1

ماموریت ما رسیدن به جایگاه ویژه در هوانوردی جهان است

  • کد خبر : 189733
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

ایران جایگاه بسیار مهم و حیاتی در صنعت حمل‌ونقل هوایی دارد و ماموریت اصلی ما رسیدن به جایگاه ویژه در هوانوردی جهان است.

ماموریت ما رسیدن به جایگاه ویژه در هوانوردی جهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ عباس آخوندی امروز در مراسم آغاز به کار هواپیمای “فلایت چک” جدید ایران گفت : صنعت هوانوردی بعضی از کشورهای منطقه با وجود آنکه چه از نظر جمعیت و چه از نظر جایگاه جغرافیایی قابل مقایسه با با ایران نیستند اما ترافیک هوایی چند برابر ما را دارند.
وی افزود : ایران از نظر جغرافیایی چهارراه ارتباط شرق به غرب و شمال به جنوب است و این موضوع نه صرفا ظرفیت بلکه ماموریت و مسئولیت ماست و مردم ایران توقع دارند کشورشان به جایگاهی که برازنده‌ آن است برسد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی قابل توجه در صنعت هوانوردی گفت : ظرفیت‌های بالایی داریم اما در سال‌های گذشته مسائلی مانند کمبود ناوگان و مشکلات و محدودیت‌های بین‌المللی باعث شده است نتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری را ببریم.
وی گفت : سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت هوایی به شدت اثر‌گذار خواهد بود.
آخوندی افزود : این صنعت همواره در مرز فناوری‌های روز جهانی قرار دارد و از این‌رو با توسعه یافتن آن می‌توان انتظار داشت کوتاه‌ترین مسیر برای توسعه اقتصادی کشور فراهم آید و باید در تمام حوزه‌ها و با استفاده از تمام توان‌مان کار کنیم.
آخوندی با اشاره به تغییرات عملکرد صنعت هوایی ایران در ماه‌های اخیر گفت : ترافیک مهرآباد در این‌ ماه‌ها رشدی ۲۰ درصدی داشته و این در شرایطی است که صنعت هوایی در ۱۰ سال گذشته که جهان با رکود روبه‌رو بوده توانسته است سرعت خود برای توسعه را حفظ کند و ما برای افزایش سرعت رشد این صنعت با تشکیل جلسات دائمی شورای عالی هواپیمایی و طرح‌هایی مانند آزاد‌سازی نرخ بلیت تلاش کرده‌ایم شرایطی مناسب را فراهم کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آخرین دستور مهم در این حوزه به اصلاح ساختار بنگاهداری مربوط است ، اظهار داشت : همه خطوط هوایی که قصد دارند پروانه‌ای شامل تمام حوزه‌های هوانوردی داشته باشند باید سرمایه‌ مستقل و قابل اتکای خود را به ۳۵۰ میلیارد تومان تا مرداد‌ امسال برسانند.
وی تاکید کرد : این موضوع باعث می‌شود ایرلاین‌های ما قدرتی قابل توجه داشته باشد و در شرایطی که برنامه‌های بازسازی و نوسازی سیستم‌های ناوبری کشور تکمیل می‌شود، قدرت نفوذ آنها نیز افزایش پیدا کند.
آخوندی به اهمیت همزمان استاندارد و ایمنی در صنعت هوانوردی اشاره کرد و گفت : در کنار نوسازی تجهیزات بحث خرید ناوگان جدید را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی گفت : در تمام این مدت که از امضای موافقت‌نامه اولیه خرید هواپیمای جدید گذشته به ‌طور مرتبط جلسات و مذاکرات ادامه داشته است و ما امیدواریم در آینده نزدیک نتیجه این مذاکرات مشخص شود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189733

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر