1

آذربایجان کامیون های خارجی را از پرداخت عوارض جاده ای معاف کرد

  • کد خبر : 189390
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۲۷

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به تازگی با توشیح قانون اصلاح موادی از قانون مالیات این کشور کامیون های خارجی را به مدت سه سال از پرداخت عوارض جاده ای معاف کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بر اساس اصلاحیه قانون مالیات جمهوری آذربایجان، بار حمل شده توسط راه آهن اگر چه در آخرین ترمینال راه آهن در خاک آذربایجان به کامیون کشور خارجی بارگیری شده و از طریق نزدیک ترین گذرگاه مرزی به کشوری دیگر حمل و نقل شود، از اول ماه ژوئن (برابر ۱۲ خرداد) به مدت ۳ سال از پرداخت عوارض جاده ای معاف می شود.
وصال قاسم اف مدیر اجرایی مرکز مطالعات اصلاحات اقتصادی آذربایجان ضمن تشریح این اصلاحیه قانون، آن را برای شرکت های حمل و نقل فعال در مسیر ایران –آذربایجان و روسیه بسیار مناسب خواند.
وی تصریح کرد: شرکت های حمل و نقل از این پس از پرداخت عوارض جاده ای بابت انتقال کالا از مرز ایران تا ترمینال راه آهن آستارای آذربایجان معاف خواهند شد.
قاسم اف افزود: با توجه به این که این شرکت ها پیشتر بایت انتقال کالا از گذرگاه مرزی آستارا تا ترمینال راه آهن آستارای آذربایجان عوارض جاده ای پرداخت می کردند، این اقدام موجب موجب افزایش هزینه های حمل و نقل کالا در این مسیر می شد.
این کارشناس اقتصادی آذربایجان ابراز عقیده کرد: پس از معافیت کامیونهای خارجی از پرداخت عوارض جاده ای در خاک آذربایجان و کاهش هزینه های حمل و نقل، به جذابیت انتقال کالا از طریق مسیر ایران – آذربایجان – روسیه و بالعکس افزوده می شود.
رییس مرکز مطالعاتی ااصلاحات اقتصادی آذربایجان تعیین مدت سه ساله معافیت از پرداخت عوارض جاده ای را نیز مناسب خواند و تصریح کرد: ساخت راه آهن آستارا –آستارا میان آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و نیز خط آهن رشت –آستارا در این مدت به پایان خواهد رسید و ارتباط ریلی در دالان شمال – جنوب بطور کامل برقرار خواهد شد.
به گفته قاسم اف، در حال حاضر آذربایجان همراه با ایران و روسیه جهت جلب محموله های ترانزیتی برای حمل و نقل از طریق این دالان، سیاست های فعال اجرا می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189390

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر