2

کاخ سفید: بازیگران مالی نگران حمایت ایران از حزب‌الله هستند

  • کد خبر : 192027
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

سخنگوی کاخ سفید به طور ضمنی اعلام کرد درصورتی که ایران به حمایت مالی و تسلیحاتی از حزب‌الله ادامه دهد این موضوع در میزان دسترسی تهران به بازارهای بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید درباره اقدامات سالهای اخیر دولت آمریکا در قبال ایران گفت: شش قدرت برتر جهانی که در اغلب موضوعات با هم اتفاق نظر ندارند، دور هم جمع شدند تا شدید ترین تحریم ها را ضد ایران اعمال کنند که باعث شد آنها  (ایرانی ها) پای میز مذاکره بیایند و در نهایت راه حلی برای مسدود کردن مسیر ایران به سمت سلاح هسته ای به دست آید.

وی درباره اظهارات اخیر رهبر حزب‌الله پیرامون دریافت بودجه و تسلیحات از ایران گفت: ما می دانیم که ایران از تروریسم حمایت می کند و ما می دانیم که ایران از حزب الله حمایت می کند، به همین علت است که ما جدی ترین و شدید ترین تحریم را برای انجام دادن این کار ، روی ایران اعمال کردیم. بسیار اهمیت دارد که آنها(ایرانی ها) رفتارشان را در ایجاد توانایی این کار، درک کنند.

سخنگوی کاخ سفید در  ادامه گفت: ما اخیرا گفتگویی درباره نگرانی های ایران برای دسترسی به بازارهای بین المللی داشتیم  ، بازیگران مالی به رفتار ایران نگاه می کنند. اگر ایران همچنان اقدام به تامین تروریسم بکند و همچنان منابع را در اختیار حزب الله قرار دهد این مسئله تاثیر خود را خواهد داشت. این بازیگران مالی نمی خواهند با کشوری داد و ستد کنند که چنین کاری می کند.

شولتز در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سید حسن نصرالله پیرامون این مسئله که حزب‌الله نیازی به سیستم بانکی نداشته و پول دریافتی خود از ایران را به شیوه پول نقد یا روش‌های دیگر دریافت می‌کند نیز گفت: ما همچنان از همه ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد ، از جمله تحریم ها، تا این گروه را هدف قرار دهیم. ما این گروه را به عنوان سازمان تروریستی خارجی شناسایی کرده ایم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=192027

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر