2

بیکاری مثل یک اختاپوس و بلای خانمان‌سوز به جان این مردم افتاده

  • کد خبر : 190587
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۱۹

امام جمعه مشهد گفت: یکی از خصوصیت‌های ماه مبارک رمضان توجه به مشکلات محرومین و مستضعفین است و متأسفانه امروز مسأله محرومیت بخش عظیمی از اقشار آبرومند جامعه را فرا گرفته است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار با بیان واقعیت فرجام و سرنوشت انسان‌های الگو؛ ماهیت انسان اسوه را در آیات سوره انسان تبیین می‌کند.

وی افزود: خداوند بین حیوان و فرشته موجودی را آفرید که بتواند با فعالیت، تلاش، اراده و بهره‌برداری از توانمندی‌هایش از مرحله حیوانیت خودش را به مقام فرشته برساند که این موجود انسان است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر این موجود نتوانست مسؤولیت‌هایش را به خوبی ایفا کند آنگاه تا مرز پایین‌تر از حیوانیت هم سقوط خواهد کرد تا اینکه منزلگاهش جهنم خواهد بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به حضور پیکر دو شهید مدافع حرم در حرم رضوی، عنوان کرد: نماز جمعه این هفته مشهد با حضور ملکوتی دو عنصر به پرواز در آمده در آسمان شهادت که برای دفاع از حیثیت اسلام به شهادت رسیده‌اند، روشن و منور شده است.

علم‌الهدی در ادامه تصریح کرد: یکی از خصوصیت‌های ماه مبارک رمضان توجه به مشکلات محرومین و مستضعفین است و متأسفانه امروز مسئله محرومیت بخش عظیمی از اقشار آبرومند جامعه را فرا گرفته است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شنیده شده ۷۰۰ کارگر به فاصله یک شبانه‌روز در استان خراسان رضوی بیکار شده‌اند، گفت: مسئله بیکاری مثل یک اختاپوس و بلای خانمان‌سوز به جان این مردم افتاده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه امروز بین ۷ تا ۱۰ میلیون بیکار در کشور داریم ادامه داد: رهبر انقلاب اخیراً فرمودند پیش از آنکه این آدم در برابر خانواده خود خجالت بکشد، این نظام و ما هستیم که خجالت می‌کشیم.

وی با اشاره به دلایل بروز آسیب‌های اخلاقی در جامعه تأکید کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی ما به خاطر مشکلاتی است که عرصه اقتصادی جامعه ما را فرا گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مشارکت همه مردم در برطرف کردن مشکلات کشور امری ضروری است، یادآور شد: این آسیب‌ها به جایی رسیده که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من ولنگاری فرهنگی را احساس می‌کنم.

علم‌الهدی افزود: دو روز دیگر سالگرد حکم امام راحل برای ستاد انقلاب فرهنگی و شورا عالی انقلاب فرهنگی است اما مسؤولین فقط نشسته‌اند و به ارتقای فرهنگ جامعه فقط فکر می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از این همه سال برگزاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و صرف بودجه‌های کلان آن هم با این اوضاع اقتصادی کشور تحت عنوان فرهنگ به جایی رسیده که رهبر انقلاب در جمع‌بندی آن می‌فرمایند کشور دچار ولنگاری فرهنگی است.

امام جمعه مشهد افزود: در این کشور تا در عرصه پدافند فرهنگی و پیشگیری از ناهنجاری‌ها، بی‌حجابی‌ها و ولگردی‌ها موفق نشویم، قدرت فرهنگ‌سازی نخواهیم داشت.

وی خطاب به مسئولین و دولت بیان کرد: سه سال است مقام معظم رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی اما یک قدم برنداشته‌ نشده است. نمایندگان مجلس بدانند از هر تباری که هستند بدانند این مردم مقلد رهبرند و باید حکمت‌ها و راهبردهای ایشان در مملکت اجرا شود. کمیسیون‌های مجلس نیز به خاطر گرایش‌های سیاسی خود به دنبال نسخه پوسیده غربی و یا اندیشیده متعفن کارشناسان از غرب برگشته نروند و راهبردهای رهبری را اجرا کنند چراکه این خواسته مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: مقام معظم رهبری در چند ماه قبل منشوری برای آستان قدس رضوی ایجاد کردند و به فاصله این چند ماه مشاهده شد انسان‌هایی که سال‌ها آرزوی زیارت حرم مطهر رضوی را داشتند اکنون به راحتی از نقاط مختلف کشور به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=190587

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر