2

طارمی و رامین؛ فوتبالیست و کلاهبردار/ ریزه‌میز‌ه‌ها!+تصویر

  • کد خبر : 192145
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

مسئولیت دفاع از هویت تیمی که قرار نیست به دو ستاره متنعم وابسته باشد.

به آن‌ها نگاه کنید. به ستاره‌های آینده لیگ تایلند.

یک/ پرونده پرحاشیه انتقال دو ستاره ایرانی به باشگاه کوچکی از فوتبال ترکیه، سرانجام شب گذشته با انتشار چند تصویر از جلسه امضای قرارداد و تست پزشکی، بسته شد تا مشخص شود مهدی طارمی و رامین رضاییان، به صورت قطعی در فصل آینده برای باشگاه ریزه‌اسپور توپ خواهند زد و در ترکیب پرسپولیس حضور نخواهند داشت. این دو بازیکن، بهترین مهره‌های فصل گذشته تیم سرخ‌پوش پایتخت به شمار می‌رفتند اما به سرعت برق و باد، تبدیل به چهره‌های منفور هواداران شده‌اند و تنزل اینستاگرامی‌شان نیز نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها دیگر علاقه‌ای به این دو نفر ندارند. لابه‌لای همه دلخوری‌ها، توهین‌ها و سوال‌های بی‌جواب، بهترین واکنش به رفتار مهاجم شماره ۹ و مدافع شماره ۲۷ شاید متعلق به برانکو ایوانکوویچ باشد:«پرسپولیس وقتی برای گریه‌کردن ندارد». حضور شش هزار هوادار در بازی دوستانه قرمزها با پاراگ، نشان می‌دهد تیم پرفسور بدون این دو بازیکن عجیب هم هواخواهنش را از دست نداده است. تیمی که باید روی داشته‌هایش حساب باز کند و از این تلنگر، برای بهتر نتیجه‌گرفتن در لیگ بهره ببرد. حالا از صادقِ محرمی جوان گرفته تا سیدجلال حسینی، تک تک بازیکنان پرسپولیس مسئولیت سنگینی خواهند داشت. مسئولیت دفاع از هویت تیمی که قرار نیست به دو ستاره متنعم وابسته باشد.

دو/ سه سال قبل، مهدی طارمی بازیکنان ناشناخته‌ای در ترکیب ایرانجوان بوشهر بود و هیچکس نمی‌دانست فوتبالیستی به نام رامین رضاییان در لیگ برتر وجود دارد. آن‌ها به سرعت در فوتبال پیشرفت کردند و با همین سرعت سرسام‌آور، اصول اولیه پشت‌پا‌زدن به اخلاق و حرفه‌ای‌گری را هم یاد گرفتند تا امروز استعدادشان در کلاهبرداری را نیز به رخ بکشند. این بار به جای بازیکن‌های حریف، این هواداران پرسپولیس بودند که از آن‌ها دریبل می‌خوردند و احساس‌ و باورشان، قربانی یک معامله میلیاردی می‌شد. در اولین روزهای پنجره نقل و انتقالات، هیچکس مشکلی با جدایی مهدی طارمی نداشت. همه آماده بودند تا آقای گل را در فوتبال اروپا ببینند اما خود این بازیکن بود که به دفتر باشگاه رفت. خود این بازیکن بود که خبر رسمی تمدید قراردادش با پرسپولیس را تکذیب نکرد و در جلسه با مدیران باشگاه  تاکید کرد که برای تفریح به ترکیه می‌رود و ناگهان وسط این تفریح، قرارداد رسمی‌اش با ریزه‌اسپور را به امضا رساند. درست مثل رامین رضاییان که پاسخ تماس‌هی تلفنی باشگاه را نداد، بیماری پدرش را بهانه کرد و حالا دست روی این نکته گذاشته که قرمزها علاقه‌ای به حفظ او نداشتند. هر دوی آن‌ها باشگاه‌شان را فریب داده‌اند و از احساسات طرفداران‌اش برای امضای قراردادی بهتر در ترکیه استفاده کرده‌اند و در عین حال، در این کشور با لباس پرسپولیس عکس می‌گیرند و همه داشته‌های‌شان را مربوط به پرسپولیسی‌ها می‌دانند. البته که همه داشته‌های آن‌ها، نتیجه بازی برای پرسپولیس بوده و وفاداری، جزو داشته‌های این دو بازیکن نیست.

سه/ ذهنیت همه هواداران فوتبال در ایران نسبت به رامین رضاییان و مهدی طارمی، از امروز با تغییر زیادی همراه خواهد شد. بعید به نظر می‌رسد که هواداران استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و سایر تیم‌ها نیز تنها به واسطه خالی‌شدن ترکیب یکی از رقبا، رفتارِ باورنکردنی این دو بازیکن را تایید کنند. شاید این انتقال، جایگاه آن‌ها در تیم کی‌روش را مستحکم‌تر کند اما سکوهای آزادی در جریان دیدارهای تیم ملی رفتار مهربانانه‌ای با طارمی و رامین نخواهند داشت. پنالتی‌خراب‌کن‌های پرسپولیس را از امروز به جای استارت‌ها، شوت‌ها، گل‌ها و شادی‌ها، با نقشه‌های دور زدن باشگاه به ذهن خواهیم سپرد. بازیکن‌های مستعدی که تیم مدعی قهرمانی فوتبال ایران و تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را رها کردند تا به تیم پایین جدولی فوتبال ترکیه بروند. بازیکنانی که تا دیروز نام‌شان وسط دم و بازدم صد هزار هوادار تکرار می‌شود اما حالا باید در شهر ریزه و استادیوم محقرش مسابقه بدهند. مردانی که تهران را رها کرده‌اند و به انفجارهای روزانه ترکیه دل سپرده‌اند. آن‌ها که صفرهای اسکناس، بال‌های پرواز‌شان را چید و جاه‌طلبی‌شان را نابود کرد. ستاره‌های آینده لیگ تایلند. ریزه‌میزه‌های ریزه‌اسپور.

محمدحسین عباسی 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=192145

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. خیلی قشنگ بود.فقط بگم متاسفم براشون که لیاقت نداشتن.برن تو تیم محقر سیزدهمی ترکیه با داعش و انفجار و اینا خوش باشن

  2. زنده باد ، احسنت ، لذت بردیم از این حرف حساب

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر