاشیه، بی‌قانونی و بداخلاقی می‌بارید. پرونده فوتبالیست‌های متخلف و مجرم در خصوص پایان خدمت سربازی، پرونده قطور فساد در فدراسیون فوتبال و پرونده اخلاقی سنگربان پرسپولیس که تنها کسی که از آن خبردار نشد خواجه حافظ شیرازی بود. اینها را بگذارید کنار هزار و یک اتفاق زشت دیگر و آن وقت این سوال را مطرح کنید که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، کمیته صیانت از سلامت لیگ و بقیه دست‌اندرکاران فوتبال چه تصمیمی برای جلوگیری از این حاشیه‌ها و تنبیه متخلفان گرفتند؟
مگر نه این است که فوتبالی‌ها این روزها به هر دری می‌زنند تا متخلفان جاعل کارت‌های پایان خدمت بدون اینکه کوچک‌ترین مشقتی بابت این تخلف کشیده باشند باز هم مورد لطف و عنایت قرار گیرند؟ مگر نه اینکه دروازه‌بان پرسپولیس با وقاحت تمام، اقدامات خلاف اخلاق و عرق عمومی جامعه خود را تکرار کرد بدون اینکه همین آقایان کوچک‌ترین مجازاتی برای او در نظر بگیرند؟ و مگر نه آنکه ردپای بسیاری از همین آقایان در پرونده فساد فوتبال به چشم می‌آید؟ حالا با این سؤال‌ها و این همه نقاط ابهام باید از آقای علیپور پرسید که چگونه برای شروع لیگ شانزدهم وعده‌های دهان پرکن و بزرگ می‌دهید؟
آزمایش‌های نامحسوس و سرزده دوپینگ آن هم در هر لحظه و هر مکان، پیشگیری از تخلف و برخورد با آن در صورت لزوم، جلوگیری از انعقاد قراردادهای میلیاردی و مراقبت ریزبینانه از بازیکنان تیم‌های لیگ برتر از جمله وعده‌هایی است که رئیس کمیته صیانت از سلامت لیگ برای شروع شانزدهمین دوره این مسابقات به علاقه‌مندان به فوتبال می‌دهد؛ وعده‌هایی که البته شاید برای جناب علیپور تازگی داشته باشد ولی به گوش هواداران فوتبال بسیار آشنا و تکراری است. اینقدر آشنا و تکراری که خوب می‌دانند هیچ کدامشان محقق نخواهد شد که اگر بنا به اجرای آنها بود طی سال‌های گذشته و از روزی که این همه پست و شغل مربوط به اخلاق و اخلاق‌مداری در فدراسیون فوتبال ایجاد شده حداقل بخش کوچکی از آنها به مرحله عمل و اجرا درآمده بود.
شانزدهمین دوره لیگ برتر درست پس از سوت پایان دوره پانزدهم شروع شد، قول و قرارهایی میلیاردی گذاشته شده، سربازان متخلف بی‌صبرانه چشم به راه شروع لیگ هستند تا حتی اگر شده با جعل دوباره از زیر خدمت نظام وظیفه شانه خالی کنند و فعالان فوتبالی فضای مجازی هم که نیازی به توضیح ندارند. از همین حالا تا سوت شروع لیگ شانزدهم فرصت کافی برای هر نوع فعالیتی دارند بدون اینکه کسی بتواند برایشان مشکلی ایجاد کند. پس ای کاش آقایان محافظ و مدافع اخلاق در فوتبال کمی از شعارزدگی و منحرف کردن افکار عمومی دست برمی‌داشتند چراکه هواداران فوتبال خوب می‌دانند که این خانه از پای‌بست ویران است و متولیان آن فقط در بند نقش ایوانش هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189368

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر