1

مسئولیت همزمان مدیرعامل «تلگرام» در کنگره صهیونیستها

  • کد خبر : 189709
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

یک کارشناس فضای مجازی گفت: آمریکا سال ۲۰۱۳ از صادرات فیلمهای پورنوگرافی ۱۳میلیارد دلار درآمد کسب کرده؛ سالانه ۴۲۰میلیون صفحه پورنوگرافی به صفحات اینترنت اضافه می‌شوند، بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون بار مطالب پورنوگرافی در اینترنت جستجو شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران خبرگزاری تسنیم «پویا»؛ روح‌الله مؤمن‌نسب در نشست مطبوعاتی با موضوع بررسی آخرین وضعیت فضای مجازی کشور با بیان اینکه به‌هیچ وجه به متخصصان داخلی در حوزه فناوری اطلاعات توجه نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از این متخصصان اذعان داشت “اگر در کشور خودمان، همانند کشورهایی که با ما دشمن هستند در حوزه آی‌تی برخورد کنند، ما در طول سه ماه بیش از آنها و حتی از کشورهای خودشان عضوگیری می‌کنیم”.

وی افزود: یکی از مسئولان نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی داخلی هم می‌گفت “بعد از اینکه امکان انتخاب زبان انگلیسی در نرم‌افزار شبکه اجتماعی داخلی‌مان فراهم شد، تعداد کاربران انگلیسی‌‌زبان که شبکه اجتماعی ایرانی را انتخاب کردند، به دو برابر تعداد کاربران ایرانیِ استفاده کننده از این شبکه اجتماعی ایرانی رسید”! حال سؤال اینجاست: با وجود این ظرفیت بزرگی که در حوزه فناوری اطلاعات در کشور ما وجود دارد، چرا مسئولان از پیشرفت آن حمایت نمی‌کنند تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، شاهد شبکه اجتماعی مناسب با آداب و رسوم خودمان باشیم؟

آمار و اعدادی که خواب راحت را از انسان می‌گیرد

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: آمار و اعدادی در خصوص استفاده از فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی در کشور و جهان  وجود دارد که با شنیدن آن، خواب راحت را از هر انسان باغیرت و کسی که آینده کشور و فرزندانش برایش مهم باشد، خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: جالب است بدانید قانونی در سال ۱۹۹۸ در آمریکا تصویب شد که طبق آن، اگر خانواده‌ آمریکایی اجازه دهد فرزند زیر ۱۳ سال او از هر شبکه اجتماعی استفاده کند یا فرزند زیر ۱۸ سال او در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی یا حتی امکانات سخت‌افزاری چون موبایل به‌اندازه والدین خود دسترسی داشته باشد، دولت آمریکا می‌تواند فرزند را از خانواده گرفته و به پرورشگاه دهد زیرا این خانواده صلاحیت نگه‌داری از فرزند خود را ندارد!

مؤمن‌نسب ادامه داد: مؤسسه Covenant Eyes آمریکا با بیان آمارهای جالب توجه و البته تأسف برانگیزی می‌گوید دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ از صادرات فیلمهای پورنوگرافی در یک سال، ۱۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، ۶۸ درصد طلاقها در ۱۵۰ کشور تنها به‌علت ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی بوده است که بیانگر تعداد طلاق فیزیکی بوده است و طلاقهای عاطفی که متأسفانه تعداد آنها چند برابر تعداد طلاق فیزیکی است در آمار نیامده است؛ در دنیا ۶۰ درصد دختران و ۹۰ درصد پسران حتماً فیلمهای پورنوگرافی دیده‌اند در حالی که وزارت ارتباطات کشور ما اعلام می‌کند که نزدیک به ۱۹ میلیون نفر کاربر اینترنت در ایران زیر ۱۸ سال سن دارند! که نتیجه‌اش می‌شود پایین آمدن متوسط سن بلوغ فرزندان ما در کشور به ۱۱٫۵ سال و قربانی شدن زندگی ۶ هزار خانمی که زندگی خود را به‌واسطه فضای مجازی از دست داده‌اند و اتفاقاتی چون قتل ستایش و … روی داده است.

وی افزود: مؤسسه Family Safe آمریکا در آماری می‌گوید ۱۲ درصد سایتهای دنیا پورنوگرافی هستند، سالانه ۴۲۰ میلیون صفحه پورنوگرافی به صفحات اینترنت اضافه می‌شوند، ۸۹ درصد از محتوای چت‌ها و محتوای شبکه‌های اجتماعی غیر‌اخلاقی است، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بار (طبق آمار قدیم) مطالب پورنوگرافی در اینترنت جستجو شده است، ۳۴ درصد از کل فیلمهای دانلود شده پورنوگرافی هستند، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ایمیل پورنوگرافی هرروز ارسال می‌شود؛ ۳۵ درصد از کاربران ناخواسته به‌سراغ فیلمهای پورنوگرافی می‌روند و ۹۰ درصد کودکان ۸ تا ۱۶ سال در دنیا به‌دور از چشمان والدین خود فیلمهای پورنو را می‌بینند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به میزان استفاده از تلگرام در کشور اذعان داشت: جالب است بدانید ۶۰ درصد از اینترنت کشور در اختیار تلگرام قرار دارد و بنده با محاسباتی که انجام دادم، اعلام می‌کنم که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به‌واسطه دانلود فیلم‌های غیراخلاقی درآمد برای ارتباطات زیرساخت به دست آمده است!

وی افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت کشور که صددرصد سهامش متعلق به وزارت ارتباطات است، پهنای باند کاربران تلگرام را از کشور انگلستان می‌خرد که این پول پرداختی توسط شرکت زیرساخت به شرکت تلگرام می‌رسد.

شورای عالی فضای مجازی به بیراهه حرکت می‌کند

این کارشناس فضای مجازی در خصوص شورای عالی فضای مجازی گفت: با اینکه از ۲۷ نفر عضو این شورا، فقط هفت نفر از اعضای آن از دولت هستند اما متأسفانه این شورا به‌شکل یک شورای دولتی درآمده است و در جهت خواست دولت حرکت می‌کند.

وی متذکر شد: متأسفانه از ۴۰ دستوری که رهبر انقلاب به شورای عالی فضای مجازی دادند، حتی یک دستور هم اجرایی نشده است؛ من از صدا و سیما تقاضا می‌کنم که دیدار رهبر انقلاب با اعضای شورای عالی فضای مجازی را از تلویزیون پخش کند.

دولت از وضع کنونی فضای مجازی سود می‌برد

مؤمن‌نسب تصریح کرد: ۸۰ درصد از درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت از فروش اینترنت به دست می‌آید که ۶۰ درصد آن از استفاده کاربران اینترنت از شبکه اجتماعی تلگرام به دست می‌آید.

کاپیتولاسیون مجازی در کشور وجود دارد

مؤمن‌نسب افزود: تلگرام را روس‌تبارهای صهیونیست مهاجر به آلمان تأسیس کردند؛ سرمایه‌گذار  و مدیرعامل آن فردی به‌نام «راش فلر» است که همزمان، مسئولیت کنگره صهیونیست‌ها را هم به‌عهده دارد؛ این شرکت بدون پرداخت هرگونه مالیات و عوارض و حق السهم و بدون رعایت کردن قوانین کشور، آزادانه در حال فعالیت است اما شرکتهای ایرانی که پایه‌گذاران آنها جوانان نخبه کشور خودمان هستند و در ارائه خدمات کاملاً قدرت رقابت با نرم‌افزارهای مشابه خارجی را دارند، به‌ازای تأسیس یک نرم‌افزار اجتماعی ایرانی که نه‌تنها مطابق فرهنگ کشورمان است بلکه از لحاظ اقتصادی و امنیتی نیز به‌مراتب در مقایسه با نرم‌افزار های خارجی بهتر است باید از پنج نهاد مجوز بگیرند، مالیات و عوارض و حق‌السهم بدهند؛ حق‌السهمی که طبق قانون شرکت تنظیم مقررات حدوداً ۲ میلیارد تومان می‌شود؛ این‌گونه وزارت ارتباطات از شرکتهای ایرانی حمایت می‌کند؟! شورای عالی فضای مجازی چه‌اقدامی در حمایت از شرکتهای ایرانی انجام داده است؟

چرا در اینترنت تحریم نشدیم؟!

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: در بازه زمانی که تحریمها مدام افزایش پیدا می‌کرد و به اوج خود رسید، شاهد افزایش سرعت اینترنت در کشور بودیم.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۸۹، در حالی که کنگره آمریکا در حال تصویب مصوبه تحریم اینترنت ایران بود، اوباما به کنگره آمریکا رفت و اعلام کرد که افزایش سرعت اینترنت در ایران حاصل استفاده از بودجه جنگ نرم علیه ایران بوده است و افزایش استفاده اینترنت در ایران و افزایش سرعت آن هدف آمریکاست؛ سؤال اینجاست: وقتی مسئولان ما این مطالب را می‌شنوند چرا هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند؟

مؤمن‌نسب تصریح کرد: چرا هیچ‌وقت کشور در تلفن‌های همراه هوشمند دچار مشکل نبوده است؛ در سال ۱۳۸۸ تعداد کاربران فضای مجازی ۲ میلیون نفر بودند و این آمار در سال ۹۲ به ۶۲ میلیون رسید؛ آیا این آمارها اتفاقی است؟

وی افزود: متأسفانه کاری که وزارت ارتباطات انجام می‌دهد، همان کاری است که وزارت بازرگانی در واردات انجام می‌دهد؛ وزارت ارتباطات به‌صورت واسطه توزیع اطلاعات در کشور در آمده است در حالی که تاکنون متأسفانه ۱۴ میلیارد بسته اطلاعاتی از کشور خارج شده است.

این کارشناس فضای مجازی در خصوص انحصار خطوط ترافیک اینترنت در کشور گفت: خطوط ترافیک کشور در انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت است که با اصل ۴۴ در تضاد است.

بی‌تفاوتی خانواده‌ها نسبت به فضای مجازی فاجعه است

مؤمن‌نسب در خصوص نظارت خانواده‌ها بر استفاده فرزندانشان از فضای مجازی گفت: میشل اوباما (همسر رئیس جمهور آمریکا) در مصاحبه با شبکه mbc news آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر چرایی عدم اجازه به فرزندانش برای حضور و استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «شما چگونه می‌توانید اجازه بدهید که فرزندتان در جایی که هیچ کسی را نمی‌شناسید و نمی‌دانید آنجا چه‌جایی است و اگر فرزند شما در آن محیط با مشکل مواجه شود، نمی‌توانید مشکل او را حل کنید، فعالیت کند؟»؛ در حالی که متأسفانه خانواده‌های ایرانی کاملاً نسبت به استفاده فرزندشان از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بی‌تفاوت هستند و پایین آمدن متوسط سن بلوغ فرزندان ما در کشور به ۱۱٫۵ سال نتیجه همین بی‌تفاوتی است.

وی افزود: جالب است بدانید که تعبیر رئیس جمهور فرانسه از اینترنت، «جهنمی با دروازه‌های بهشتی» و تعبیر نخست‌وزیر انگلیس از اینترنت «اینترنت کثیف» است.

اتلاف وقت؛ یکی از آورده‌های فضای مجازی برای جوانان

مؤمن‌نسب با اشاره به میزان اتلاف وقت ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی در جوانان کشور گفت: متأسفانه به‌طور متوسط ۲۰ میلیون ایرانی هرروز ۱۴۴ دقیقه وقت خود را به پای بازی “کلش” هدر می‌دهند در حالی که بیش از ۷۰ درصد از کاربران اینترنت در ایران زیر ۲۹ سال سن دارند یعنی درست در سنینی که باید بیشترین بازده کاری را داشته باشند، مشغول بازی کلش هستند.

در انگلستان مردم حق استفاده از مودم‌های WiFi را در خانه‌های خود ندارند!

این کارشناس فضای مجازی در خصوص استفاده از مودمهای WiFi گفت: در انگلستان در نقاط مختلف شهرها، دستگاههای مودم نصب شده تا مردم از این دستگاهها با توجه به ضررهای متعدد ناشی از امواج مضر آن در خانه‌هایشان استفاده نکنند اما در ایران متأسفانه این مودم‌ها به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری «فوموبیا» بر اثر استرس و ترس شدید در انسان به وجود می‌آید؛ وابستگی شدید مردم به تلفن همراه باعث شده است تا آنها کنار موبایل بودن را جزء لاینفک زندگی خود بدانند که باعث شده است در هنگام دوری از تلفن همراه خود، دچار استرس شدید شوند که در نتیجه باعث افزایش این بیماری شده است.

ایرانی‌ها؛ بزرگترین مصرف‌کننده گوشیهای هوشمند وارداتی!

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به میزان استفاده ایرانیها از گوشیهای هوشمند متذکر شد: کشور آمریکا که خود سازنده و مخترع گوشیهای هوشمند است، فقط ۱۲ درصد از مردم کشورش از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند؛ در حالی که در ایران ۵۲ درصد از مردم از گوشیهای هوشمند وارداتی استفاده می‌کنند.

مؤمن‌نسب با بیان اینکه از طریق فروش «جِم»در فضای مجازی، روزانه ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ارز از کشورمان خارج می‌شود، تصریح کرد: میزان مصرف اینترنت در کشور ایران، ۱۲برابر مصرف اینترنت در ژاپن است؛ این آمار نشان می‌دهد که میزان استفاده از اینترنت ربطی به پیشرفت ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189709

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر