1

جهانگیری:آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همه مردم است

  • کد خبر : 189726
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

معاون اول رئیس جمهوری، اداره آموزش و پرورش را از لحاظ کمی و کیفی دشوار توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت مردم در همه بخش ها است.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در هجدهمین جشنواره خیرین مدرساز افزود: برای تحول در نظام آموزشی کشور خصوصا در آموزش و پرورش سندهای مختلف بالادستی تهیه شده است که امیدوارم این کار در نظام آموزش و پرورش کشور عملیاتی شود.
وی افزود: آموزش و پرورش بزرگ ترین دستگاه و بخشی است که همه خانواده های ایرانی از دورترین نقاط کشور تا پایتخت را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی ادامه داد: به طور طبیعی نیازمندی آموزش و پرورش زیاد است و در قانون اساسی هم پیش بینی شده است که دولت به گونه ای حرکت کند که کسی نیاز به تحصیلی دارد در هر نقطه کشور با محدودیتی روبرو نباشد.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین گفت: آموزش و پرورش حتما نیازمند ابزارهای و نیازهای مادی است و مدارس متناسب با به کار گرفتن فنون جدید و ابزارهای جدید و مدرن از جمله پیش نیازهای کار آموزش و پرورش است.
جهانگیری ادامه داد: این که هنوز ۳۰ درصد از مدارس از نظر استحکام ساختمانی در وضعیت مناسبی نیستند تکلیفی بر دوش دولت و همه شهروندانی که قدرت مالی دارند، است. باید به سرعت در طی یک مدت زمان محدود این مدارس را مقاوم سازی کنیم.
وی با بیان این که ایران کشور حادثه خیز است، اظهارداشت: برخی حوادث در کشور ما وجود دارد بنابراین برای مکان هایی مثل مدارس باید ساختمان های با اطمینان بالایی داشته باشیم تا دغدغه ای وجودنداشته باشد.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: نیازهای امروز آموزش پرورش را نباید از آن غفلت کرد. مدارس باید دارای ابزارهای مدرن برای آموزش باشند.
جهانگیری یادآور شد: روال سنتی در بسیاری از مدارس آرام – آرام تبدیل به ابزارهای مدرن می شود و به جای گچ و تخته سیاه، ابزار دیگری استفاده و کلاس ها مجهز به رایانه و ابزارهای جدید می شود.
وی با بیان این که صمیمانه از این شمار حمایت های خیرین در بخش آموزش و پرورش که انصافا مثال زدنی است، تشکر می کنم، گفت: در سال های نخستین خیرین مدرسه ساز محدود بود اما امروز تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده است.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: افراد بسیار جوان با نیت های خیر در حلقه خیرین مدارس ساز ورود کردند و همین اقدام در بخش درمان هم در حال انجام است.
جهانگیری گفت: امیدوارم همین اقدام در سایر بخش ها اتفاق بیافتد که این کار بزرگ شما با حمایت سایر اقشار مردم روبرو شود و شاهد باشیم که آموزش و پرورش کشور از ابزارات و امکانات تدریس مناسب برخوردار باشد.
وی تاکید کرد شما نیک اندیشان ارجمند کسانی هستید که در جهاد مقدس دیگری ورود پیدا کردید و در صحنه عمل کارهای ارزشمندی را انجام دادید بنابراین خوشحالم که در جمع شما حضورپیدا کردم و مراتب سپاس و تشکر دولت جمهوری اسلامی ایران را از شما عزیزان و دیگرخیرین بزرگواری که در بخش های مختلف از جمله خدمات اجتماعی کمک کرده و حمایت های نوع دوستانه داشته اند، اعلام می کنم.
وی یادآور شد: شما نیاز به این که بنده و دیگری تقدیر و سپاسگزاری کند، ندارید شما در معامله ای با خداوند تبارک و تعالی قرار دارید و برای ارج و ارزشی که برای ملتتان قائلید دست به این کارها می زنید.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189726

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر