1

ضرب الاجل به استانداران برای فعال کردن طرح های صنعتی راکد

  • کد خبر : 189388
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۲۶

محمد باقر نوبخت با تعیین فرصت زمانی یک ساله برای اجرای طرح های صنعتی راکد کشور، گفت : در این مدت با پرداخت تسهیلات و یارانه این واحدهای صنعتی آماده به کار باید فعال شوند .

گردهمایی استانداران اواخر اردیبهشت با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد و گفت و گو درباره اقتصاد مقاومتی و راه های تحقق آن در کشور و راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی از موضوعات این نشست یک روزه بود.
وزیر کشور در این نشست گفت که اراده دولت بر این است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع اقتصاد مقاومتی به سرانجام برسد.
رحمانی فضلی با تشریح اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی و بهسازی شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد که برای اجرایی شدن و تحقق اقتصاد مقاومتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت سه استان آذربایجان شرقی ، لرستان و کرمان را به عنوان استان های الگوی اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده است.
وی گفت: دیگر استان ها از برنامه های الگوی این سه استان در تحقق اقتصاد مقاومتی پیروی خواهند کرد.
وزیر کشور افزود: با ساماندهی و توانمند سازی اقتصادی می توان پایه های امنیتی کشور را محکم تر کرد.
اما دو هفته پس از این نشست سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهوری در نشست شورای اداری مازندران برای استانداران ضرب الاجل و فرصت یک ساله برای فعال کردن طرح های صنعتی راکد کشور تعیین کرد.
محمد باقر نوبخت با تعیین فرصت زمانی یک ساله برای اجرای طرح های صنعتی راکد کشور، گفت : در این مدت با پرداخت تسهیلات و یارانه این واحدهای صنعتی آماده به کار باید فعال شوند .
نوبخت گفت : هم اکنون چهار هزار طرح صنعتی تکمیل شده در کشور داریم که آماده راه اندازی هستند ولی به علت مشکل نقدینگی تاکنون فعالیتشان شروع نشده است .
وی افزود : دولت با وجود تمامی دست اندازهای مالی پیش رو ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به صورت تسهیلات و هشت هزار میلیارد ریال به صورت یارانه برای فعال کردن این واحدهای صنعتی در نظرگرفته است تا آنها را طی چند ماه آینده فعال کند.
نوبخت گفت : سه هزار و ۲۰۰ واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و دارای اولویت هم در کشور شناسایی و برای راه اندازی آنها تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.
وی افزود : همکاران ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی سهم هر استان را در این زمینه مشخص کرده اند و مدیران استانی باید هر چه سریع تر این طرح ها را معرفی کنند تا اقدامات بعدی برای راه اندازی آنها به عنوان بخشی از مطالبه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی انجام شود.
نوبخت خطاب به استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت استان های کشور ، گفت : سه سال از عمر دولت یازدهم سپری شده و تنها هشت تا ۱۰ ماه دیگر فرصت باقی مانده تا صنایع راکد و نیمه تمام دارای اولویت با این اعتبارات و یارانه هایی که در نظر گرفته شده ، فعال شوند.
وی تاکید کرد : مردم به ما به اندازه کافی فرصت دادند و دیگر نمی توانیم و نباید انتظار داشته باشیم که فرصت بیشتری به ما بدهند.
نوبخت از واگذاری بخشی از طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی به عنوان یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه دولت در سال جاری یاد کرد و گفت : طرح های نیمه تمام موجود در کشور نیازمند چهار هزار تا پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است و با وضعیت کنونی دولت قادر نیست همه آنها را تکمیل کند.
وی افزود : مردمی کردن اقتصاد یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در استان ها به صورت جدی پیگیری و نتیجه کار به صورت مشخص ارائه شود.
معاون رییس جمهوری گفت : تنها راه ایجاد فرصت های شغلی و کاهش بیکاری جذب و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری است و واگذای طرح های نیمه تمام یکی از این راههاست .
نوبخت تاکید کرد : هر استانی ماموریت دارد تا علاوه بر شناسایی طرح های تکمیل شده آماده بهره برداری و نیازمند نقدینگی ، طرح های نیمه تمام دارای اولویت با پیشرفت فیزیکی بالا و واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی عملکرد مشخصی داشته باشد.
وی گفت : من و همکارانم شخصا با سفر به استان ها و شرکت در نشست های برنامه ریزی و شورای اداری این موارد را پیگیری و مطالبه می کنیم و هر استانی باید در این زمینه گزارش مشخص به همراه تعداد طرح هایی که فعال می شود و تعداد اشتغالی که ایجاد و آمار طرح هایی که واگذار شده ، ارائه دهد .
نوبخت همچنین از استانداران و مدیران استانی خواست تا برنامه پنج ساله استان خود را با در نظر گرفتن چالش ها و ارائه راهکارهای رفع آنها تهیه و ارائه کنند.
وی گفت : تدوین برنامه توسعه استان های را منطقه ای کرده ایم و استان ها را بر اساس بافت های مشترک در کنار هم قرار دادیم تا کارها با سرعت و هم افزایی بیشتری پیش برود.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد که نسخه توسعه هر استانی می بایست با ارائه برنامه های اجرایی در شورای اداری همان استان پیچیده شود نه این که انتظار داشته باشید یک عده کارشناس در تهران آن را تدوین کنند.
هفته گذشته همچنین دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌ جمهوری و سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و‌آموزش پزشکی معرفی شد.
حدود ۶۰ قلم دارو در حوزه داروهای نوترکیب و های تک (تولید شده با فناوری بالا) برای نخستین بار در کشور تولید شده است.
این داروها برای درمان بیماری‌های مختلف مانند ام.اس، اعصاب و روان و سرطان کاربرد دارند و بیشتر از سوی شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی ارزی تولید شده‌اند.
جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم معرفی این داروها گفت: ۴۷ مولکول دوز دارویی در مرکز رشد دارویی این دانشگاه تولید شده ‌است که ۲۲ محصول آن مربوط به سال ۹۴ است؛ همچنین عمده این داروها، داروهای ضد سرطان و گرانقیمت وارداتی به شمار می آیند.
جعفریان، همچنین متعهد شد که امسال ۱۰ محصول دارویی جدید پپتیدی وارد بازار شود.
معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با هیات همراه از واحدهای تولیدی مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند و واحد تولیدی مواد اولیه داروهای پپتیدی نیز افتتاح شد.
در هفته ای که گذشت معاونان رییس جمهوری، وزیران و معاونان در سفر به دهها شهر و روستا اهداف دولت را پیگیری کردند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در سفر به مشهد
، معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی به شهرکرد
،معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مشهد
، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهواز و وزیر ورزش و جوانان نیز همزمان با سالروز آزادی خرمشهر،به منظور بازدید از دهکده المپیک و حضور در ستاد عالی ساماندهی جوانان به جوانترین استان کشور، سیستان وبلوچستان سفر کرد.
اهواز و ابادان هفته گذشته مقصد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به قم ، معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زنجان ، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشهد ، محمد فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری نیز با سفر به قم با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران دیدار کرد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هفته گذشته به مشهد ، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و معاون سیاسی وزیر کشور به ساری، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به یزد
، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم ، معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اهواز ، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال به بوشهر، معاون اجرایی رئیس جمهوری به ارومیه و معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان هم به شهرری سفر کرد .
رشت، مشهد، اردبیل ، بوشهر، یزد، بندرعباس، شیراز، خرم آباد، یاسوج ، بجنورد، نیز هفته گذشته به ترتیب مقصد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان
، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران
، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری ،معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
،معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، قائم مقام وزیر نیرو ، وزیر جهاد کشاورزی ، وزیر نیرو، معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز به سمنان و
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قزوین ، رشت و انزلی ،معاون سیاسی وزیر و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به ساری و معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز هفته گذشته به یزد سفر کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189388

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام انتظار میرود که جناب نوبخت بطور جدی مبلغ یارانه ها را که ارزش فعلی آن برای مردم در حد سه وعده نصف نان در صبح و ظهر و شام است و عملاً تاثیری ندارد واجب و فوری است که و پیشنهاد میگردد همانطور که بارها و بارها در همه جا نقل کرده ام ، مبلغ کل یارانه ها را در هرماه به نوبت به یک استان تخصیص بدهند و بعد ببینید که همه چی درست میشه نقدینگی استان ، ایجاد شغل، طرحهای عقب افتاده ، کشاورزی ، وام روستاییان و غیره………….. ومن ا .. التوفیق

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر