6

ساز و کار قانونی برای بازگرداندن حقوق‌های نجومی وجود دارد

  • کد خبر : 192527
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

معاون اول قوه قضائیه گفت: در صورتی که مشخص شود فردی خلاف قانون حقوق گرفته، ساز و کار قانونی برای بازگرداندن آن پول وجود دارد.

خبرگزاری فارس: ساز و کار قانونی برای بازگرداندن حقوق‌های نجومی وجود دارد

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در بحث حقوق‌های نجومی ساز و کار قانونی برای بازگرداندن پول‌ها وجود دارد یا خیر گفت: چنانچه مدیران خلاف قانون و مقررات پول گرفته باشند ساز و کار مشخص برای بازگرداندن وجوه دریافتی وجود دارد.

وی افزود: در صورتی که توجیهاتی برای دریافت وجوه داشته باشند یک مقدار کار سخت می‌شود و نیاز به بررسی خواهد بود.

این در حالی است که محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور هفته گذشته در نشست خبری خود در رابطه با حقوق‌های نجومی و پیگیری دادستانی کل کشور در این زمینه گفت: همانطور که همه مسئولین به این موضوع اشاره کرده‌اند و آن را مورد تأکید قرار دادند، امروز این موضوع به یک دغدغه تبدیل شده اما باید بدانیم که این مسئله همگانی نیست و مردم تصور نکنند که همه مدیران دچار چنین بلای عظیمی شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ اگر مدیری بخواهد به حقوق واقعی خودش قانع نباشد و بخواهد به بیت‌المال دست‌درازی کند و بیش از آن چیزی که حقش است دریافت کند، به طور قطع آن مدیر به بلایی عظیم گرفتار شده است.

دادستان کل کشور افزود: انتظار ما این است که مدیرانی که چنین وضعی داشته‌اند و حقوق‌های غیرمتعارف دریافت کرده‌اند، این حقوق‌ها را به بیت‌المال بازگردانند و بدانند اگر چنین اقدامی نکنند، پس از بررسی‌های ما این حقوق‌ها از آنها بازپس گرفته خواهد شد.

دادستان کل کشور افزود: در هر حال ما سه توقع از دولت داریم، ابتدا اینکه چنین مدیرانی را در هر جایگاهی هستند عزل کنند و بدانند که در کشور قحط‌الرجال نیست، مورد دوم این است که این پول‌هایی که به ناروا گرفته شده است را به بیت‌المال بازگردانند و سوم اینکه، هر چه زودتر قانون را درباره اینگونه پرداخت‌ها و دریافت‌ها اصلاح کنند و اینگونه نباشد که در یک شرکتی چهار نفر بنشینند و برای خودشان تصمیم بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=192527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر