1

رکورد پردرآمدترین مدیرعامل آمریکا در دست یک ایرانی +تصاویر

  • کد خبر : 189451
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

از زمان شروع کار خسروشاهی ارزش سهام این شرکت ۴۴۱ درصد رشد کرده است. تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام “اکسپدیا” ۴۶ درصد افزایش یافته است.

دارا خسروشاهی رکورد پردرآمدترین مدیرعامل آمریکا در دست یک ایرانی +عکس

دارا خسروشاهی مدیرعامل ۴۷ ساله آژانس مسافرتی اینترنتی “اکسپدیا” (Expedia) در رده‌بندی درآمد سالیانه مدیران عامل شرکت‌های بزرگ در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

 

دارا خسروشاهی در سال ۱۹۹۱ لیسانس مهندسی بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون گرفت.

 

او از ۲۰۰۵ به عنوان مدیر شرکت اکسپیدیا بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان مشغول به کار است.این شرکت در سایه رهبری او فعالیتش را به ۶۰ کشور گسترش داده‌است.

موسسه داده‌پرداز “اکوئیلار” در پژوهشی که به سفارش خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داده درآمد سالیانه خسروشاهی را در مجموع ۶/ ۹۴ میلیون دلار برآورد کرده است. در این مبلغ البته سهام و اعتبارات نیز مورد نظر قرار گرفته‌اند.

البته ارزش آن بخش از درآمد سالیانه خسروشاهی که به شکل سهام موجود است به چگونگی رشد بلندمدت ارزش سهام شرکت “اکسپدیا” وابسته است. اما با امضای یک قرارداد جدید ۴ ساله پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالیانه این شرکت رشدی ۸۸۱ درصدی داشته باشد.

از زمان شروع کار خسروشاهی ارزش سهام این شرکت ۴۴۱ درصد رشد کرده است.تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام “اکسپدیا” ۴۶ درصد افزایش یافته است.اما حضور مدیران دیگر رده‌بندی درآمد آسوشیتدپرس در کنار خسروشاهی کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسند.

لسلی مون‌وس از “سی‌بی‌اس” با ۴/ ۵۶ میلیون دلار و فیلیپ دامن از “ویاکام” با ۱/ ۵۴ میلیون دلار درآمد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

رابرت ایگر مدیرعامل شرکت “دیزنی” با ۵/ ۴۳ میلیون دلار درآمد سالیانه در رده پنجم و ماریسا مایر مدیرعامل کمپانی “یاهو” با ۳۶ میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار دارند./ ستاره ها

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر