1

اتهامات نتانیاهو و همسرش در سوء استفاده از اموال عمومی

  • کد خبر : 189619
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۳۲

پلیس اسرائیل مدارکی را درباره اتهام نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسر وی در خصوص استفاده شخصی از اموال عمومی، تحویل دادستانی این رژیم داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، پلیس رژیم صهیویستی روز گذشته نتایج تحقیقات خود را در خصوص اتهام استفاده بنیامین نتانیاهو و همسر وی از اموال عمومی، تحویل دادستانی کل این رژیم داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش متهم هستند برای مصارف شخصی در ویلایی که مالک آن هستند، از اموال عمومی استفاده کرده اند. پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد تحقیقات در خصوص اتهامات نتانیاهو و همسرش را درباره استفاده از اموال عمومی در ویلای شخصی شان تکمیل و پرونده را به دادستانی فرستاده است.

پلیس رژیم صهیونیستی به نتایج تحقیقات اشاره ای نکرد؛ اما رسانه های اسرائیل اعلام کردند اتهامات متوجه “سارا نتانیاهو،” همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

سال گذشته سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چارچوب تحقیقاتی که ۱۵ ماه بطول انجامید در خصوص اتهام خرید اثاثیه برای ویلای شخصی شان در گردشگاه ساحلی قیصریه و تعمیرات برقی با پول مالیات دهندگان مورد بازجویی قرار گرفت.

از دیگر اتهامات همسر نتانیاهو، دریافت دست کم هزار دلار از وجه مربوط به شیشه های خالی آب و نوشیدنی ها (گرو بازگشت شیشه نوشیدنی ها به سوپرمارکت ها) بود که وی متهم شده در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ برای خودش برداشته است. در سال ۲۰۱۳ نتانیاهو مبلغ هزار دلار را به دولت بازگرداند؛ اما پیشخدمت سابق وی اعلام کرد این رقم صحیح نیست و دست کم مقدار آن ۶ برابر مبلغ کنونی است.

نتانیاهو اعلام کرده این اتهامات با هدف خدشه دار کردن شهرتش به وی زده شده است.
همچنین نهاد رسمی حسابرسی در رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گزارشی جامع درباره هزینه‌ سفرهای نتانیاهو قبل از تصدی سمت نخست وزیری منتشر کرد که گمانه زنی‌ها درباره تخلف مالی وی را افزایش داده است.

در این گزارش سفرهای خارجی نتانیاهو بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ ، زمانی که وی وزیر دارایی اسرائیل بوده مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به اینکه هزینه بسیاری از این سفرها را اهدا کنندگان خصوصی تامین کرده‌اند، این تصور ایجاد می‌شود که نتانیاهو رشوه دریافت کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189619

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر