2

نمایندگان مجلس هفته آینده به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند/ دولت برنامه ششم را مجدداً تقدیم مجلس کند

  • کد خبر : 189735
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

عضو هیأت رئیسه مجلس از دیدار هفته آینده نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری خبر داد و گفت که دولت باید لایحه برنامه ششم توسعه را مجدداً تقدیم مجلس کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به جلسات علنی هفته آینده پارلمان، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده نشست علنی خواهد داشت.

وی افزود: مهمترین بحث هفته آینده پارلمان دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری است که این دیدار یا روز یکشنبه یا روز دوشنبه هفته آینده انجام می‌شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث اقتصاد و معیشت مردم محوریت کار مجلس دهم است، لذا یقیناً تصویب لایحه برنامه ششم توسعه یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی ما در مجلس دهم خواهد بود، از این رو برای اینکه نمایندگان اشرافیت کاملی به مسائل اقتصادی و شرایط کشور پیدا کنند، هفته آینده از وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی برای حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دعوت شده است تا درباره چالش‌ها و مسائل کشور گزارشی را در صحن علنی مجلس ارائه دهند.

کاتب همچنین گفت: در هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفته شد نمایندگانی که می‌خواهند در حضور وزرا صحبت کنند، به قید قرعه انتخاب شوند، یعنی هیچ نماینده‌ای برتر از نماینده دیگری نخواهد بود؛ مهم این است که نمایندگان بتوانند اطلاعات جامعی در بخش‌های مختلف دریافت کنند.

وی اضافه کرد: درباره موضوع برجام نیز اگر فرصتی وجود داشته باشد از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم دعوت خواهیم کرد تا در صحن علنی مجلس حضور یابد و گزارشی ارائه دهد.

نماینده گرمسار در مجلس با اشاره به تصویب برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس نهم، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، با آغاز دوره جدید مجلس، دولت باید لوایح را مجدداًٌ تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، فلذا دولت باید مجدداً لایحه برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس کند و مجدداً در مجلس دهم، کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه تشکیل شود.

به گزارش فارس؛ وی در ادامه با اشاره به بررسی و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس نهم، تصریح کرد: بررسی این لایحه در تلفیق مجلس نهم موجب می‌شود دولت در تنظیم لایحه جدید نظرات نمایندگان مجلس را اعمال کند و این نگاه تلفیقی در کیفیت لایحه مؤثر خواهد بود، وقتی یک ماه کار کارشناسی روی لایحه انجام شده و خود نمایندگان دولت هم در جریان بررسی برنامه ششم حضور داشتند، مشخص است که کیفیت لایحه بالا می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر